Το ισχυρό ευρώ “κλονίζει” τα Zara!

Σε προβλήματα οδηγήθηκε η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικού εμπορίου ρούχων Zara, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του, τα οποία έδειξαν πτώση μεγαλύτερη των προσδοκιών των αναλυτών, οδηγώντας την μετοχή της εταιρείας σε μια πτώση που έφτασε το -5%.

Η αιτία πίσω από τις χαμηλότερες πωλήσεις και κέρδη της Inditex, της μητρικής εταιρείας των Zara, βρίσκεται εν μέρει στην άνοδο του ευρώ, το οποίο πιέζει τα έσοδα της εταιρείας. Με πάνω από το 50% των πωλήσεων του ομίλου να γίνεται εκτός Ευρωζώνης, τα έσοδα που φτάνουν στο ταμείο της εταιρείας μειώνονται λόγω του ισχυρού ευρωπαϊκού νομίσματος. Άλλο ένα σημείο που “έπληξε” την Inditex είναι η απόφαση της να μην μειώσει το περιθώριο κέρδους της, κάτι που από τους αναλυτές μεταφράστηκε σαν σιγουριά ότι οι πωλήσεις θα ανέβαιναν. 

Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετώπισε και η Adidas, τα αποτελέσματα της οποίας μπορεί να ήταν πάνω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, όμως η χαμηλότερη του αναμενόμενου ανάπτυξη, οδήγησε επίσης την μετοχή της εταιρείας σε πτώση. 

H Inditex προκειμένου να αντιμετωπίσει την “μουρμούρα” των επενδυτών της, αποφάσισε την αύξηση του διανεμόμενου μερίσματος κατά 17%, κάτι που περιλαμβάνει και bonus πληρωμές “απλωμένες” σε διάστημα τριών ετών. Μέχρι πρότινος ο όμιλος μοίραζε το 50% των κερδών τυ στους επενδυτές της εταιρείας, με το ποσοστό πια να διαμορφώνεται στο 60%. Αν όμως σκεφτεί κανείς ότι ο ιδιοκτήτης του ομίλου και πλουσιότερος Ευρωπαίος, εξακολουθεί να κατέχει το 59% της εταιρείας, η αύξηση αυτή μοιάζει σαν να βγάζεις τα λεφτά από την μία τσέπη και να τα βάζεις στην άλλη. 

Αυτό που εξακολουθεί να κάνει την Inditex και τα Zara να ξεχωρίζουν, είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η εφοδιαστική τους αλυσίδα, καθώς μόλις το 50% των αναγκών υπάρχει σε στοκ, προκειμένου να υπάρχει διαθέσιμη γραμμή παραγωγής και κεφάλαια κίνησης προκειμένου τα καταστήματα να μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα ακόμα και στην πιο ανεπαίσθητη ή ξαφνική αλλαγή των τάσεων της μόδας. Επίσης η πλειοψηφία των εργοστασίων της εταιρείας είναι στην Ισπανία, κάτι που μπορεί να ανεβάζει τα λειτουργικά κόστη λόγω μεγαλύτερων μισθών, από την άλλη όμως δίνει την ευκαιρία για άμεση ανταπόκριση σε οποιαδήποτε παραγγελία.

Στον αντίποδα η Adidas, έχει μεγάλα προβλήματα με την εφοδιαστική της αλυσίδα, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία είναι η βασική υπεύθυνη για την αργή της ανάπτυξη. Με την εταιρεία να έχει παρουσιάσει μεγάλη αύξηση σε πωλήσεις στην Βόρεια Αμερική, τα υπάρχοντα εργοστάσια αδυνατούν να εξυπηρετήσουν την ζήτηση και αυτό δημιουργεί προβλήματα σε όλο τον όμιλο. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ