Ηλίας Αθανασίου (ΕΛΤΑ): “Στόχος η μετάβαση στο ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιο”

Η αντικατάσταση του παραδοσιακού γραμματοκιβωτίου με ένα ηλεκτρονικό είναι ο στόχος που έχουν θέσει τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, στο πλαίσιο της μετάβασής του στο ψηφιακό περιβάλλον, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Ηλία Αθανασίου.

Μιλώντας στο πάνελ με τίτλο “Δημιουργώντας την ψηφιακή επιχείρηση” στο πλαίσιο του 4ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, αναφέρθηκε στις ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζει για την εταιρεία η ψηφιοποίηση.

Όπως υπογράμμισε, η σχέση των ΕΛΤΑ με την τεχνολογία είναι διττή: αφενός έχει επηρεαστεί αρνητικά ο τζίρος της εταιρείας από την ψηφιοποίηση των παραδοσιακών μέσων, αφετέρου ο ταχυδρομικός τομέας παρουσιάζει ιδιαίτερες και μεγάλες ευκαιρίες με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.

“Κάθε μήνα περίπου 4 εκατ. πελάτες επισκέπτονται τα καταστήματα μας και την ιστοσελίδα μας περίπου το 40% του πληθυσμού της χώρας”, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ. “Αυτό αποτελεί μία σοβαρή αξία και η τεχνολογία θα μας βοηθήσει να προσφέρουμε πιο στοχευμένες και πρωτοποριακές υπηρεσίες. Στόχος μας είναι να αντικαταστήσουμε το παραδοσιακό γραμματοκιβώτιο με ένα ηλεκτρονικό, όπως τα Σουηδικά ταχυδρομεία, για παράδειγμα, που είναι πρωτοπόρα στον τομέα αυτό”, πρόσθεσε.

Όπως εξήγησε ο Ηλ. Αθανασίου, όλοι οι λογαριασμοί θα παραλαμβάνονται σε μία εφαρμογή, συγκεντρωμένοι σε ένα σημείο αναφοράς για το χρήστη. Ο χρήστης θα ειδοποιείται για την ημερομηνία λήξης των λογαριασμών και θα μπορεί να τους εξοφλεί ηλεκτρονικά”.

“Αυτό βλέπουμε εμείς ως ευκαιρία”, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, εστιάζοντας στην επόμενη ημέρα των Ελληνικών Ταχυδρομείων: “Μπορούν να είναι κυρίαρχα στον τομέα της ηλεκτρονικής διανομής εντύπων, να δραστηριοποιηθούν δηλαδή εκεί που λαμβάνει χώρα η μεγάλη επανάσταση παγκοσμίως στον κλάδο μας”.

“Διαθέτουμε το μεγαλύτερο ταχυδρομικό δίκτυο της χώρας με 1.200 σημεία εξυπηρέτησης και software για τη διαχείριση των ταχυδρομικών αντικειμένων που μπορεί να αποφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη για τον πελάτη και την εταιρεία, μέσω της τεχνολογίας που θα είναι καταλύτης για τις μελλοντικές εξελίξεις των ΕΛΤΑ. Για παράδειγμα, ο πελάτης θα έχει τη δυνατότητα να επιλέγει μέσω κινητού τηλεφώνου το σημείο παραλαβής ενός δέματος, που θα μπορούσε να είναι ένα πρατήριο καυσίμων, ένα ξενοδοχείο με 24ωρη εξυπηρέτηση ή ένα smart box στο Μετρό”, εξήγησε ο Ηλ. Αθανασίου.

Όπως πρόσθεσε, γα την πετυχημένη εφαρμογή νέων τεχνολογιών σημαντικό ρόλο σε μία επιχείρηση αποτελεί η εταιρική κουλτούρα. “Οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ διαθέτουν ιδιαίτερες ικανότητες και δυνατότητες, και μπορούν να συμβάλουν ενεργά στην αναδιαμόρφωση της επιχειρηματικής στρατηγικής θεωρώντας την τεχνολογία ως σύμμαχο που θα φέρει σημαντική προστιθέμενη αξία στο έργο τους, ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες και να διασφαλίσουν την ανάπτυξη και το μέλλον των Ελληνικών Ταχυδρομείων”, σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ