Αξιοποίηση των δεδομένων και customer experience στο επίκεντρο των marketers το 2019

του Μανώλη Λαμπόβα *

Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις δημιουργούν και αναπτύσσουν στρατηγικές σε διαφορετικά touch points του customer journey προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητα, τις πωλήσεις καθώς και την αναγνωρισιμότητα του brand τους (brand awareness).

Πλέον ο δείκτης ωρίμανσης είναι αρκετά υψηλός με τις εταιρείες να ανεβάζουν ακόμα υψηλότερα τον πήχη για τη συνολικότερη βελτίωση του social media και web performance.

Στην έρευνα της Adobe και του Econsultancy για το 2019 με θέμα “Εxperience Index. 2019 Digital Trends” συμμετείχαν περισσότεροι από 12.500 επαγγελματίες στον χώρο του digital marketing και των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών με το ποσοστό του 55% των marketers να δηλώνει ότι αποτελεί άμεση προτεραιότητα η ορθή και αποτελεσματική αξιοποίηση των δεδομένων ενώ το 65% των επαγγελματιών πληροφορικής να δηλώνει ότι η συλλογή και ενοποίηση των δεδομένων αποτελούν τη νέα μεγάλη πρόκληση για την επιχείρηση τους.

Data is the new everything

Όσο και να μην θέλουμε να το υιοθετήσουμε, το Gut Feeling του marketer ανήκει πλέον στο παρελθόν. Ο σύγχρονος marketer επιβάλλεται να αναλύει δεδομένα σε όλο το funnel του customer journey, να έχει συνδυαστική σκέψη και να γνωρίζει πολύ καλά τους επιχειρηματικούς στόχους γενικότερα καθώς και τους στόχους της εκάστοτε καμπάνιας ειδικότερα.

Πίσω από κάθε μικρή η μεγάλη ενέργεια στο web, κρύβεται ένας αριθμός. Πόσα άτομα είδαν το post μου στο Instagram; Πόσοι πάτησαν το link στα comments; Από αυτούς που πάτησαν τα links πόσοι προχώρησαν σε αγορά και πόσοι εγκατέλειψαν το site μετά από λίγα δευτερόλεπτα; Ποιο κανάλι μου “παράγει” τους πιο loyal πελάτες και σε τι συχνότητα επιστρέφουν στο site μου για να αγοράσουν ξανά; Οι influencers που έχω επιλέξει σε τι βαθμό με βοήθησαν να αυξήσω την οργανική μου απήχηση, τις πωλήσεις μου η το engagement της κοινότητας μου;

Yψηλής προτεραιότητας το ταξίδι του χρήστη
(
customer journey) για τις μεγάλες επιχειρήσεις

Με τον μέσο καταναλωτή να κοιτάζει το κινητό του περισσότερες από 45 φορές την ημέρα, να είναι  συνδεδεμένος σε εφαρμογές όπως Facebook, Instagram, Viber, Whatsapp, Linkedin, Pinterest και Youtube, να διαβάζει blogs και να παρακολουθεί την επικαιρότητα μέσα από τα αγαπημένα του ειδησεογραφικά sites, είναι φανερό ότι το ταξίδι του χρήστη είναι σύνθετο και πολύπλοκο. Σε ποιο κανάλι βρίσκεται το κοινό μου; Ποιο από αυτά τα κανάλια μου ενισχύει την πώληση ή την εγγραφή στο newsletter της εταιρείας μου;

Για να μπορέσω να προσδιορίσω το “ταξίδι” του χρήστη, η στρατηγική AARRR (Acquisition, Activation, Retention, Referral και Revenue) με βοηθάει να ξεχωρίσω τα διαφορετικά στάδια του customer journey, να τα αναλύσω και να σχεδιάσω τη στρατηγική μου σε κάθε ένα από αυτά.

Στα επόμενα άρθρα θα μιλήσουμε περαιτέρω για AARRR με πρακτικά παραδείγματα καθώς και για περισσότερες τάσεις και ευκαιρίες στο digital marketing!

* ο  Μανώλης Λαμπόβας, Partner & Managing Director της Addo Digital

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ