Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Καίριας σημασίας για την αγορά μπύρας τα μικρά σημεία πώλησης

Τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν τα μικρά σημεία πώλησης στη συνολική κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα ανέδειξε η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, αποκαλύπτοντας ότι από αυτά πραγματοποιείται το ήμισυ ή και παραπάνω των συνολικών πωλήσεων της ζεστής αγοράς.

Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία των καταναλωτικών τάσεων για την αγορά μπίρας που παρουσίασε η Ολυμπιακή Ζυθοποιία στο Convenience Retailing Conference 2019, την Τέταρτη 30 Ιανουάριου στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza, παρουσία στελεχών λιανεμπορίου και προμηθευτών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μικρών σημείων πώλησης.

Ειδικότερα, ο Βασίλης Φιλίππου, Insights & Innovation Manager της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα στοιχεία που προσδιορίζουν τη συγκεκριμένη τυπολογία καταστημάτων (μέγεθος, εμπορευόμενα είδη κ.λπ.) και στον εκτιμώμενο αριθμό των σημείων που δύναται να καταμετρηθούν, τα οποία ανέρχονται σε 30.400 καταστήματα.

Όπως σημείωσε, όμως, εκτός από αυτά, υπάρχει μια πληθώρα “αχαρτογράφητων” ακόμα καταστημάτων (π.χ. εποχιακά καταστήματα σε τουριστικές περιοχές, κάβες, καταστήματα σε πρατήρια βενζίνης, αυτόματα μηχανήματα κ.λπ.), τα οποία κάλλιστα θα μπορούσαν να θεωρηθούν convenience stores και η συνεισφορά τους στις πωλήσεις κάποιων κατηγοριών είναι σημαντική.

Vasilis Filippou_Olympic Brewery

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο ίδιος για την αγορά της μπύρας, από τις συνολικές πωλήσεις της ζεστής αγοράς, το 36% περίπου προέρχεται από τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, όπου αν συνυπολογιστούν και τα “αχαρτογράφητα” καταστήματα το ποσοστό μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει το 50%.

Όπως τόνισε, σημαντικό ρόλο στη δυναμική αυτών των καταστημάτων -ιδίως των εποχιακών- διαδραματίζει ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός των τουριστών.

Με βάση τα στοιχεία της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, οι καταναλωτές που επιλέγουν το convenience trade για την κατηγορία της μπύρας είναι συνήθως νεότεροι σε ηλικία (έως 35 ετών), με βασικά κριτήρια επιλογής αγοράς την εγγύτητα της τοποθεσίας του σημείου και την “κατάλληλη θερμοκρασία” του προϊόντος. Η πλειοψηφία των καταναλωτών, δε, αγοράζει μπύρα από τα μικρά σημεία για άμεση κατανάλωση, είτε με φίλους είτε με την οικογένειά τους, επιβεβαιώνοντας -σύμφωνα με την εταιρεία- για άλλη μία φορά ότι η μπύρα είναι το κατεξοχήν ποτό της παρέας και συντροφικότητας ενηλίκων.

Ο Βασίλης Φιλίππου τόνισε, πάντως, την ανάγκη για εξορθολογισμό και βελτίωση του κωδικολογίου της μπύρας στα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, ώστε οι καταναλωτές να βρίσκουν εύκολα αυτό ακριβώς που ψάχνουν, προσθέτοντας έτσι έναν επιπλέον λόγο για να τα επισκεφτεί κάποιος και αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τον τζίρο τους και την κατανάλωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ