To Netflix αποδεικνύεται μια από τις καλύτερες επενδύσεις του 2019

Το 2019 ξεκίνησε “ονειρικά” για το Netflix, καθώς παρά τις απαισιόδοξες προβλέψεις μερικών επενδυτών για τις εταιρείες τεχνολογίας, η μετοχή του της εταιρείας έχει παρουσιάσει αύξηση σχεδόν 21% από την αρχή του έτους, ξεπερνώντας όλες τις άλλες τεχνολογικές μετοχές υψηλής ανάπτυξης κατά την διάρκεια της περιόδου. 

Πιο συγκεκριμένα η μετοχή από τις 24 Δεκεμβρίου που βρέθηκε στα χαμηλότερα επίπεδα της χάνοντας το 43% της αξίας του στο ευρύ φάσμα των κινδύνων που έλαβαν χώρα τους τελευταίους έξι μήνες στις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, έχει σημειώσει αύξηση 37% μέσα σε λίγες μέρες. Το μέγεθος της ανάκαμψης της Netflix υποδηλώνει ότι οι επενδυτές πιστεύουν ακράδαντα ότι η μετοχή της εταιρείας “τιμωρήθηκε” άδικα κατά τη διάρκεια αυτής της διόρθωσης και ότι τα ισχυρά θεμελιώδη στοιχεία της εταιρείας παραμένουν άθικτα. Αυτό που κάνει το Netflix διαφορετικό από άλλες εταιρείες παροχής περιεχομένου ψυχαγωγίας είναι η χαμηλή τιμολόγηση, η επιθετική δημιουργία περιεχομένου και η ευρεία παγκόσμια ελκυστικότητα. Αυτοί οι τρεις παράγοντες θα πρέπει να διατηρήσουν τους επενδυτές “άνετους” να συνεχίσουν να ποντάρουν σε αυτήν, αν και το μακροοικονομικό περιβάλλον δεν είναι πλέον ευνοϊκό για μετοχές υψηλής ανάπτυξης, όπως υποστηρίζουν εταιρείες αναλυτών. 

netflix-invest

Το τελευταίο παράδειγμα αυτής της κυριαρχίας προέρχεται από την κυκλοφορία του “Bird Box” στα μέσα Δεκεμβρίου. Η ταινία τρόμου, με πρωταγωνίστρια την Sandra Bullock, έχει γίνει τόσο δημοφιλής και είναι τώρα πια ένα φαινόμενο πολιτιστικών και κοινωνικών μέσων. Πράγματι, η Netflix που σπάνια κυκλοφορεί δεδομένα σχετικά με την τηλεθέαση του περιεχομένου της, στην περίπτωση του “Bird Box”, μια ιστορία για μια μητέρα που προστατεύει τα παιδιά από μια εξωγήινη δύναμη, η εταιρεία ανέφερε πως αριθμός ρεκόρ 45,3 εκατομμυρίων  από τους 137 εκατομμύρια λογαριασμούς της παρακολούθησαν τουλάχιστον το 70% της ταινίας την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας της.

Μια άλλη κυκλοφορία του Netflix, το μεξικάνικο δράμα “Roma”, κέρδισε δύο χρυσές σφαίρες, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας και του καλύτερου σκηνοθέτη. Η διάκριση αυτή συνέβαλε στην αύξηση της μετοχής του Netflix, ενώ η ταινία θεωρείται επίσης ισχυρός υποψήφιος στα Όσκαρ. 

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, τέτοιου είδους διακρίσεις μειώνουν τον κίνδυνο για την μετοχή της εταιρείας, επιβεβαιώνοντας τα έξοδα που κάνει το Netflix για δικές του παραγωγές, κάτι που αποτελεί κύριο μοχλό πίεσης προς την εταιρεία από μερίδα επενδυτών. Οι αναλυτές που “επιτίθενται” στο Netflix, υποστηρίζουν πως η εταιρεία κάνει τεράστιες δαπάνες, που έφτασαν τα 12 δισ. δολάρια το 2018, για marketing και παραγωγή περιεχομένου και πως αυτό θέτει σε σοβαρό κίνδυνο το μέλλον της. Υποστηρίζουν επίσης πως αν η οικονομία βρεθεί πάλι σε δύσκολη θέση, η εταιρεία πολύ δύσκολα θα βρει τρόπο να χρηματοδοτήσει αυτού του είδους τις δαπάνες, όσο καλό αποτέλεσμα και αν έχουν. 

Ωστόσο, το μεγαλύτερο παγκόσμιο δίκτυο συνδρομητικής τηλεόρασης στον κόσμο αντιτίθεται μέχρι στιγμής σε αυτές τις προσδοκίες. Συνεχίζει να προσθέτει συνδρομητές σε ένα ρυθμό που εκπλήσσει ακόμη και τους πιο δημοφιλείς οπαδούς της. Στο τρίτο τρίμηνο του 2018 το Netflix προσέλκυσε πολύ περισσότερους συνδρομητές από ότι υπολόγιζε ενώ τα πρώτα στοιχεία για το τελευταίο τρίμηνο του έτους δείχνουν πως θα προσελκύσει αριθμό συνδρομητών που θα αποτελέσει ρεκόρ στην ιστορία της εταιρείας. 

Όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, το Netflix συγκαταλέγεται στις λίγες τεχνολογικές εταιρείες που μπορούν να επιβιώσουν μιας παρατεταμένης κάμψης και να βγουν από αυτή ισχυρότερες. Ο βασικός λόγος για αυτή την αισιοδοξία είναι η επιτυχία της εταιρείας στην παγκόσμια προσέλκυση αυξανόμενου αριθμού συνδρομητών σε μια ποικιλία περιφερειακών αγορών όπου η εταιρεία βρίσκεται ακόμη σε πρώιμα στάδια επέκτασης. Η στρατηγική της Netflix για παγκόσμια επέκταση προσφέρει πολλά περιθώρια ανάπτυξης. Το τρίτο τρίμηνο, το 84% της αύξησης των συνδρομητών της Netflix προήλθε από περιοχές όπως η Βραζιλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς και η Ινδία. Παρόλο που η Netflix αντιμετωπίζει τις πιέσεις του κόστους και τον κορεσμό στην αμερικανική εγχώρια αγορά, η παγκόσμια ευκαιρία στη ροή βίντεο είναι τόσο μεγάλη, που η εταιρεία έχει ακόμα πολύ δρόμο μέχρι να έρθει αντίστοιχος κορεσμός όπως στις ΗΠΑ.

Επίσης, κατακλύζοντας την αγορά με νέους τίτλους, η Netflix μπορεί να στοχεύσει όλες τις ηλικιακές ομάδες, καθιστώντας δύσκολο για τους θεατές να πάνε σε άλλες πλατφόρμες. Το τρίτο τρίμηνο του 2018 το Netflix κυκλοφόρησε 676 ώρες αποκλειστικού προγράμματος, ενώ δεν υπάρχει κάποια ένδειξη πως έχει πλησιάσει ή φτάσει στο όριο του. 

Λόγω του χαμηλού κόστους της πλατφόρμας, στην χώρα μας ξεκινάει από 8 ευρώ το μήνα, την τεχνολογία και το εύρος του πρωτότυπου περιεχόμενου του, δύσκολα θα βρεθεί ανταγωνιστής που θα βάλει σοβαρή πρόκληση απέναντι στο Netflix, τουλάχιστον όχι στο άμεσο μέλλον. Ο μόνος κίνδυνος είναι οι επερχόμενες πλατφόρμες της Disney, η οποία ετοιμάζεται να μπει στην αγορά με ένα δυνατό όνομα και μια παραδοσιακή βάση πελατών από πίσω της. Μέχρι τότε το Netflix θα παίζει μόνο του στις πλατφόρμες ροής. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ