emea business monitor

Οι 5+5 τάσεις της τεχνολογίας για το 2019 (και μετά) – Μέρος 1ο: Επιχειρήσεις

Το 2018 φεύγει αφήνοντας πίσω του μια μεγάλη παρακαταθήκη τεχνολογιών οι οποίες αν και ακόμα δεν έχουν φτάσει να δείξουν τις πλήρεις δυνατότητες τους, έχουν ήδη αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την τεχνολογία και τον κόσμο γύρω μας. Αυτές οι τεχνολογίες μέσα στο 2019 θα εξελιχθούν και θα συνεχίσουν να εξελίσσονται στο μέλλον. Οι τεχνολογίες αυτές ακόμα είναι σε σχετικά πρωτόλειο στάδιο και χρειάζεται να πλαισιωθούν από πιο “χειροπιαστές” εφαρμογές τους προκειμένου να ενταχθούν ακόμα πιο εύκολα στην καθημερινότητα. 

Όπως κάθε τεχνολογία, οι εφαρμογές της χωρίζονται σε δύο βασικούς τομείς, οι οποίοι διαφοροποιούν τη χρήση τους. Έτσι, για παράδειγμα, η Τεχνητή Νοημοσύνη, αν και σαν βασική αρχή δεν διαφοροποιείται, η χρήση της από τους καταναλωτές είναι πολύ διαφορετική από τις εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθεί στην βιομηχανία. Κάτω από αυτό το σκεπτικό, χωρίσαμε μερικές κυρίαρχες τεχνολογικές τάσεις που θα δούμε μέσα στο 2019 να εξελίσσονται, ανάλογα με τη χρήση τους και το κοινό στο οποίο απευθύνονται. 

Στο πρώτο μέρος του μεγάλου αυτού αφιερώματος θα ασχοληθούμε με τις τάσεις που αναμένεται να επηρεάσουν και να διαμορφώσουν την επιχειρηματική σκηνή από το 2019 και μετά, ενώ στο επόμενο μέρος θα δούμε τι θα απασχολήσει και θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Επιχειρηματικές τάσεις

  • Η πρόσβαση επιταχύνει την ευκολότερη υιοθέτηση. Μέχρι τώρα όλοι έχουμε μιλήσει για τεχνολογίες και το πως αυτές θα αλλάξουν το τοπίο, όμως όλες αυτές οι αναλύσεις έχουν μείνει στη θεωρία χωρίς καμία χειροπιαστή πληροφορία για το πως θα χρησιμοποιηθούν τελικά αυτές οι ισχυρές καινοτομίες.

Ο κόσμος ακούει συνέχεια για τεχνητή νοημοσύνη, μηχανική μάθηση, blockchain χωρίς όμως να έχει μια σαφή εικόνα γύρω του για το τι σημαίνουν όλα αυτά. Αυτό αρχίζει να αλλάζει. Η εφαρμογή των τεχνολογιών που αλλάζουν παιχνίδι γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη και η υιοθέτησή τους αυξάνεται σταθερά. Σιγά σιγά θα ενσωματωθούν σταθερά σε πολλές από τις βασικές διαδικασίες και τεχνολογίες που χρησιμοποιούμε μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια.

Το 2018, όλοι είχαμε αναφέρει πως η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση, η ρομποτική και η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα θα άρχιζαν να συγκλίνουν για να δώσουν συναρπαστικά αποτελέσματα. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, έχουμε δει αυτή την τάση να ολοκληρώνεται και από το 2019 και μετά αναμένεται πως θα εξαπλωθεί ακόμα περισσότερο. Ένας λόγος για τον οποίο η υιοθεσία αυξάνεται είναι η καλύτερη κατανόηση του τρόπουχρήσης των τεχνολογιών αυτών. Και φυσικά, βλέπουμε επίσης την αύξηση του αριθμού των ειδικευμένων ατόμων που ξέρουν πώς να τους αξιοποιήσουν. 

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην ταχύτερη υιοθέτηση είναι η βελτίωση της πρόσβασης σε τέτοιες τεχνολογίες, τόσο από άποψη πλατφόρμας όσο και κόστους. Οι παροχείς cloud σε επίπεδο υπηρεσιών όπως η Google, η Microsoft, το Amazon και το Salesforce (Infastructure-as-a-service (IaaS), η πλατφόρμα ως υπηρεσία (PaaS) αρχίζουν να ενσωματώνουν αυτές τις δυνατότητες στις προσφορές τους ή να τις καθιστούν διαθέσιμες ως πλατφόρμα για χρήση από τρίτους. Αυτό βοηθά τις επιχειρήσεις να ξεπεράσουν τα εμπόδια που αντιμετώπισαν στο παρελθόν. Τώρα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε τεχνολογίες που αλλάζουν το παιχνίδι, χωρίς να χρειάζεται να επενδύσουν στην κατασκευή των δικών τους αλγορίθμων και πλατφορμών. Αντίθετα, μπορούν να επικεντρωθούν στον τρόπο εκμετάλλευσης αυτών των τεχνολογιών και στην επιτάχυνση του ρυθμού με τον οποίο αποκτούν επιχειρηματική αξία.

Για παράδειγμα, τα bot και οι αυτομαποιημένες ρομποτικές διαδικασίες γίνονται ήδη μέρος της καθημερινής μας εργασίας και προσωπικής ζωής.Είναι σχετικά απλό να δημιουργήσετε ένα bot που θα έχει πρόσβαση σε όλα τα συστήματα υποστήριξης πωλήσεων μιας εταιρείας και θα παρέχει έναν ενοποιημένο πίνακα ελέγχου. Αυτά τα ταμπλό μπορούν να είναι μοναδικά για κάθε πόστο εξυπηρέτησης πελατών – ανοίγοντας το δρόμο για πιο ενημερωμένες αποφάσεις. Αυτό μπορεί τώρα να μεταφερθεί στο επόμενο επίπεδο, για παράδειγμα, με την αξιοποίηση μιας εφαρμογής AI όπως ο Einstein της Salesforce. Αυτό το εργαλείο μπορεί να κάνει προτάσεις και προβλέψεις σχετικά με τις επόμενες ενέργειες και τα αποτελέσματα που βασίζονται σε μοναδικές επιχειρηματικές διαδικασίες και δεδομένα πελατών. Τα άτομα απλά δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτά τα είδη πληροφοριών χωρίς αυτό το επίπεδο βοήθειας. Αλλάζει τον τρόπο που εργαζόμαστε, τα επίπεδα υπηρεσιών που μπορούμε να προσφέρουμε και την αποτελεσματικότητά μας.

Μερικά στοιχεία: 1. Η απορρόφηση των τεχνολογιών είναι ήδη σε υψηλό επίπεδο, ήδη το 63% των επιχειρήσεων είναι μέσα στο ΙοΤ, 54% σε εφαρμογές για smartphones και 53% βρίσκονται ήδη στο cloud. 2. H αυτοματοποίηση και η ρομποτική θα αυξηθούν και υπολογίζεται πως το 45% των θέσεων εργασίας θα αυτοματοποιηθούν, δημιουργώντας νέες ανάγκες στην αγορά εργασίας και εξοικονομώντας 2 τρισ. δολάρια παγκοσμίως στις εταιρείες σε εργατικό κόστος. 

  • Blockchain και προσωπικά δεδομένα. Το Blockchain ήταν το πιο καυτό θέμα συζήτησης την χρονιά που φεύγει και πάνω του έχουν επενδυθεί τεράστια κεφάλαια. 

Στις χρηματοπιστωτικές αγορές και κεφαλαιαγορές, οι πλατφόρμες που βασίζονται σε blockchain αρχίζουν να κυριαρχούν γρήγορα. Τώρα αρχίζουμε να βλέπουμε αυτή την έκταση σε πρόσθετες περιοχές διακανονισμού, όπως η διαπραγμάτευση μετοχών. Υπήρξε επίσης ένας πολλαπλασιασμός πλατφορμών συμβατικών συμβολαίων που βασίζονται σε blockchain σε πολλαπλά κάθετα τμήματα, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα. Η αγορά βλέπει νέα οικοσυστήματα να αναδύονται γύρω από πλατφόρμες όπως το Corda, το Ripple και το Ethereum, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα την εικόνα τους. 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα πρέπει να διαχειριστεί η τεχνολογία blockchain είναι η διαχείριση της προσωπικής ταυτότητας των χρηστών, με τρόπο που να προστατεύονται τα ευαίσθητα δεδομένα τους. Η διαχείριση των προσωπικών δεδομένων θα αποτελέσει το ιερό δισκοπότηρο των εφαρμογών blockchain, ειδικά ύστερα από όλο τον σάλο που δημιουργήθηκε γύρω από αυτά την χρονιά που φεύγει και τον τρόπο που τα εκμεταλλεύτηκαν οι εταιρείες. Η μετακίνηση της διαχείρισης ταυτότητας σε ένα blockchain, θα μπορούσε να προσφέρει λύση σε πολλές από τις τρέχουσες προκλήσεις και, επιπλέον, να ανοίξει μια ολόκληρη νέα αλυσίδα αξίας, με επίκεντρο την ταυτότητα του χρήστη. Τα υψηλά επίπεδα κρυπτογράφησης και η διασκορπισμένη φύση των δεδομένων σε ένα κατανεμημένο βιβλίο, είναι εγγενή σε ένα blockchain. Αυτό αλλάζει αμέσως το επίπεδο ασφάλειας του κυβερνοχώρου που μπορεί να προσφερθεί, σίγουρα λύνοντας ένα πρόβλημα. 

Μέσα από τις νέες αξίες που θα δημιουργηθούν, θα επιτραπεί στα άτομα να έχουν πραγματικά τον έλεγχο της ταυτότητας τους, επιτρέποντας επιλεκτικά τη χρήση τέτοιων χαρακτηριστικών από τρίτους σε συναλλαγές ή αλληλεπιδράσεις. Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει θεμελιωδώς τον τρόπο με τον οποίο διεξάγουμε χρηματοοικονομικές συναλλαγές ή ακόμα και ευαίσθητες αλληλεπιδράσεις σχετικά με την υγεία μας – όλες τις ιδιότητες που σχετίζονται με την ταυτότητά μας.

Μερικά στοιχεία: 1. Η αγορά δεδομένων και πρόσβασης σε αυτά υπολογίζεται να αυξηθεί από 8,09 δισ. δολάρια σήμερα, σε 14,82 δισ. δολάρια το 2021. 2. Μέσα στο 2019 αναμένεται πολλές κυβερνητικές υπηρεσίες να μπουν στον αστερισμό του Blockchain, δημιουργώντας ταυτόχρονα το απαραίτητο ρυθμιστικό πλαίσιο για την προστασία των δεδομένων.

  • Τα δεδομένα έχουν μεγάλη αξία. Η διαχείριση της αξίας των δεδομένων είναι ένα θέμα που θα κυριαρχήσει στη βιομηχανία τα επόμενα 3-5 χρόνια.

Σήμερα, σχεδόν κάθε εταιρεία έχει πρόσβαση σε μεγάλους όγκους δεδομένων. Αλλά είναι αυτό που κάνουν με αυτά τα δεδομένα που θα καθορίσουν τα επιχειρηματικά μοντέλα του μέλλοντος. Αυτό δεν είναι κατ ‘ανάγκη κάτι καινούργιο, αλλά το πλαίσιο και ο αντίκτυπος έχει κλιμακωθεί δραματικάΤα τρέχοντα επιχειρηματικά μοντέλα θα ανασχεδιαστούν από την αξία των δεδομένων που παράγονται από τις υπάρχουσες δραστηριότητες. Η αξία των δεδομένων θα αντικαταστήσει την αξία των παραδοσιακών δραστηριοτήτων εσόδων – μια ενδιαφέρουσα έννοια από μόνη της. Ας πάρουμε ως παράδειγμα έναν μεταφορέα. Παραδοσιακά έχουν δημιουργήσει τα έσοδά τους από τους ναύλους των επιβατών. Ωστόσο, καθώς εφαρμόζουν πιο έξυπνα συστήματα και συνδέουν τα στοιχεία δεδομένων μεταξύ τους, τα δεδομένα καθίστανται η κύρια πηγή αξίας, όχι η υπηρεσία μεταφοράς. Ξέρουν ποιοι είναι οι επιβάτες τους, από πού κι αν προέρχονται και πότε. Εάν συλλέξουν και εμπλουτίσουν αυτά τα δεδομένα, θα μπορούσαν να το αποκομίσουν χρήματα κάνοντάς τα διαθέσιμα σε πλήθος άλλων επιχειρήσεων για πιο στοχοθετημένη παροχή υπηρεσιών – με ένα ασφάλιστρο. Το αποτέλεσμα? Ένα εντελώς νέο επιχειρηματικό μοντέλο και ροή εσόδων.

Η έννοια της διαχείρισης της αξίας των δεδομένων θα αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους επενδυτικούς τομείς τα επόμενα 3-5 χρόνια, λόγω του νομισματικού της δυναμικού, αλλά θα αποτελέσει επίσης μία από τις σημαντικότερες κινητήριες δυνάμεις των επενδύσεων για τη δημιουργία περισσότερων δεδομένων. Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να γίνουν πιο ψηφιακές, αλλά εκείνοι που υπερέχουν στη διαχείριση της αξίας των δεδομένων τους, ανασχεδιάζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα και δημιουργούν νέες ροές εσόδων, θα γίνουν οι πραγματικοί κορυφαίοι επιχειρηματίες του μέλλοντος.

Φυσικά, η διασφάλιση ότι τα προσωπικά στοιχεία των ανθρώπων δεν μοιράζονται παράνομα είναι κρίσιμης σημασίας για κάθε επιχείρηση που σκέφτεται να ακολουθήσει αυτή τη διαδρομή. Οι κανονισμοί σχετικά με το ιδιωτικό απόρρητο των δεδομένων συνεχίζουν να αυξάνονται, τόσο σε επίπεδο χώρας όσο και σε επίπεδο κάθετης βιομηχανίας. Ευτυχώς, το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη διαχείριση της αξίας των δεδομένων προωθεί μαζική καινοτομία για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ιδιωτικής ζωής.

Οι πηγές δεδομένων αυξάνονται, η χωρητικότητα των ίδιων των δεδομένων βελτιώνεται και εξαιτίας αυτού, η δυναμική αξία που μπορεί να εξαχθεί αυξάνεται ακόμη πιο γρήγορα. Η αυξανόμενη πρόκληση είναι να εξαχθούν πληροφορίες από διαφορετικές πηγές δεδομένων, χωρίς να παραβιάζονται οι κανονιστικές ή βασικές οδηγίες εμπιστευτικότητας. Οι ανώνυμες αναλύσεις δεδομένων σε κλίμακα αποτελούν μια συνεχιζόμενη πρόκληση και βρίσκοντας τρόπους για να αποκτηθούν πλούσιες γνώσεις χωρίς τον διαμοιρασμό δεδομένων πηγής ή την παραβίαση του νόμου, θα γίνουν εμπόδια στην ανάπτυξη, εάν δεν επιλυθούν.

Μερικά στοιχεία: 1. Το 74% των εταιρειών υποστηρίζουν πως έχουν εγκαταστήσει και ολοκληρώσει πλήρεις εφαρμογές ασφαλείας δεδομένων. 2. Μεγάλη ανάπτυξη αναμένεται να υπάρξει από την ανάλυση και χρήση δεδομένων από τις ηλεκτρονικές πληρωμές, με τις αντίστοιχες εταιρείες να γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη

  • Ξεχάστε το IoT ..έρχεται το IoE. Ο αριθμός των “πραγμάτων” που ήταν συνδεδεμένα στο διαδίκτυο το 2018 υπερέβη τον αριθμό όλων των ανθρώπων στη Γη. Μέχρι το 2020 αναμένεται ότι θα συνδεθούν στο διαδίκτυο 50 δισεκατομμύρια “πράγματα”, έτσι πια δεν θα μιλάμε για Internet of Things, αλλά για το Internet of Everything!

To IoE θα ενώσει σε απευθείας σύνδεση τον ψηφιακό με τον φυσικό κόσμο με τρόπους που δεν φανταζόμασταν ποτέ και η κοινωνία θα γίνει όλο και πιο καθοδηγούμενη από την τεχνολογία ως αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει μέρος της ζωής μας που θα παραμείνει ανέγγιχτο. Η αυτοματοποίηση θα πάρει ένα νέο νόημα, η διαχείριση της αξίας των δεδομένων θα ενισχυθεί από τον πλούτο των δεδομένων και η AI θα απορροφήσει τα δεδομένα για να οδηγήσει έξυπνες γνώσεις και αποτελέσματα που δεν έχουμε δει ποτέ πριν.

Το IoE θα καλύψει κάθε τομέα της ζωής μας, μεταμορφώνοντας τον τρόπο παροχής της υγειονομικής περίθαλψης και τον τρόπο που ζούμε, εργαζόμαστε και μαθαίνουμε. Θα αναδιοργανώσει τη ζωή μας μέσα από αυτό που όλο και περισσότερο αναφερόμαστε ως το “ανθρώπινο API” που μας επιτρέπει να αλληλεπιδράμε με διάφορα συνδεδεμένα συστήματα με τρόπους που είναι δύσκολο να προβλέψουμε. Το εύρος των βιομετρικών στοιχείων θα επεκταθεί από αυτό που καταλαβαίνουμε σήμερα, ώστε να περιλαμβάνει χειρονομίες, συναισθήματα, εκφράσεις και πολλές άλλες πτυχές, προκαλώντας αυτοματοποιημένες αντιδράσεις του συστήματος για να συμπληρώσουν, να διευκολύνουν ή να ενισχύσουν τις δραστηριότητές μας.

Οι πρωτοπόροι τεχνολογικοί πρωτοπόροι βρίσκουν ήδη τις περιπτώσεις χρήσης που αλλάζουν τη ζωή τους για το IoE και το ανθρώπινο API. Η Dimension Data συνεργάστηκε πρόσφατα με την NTT R & D και το Deakin University στην Αυστραλία για ένα έργο που χρησιμοποιεί εικονική πραγματικότητα, βιομετρικούς αισθητήρες, φορητά και αναλυτικά στοιχεία για να μεταμορφώσει τον τρόπο κατάρτισης των πυροσβεστών.

Αυτή η καινοτομία, γνωστή ως FLAIM Trainer, αναπαράγει όλες τις δυνάμεις και τα στοιχεία που επηρεάζουν έναν πυροσβέστη, συνδέοντας το εικονικό και το φυσικό άτομο. Επιτρέπει στους πυροσβέστες να εκπαιδεύονται για επικίνδυνα σενάρια που είναι δύσκολα, δαπανηρά και περιβαλλοντικά επιβλαβή για να αναπαραχθούν στην πραγματικότητα. Ενσωματώνει ένα κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ψηφιακό βιο-αισθητήριο ύφασμα που αναπτύχθηκε από την NTT, που ονομάζεται Hitoe, το οποίο παρέχει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τα ζωτικά σημεία των πυροσβεστών, όπως ο καρδιακός ρυθμός, το άγχος και η κόπωση. Όταν συγκεντρωθούν, τα δεδομένα αυτά επιτρέπουν στους εκπαιδευτές να αξιολογήσουν την καταλληλότητα και την ψυχική κατάσταση ενός εκπαιδευομένου για να αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε σενάριο πυρκαγιάς.

Μερικά στοιχεία: 1. Η παγκόσμια αγορά ΙοΕ αναμένεται να φτάσει σε αξία τα 23,97 τρισ. δολάρια μέχρι το 2022. 2. Οι συνεργασίες θα αποδειχτούν το δυνατό σημείο των εταιρειών που ασχολούνται με ΙοΕ, και θα ανοίξουν νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες 3. Ο συνδυασμός ΙοΕ και ανάλυσης των εκατομμυρίων στοιχείων που θα συλλέγονται από αυτό θα ανοίξει νέους ορίζοντες.

  • Το disrupt ενώνει! Το 2019 θα είναι μια περίοδος έντονων και πρωτοφανών αλλαγών για τις σημαντικότερες τεχνολογικές εταιρείες οι οποίες καθοδηγούνται από παράγοντες που βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό εκτός του ελέγχου τους. 

 Όχι μόνο τα πρότυπα κατανάλωσης της τεχνολογίας αλλάζουν, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο κατευθύνεται η καινοτομία, αναπτύσσονται προϊόντα και η πνευματική ιδιοκτησία μοιράζεται με ανοιχτό και ελεύθερο τρόπο. Όλα αυτά προκαλούν disrupts που είναι δύσκολο να προβλεφθούν ή να διαχειριστούν. Η εμφάνιση νέων τεχνολογικών γιγάντων, με πολύ διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα, οδηγεί κάποιες από αυτές τις αλλαγές – και τη μετατόπιση του τοπίου σε μια κλίμακα που δεν είχε φανεί προηγουμένως. Η αυξανόμενη κυριαρχία στην αγορά των FAANGs – ένας όρος που έχει σχεδιαστεί για να περιγράψει το Facebook, το Amazon, το Apple, το Netflix και το Google – και μια αναζωπύρωση της Microsoft, οδηγούν αυτή τη διαταραχή.

Οι εταιρείες FAANG δεν αγοράζουν τις τεχνολογίες τους από τους κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού (ΟΕΜ) όπως η HP, η Dell, η Cisco ή η IBM. Αντ ‘αυτού, προμηθεύουν τεχνολογίες ή εξαρτήματα από τους αρχικούς κατασκευαστές συσκευών (ODM), γράφουν τον δικό τους κώδικα και δημιουργούν τις δικές τους λύσεις. Αυτό μειώνει την απευθυνόμενη αγορά για ΟΕΜ. Για να προστεθεί μια ακόμη πρόκληση, οι εταιρείες αυτές καθιστούν διαθέσιμο τον πηγαίο κώδικα τους σε κοινότητες ανοιχτού κώδικα, όπως το Open Networking Foundation και το Open Compute Project, επιτρέποντας σε αυτές τις επιχειρήσεις που έχουν τους πόρους και τη χρηματοδότηση να ακολουθήσουν το παράδειγμα, μειώνοντας την συνολική απευθυνόμενη αγορά για ΟΕΜ ακόμα μακρύτερα. Τώρα προσθέστε νέα μοντέλα κατανάλωσης, όπως τα IaaS και SaaS που προσφέρονται σε κλίμακα και η διευθυνόμενη αγορά μειώνεται ακόμη περισσότερο.

Η Google και η Microsoft ενσωματώνουν προηγμένη καινοτομία σε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, χωρίς πρόσθετη χρέωση, καθιστώντας όλο και πιο δύσκολο για τις εταιρείες τεχνολογίας με στενό προσανατολισμό να τις ανταγωνίζονται. Οι εφαρμογές εμπλουτίζονται με τα αναλυτικά στοιχεία, την εκμάθηση μηχανών, την AI  για να παρέχουν πρόσθετη αξία, ανάλογα με την περίπτωση χρήσης. Εταιρείες όπως η Microsoft και η Google παρέχουν όλες τις εφαρμογές συνεργασίας, αλλά περιλαμβάνουν επιπλέον λειτουργίες όπως φυσική αναγνώριση ομιλίας, ομιλία σε κείμενο, ψηφιακή καταγραφή, ροή και πλήρως προγραμματιζόμενες διεπαφές για την επέκταση της αξίας αλυσίδα. Αυτό παρέχεται σε ένα μοντέλο που βασίζεται στην κατανάλωση – σε ένα κλάσμα του κόστους της πιο παραδοσιακής προσέγγισης.

Η επίδραση όλων αυτών στους προμηθευτές ΟΕΜ θα είναι σημαντική και σε ορισμένους τομείς της αγοράς οι κατασκευαστές αυτοί ανταγωνίζονται ήδη για περίπου το 40% της συνολικής απευθυνόμενης αγοράς. Με το πέρασμα του χρόνου θα έχουμε πολλά μεγάλα ψάρια που ανταγωνίζονται σε μια ολοένα και μικρότερη λίμνη – και όπως γίνεται συνήθως, τα μεγάλα ψάρια θα αρχίσουν να τρώνε τα μικρά… Όπως φαίνεται το τοπίο των εταιρειών πρόκειται να υποστεί μεταμόρφωση κατά τα επόμενα 3-5 χρόνια και αυτές που θα αναδυθούν, θα είναι πολύ διαφορετικές. 

Μερικά στοιχεία: 1. Οι τεχνολογικές εταιρείες και η απόκτηση τεχνογνωσίας ήταν ο νο1 λόγος για τις περισσότερες συγχωνεύσεις και εξαγορές του 2018  

Get real time updates directly on you device, subscribe now.