Το Black Friday αλά Ελληνικά …”απογείωσε” την Amazon!

Το να πει κάποιος πως η Amazon ήταν η μεγάλη κερδισμένη του Black Friday και της Cyber δεν αποτελεί είδηση και θα μπορούσε να περιοριστεί σε μερικές γραμμές. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, χωρίς πολλές λεπτομέρειες, η Cyber Monday παρουσίασε τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ιστορία της εταιρείας, ξεπερνώντας κατά πολύ την περσινή χρονιά. 

Αυτό όμως που έχει σημασία είναι αυτό που συμβαίνει ανάμεσα στις γραμμές των ανακοινώσεων και αυτό δεν είναι άλλο από αυτό που η ίδια η εταιρεία ξεκίνησε να ονομάζει χιουμοριστικά “Turkey 5”, το οποίο δεν είναι άλλο από το διάστημα των 5 ημερών ανάμεσα στην γιορτή των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ και την Cyber Monday, χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο υπάρχει και η Black Friday. 

Όπως δήλωσε η ίδια η εταιρεία, στο πενθήμερο αυτό πουλήθηκαν πάνω από 180 εκατομμύρια είδη, πολλά εκατομμύρια περισσότερα από το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ο λόγος; Ενώ η Black Friday μπορεί να θεωρείται η επίσημη έναρξη της περιόδου των Χριστουγέννων και της καταναλωτικής φρενίτιδας των γιορτών, η πρόσβαση των καταναλωτών στο διαδίκτυο και η δυνατότητα να ψωνίζουν από την άνεση του σπιτιού τους χωρίς να περιμένουν σε ουρές στο κρύο έξω από τα καταστήματα, με κίνδυνο να “παίξουν ξύλο” με άλλους καταναλωτές, αύξησε τον όγκο των πελατών. Η Amazon επίσης είχε την δυνατότητα να ξεκινήσει τις προσφορές αρκετά νωρίτερα απότο άνοιγμα των καταστημάτων, καθώς το διαδίκτυο “ποτέ δεν κοιμάται και δεν ξεκουράζεται”. 

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι online πωλήσεις να αυξηθούν κατά 28% την μέρα των Ευχαριστιών, σύμφωνα με το Adobe Analytics το οποίο συγκεντρώνει στοιχεία από 80 από τους 100 κορυφαίους λιανέμπορους. Η Cyber Monday παρουσίασε αύξηση 19% με τα στοιχεία να δείχνουν πως οι πωλήσεις της Δευτέρας έφτασαν τα 7,9 δισ. δολάρια σε σχέση με τα 6,2 δισ. δολάρια της Παρασκευής. Δεν είναι όμως μόνο αυτές οι δύο μέρες που παρουσίασαν έντονες πωλήσεις καθώς αυτές συνεχίστηκαν και στην διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οι οποίες είδαν μια αύξηση της τάξης του 25%, ποσοστό μεγαλύτερο και των δύο “επίσημων” ημερών προσφορών. 

Αν θυμίζει κάτι όλο αυτό είναι επειδή η αγορά των ΗΠΑ, ακολουθεί αυτή της Ελλάδας, και παρά το γεγονός πως και μόνο η απόπειρα σύγκρισης μπορεί να προκαλεί μειδιάματα, μάλλον η Ελληνική αγορά βρήκε τον τρόπο να εκμεταλλευτεί την Black Friday καλύτερα από ότι ήταν αναμενόμενο. Το άνοιγμα των ημερών προσφοράς από μια μέρα σε μια εβδομάδα, έδωσε την ευκαιρία στις εταιρείες από τη μία να εκμεταλλευτούν το καταναλωτικό κλίμα για περισσότερο διάστημα και από την άλλη να μπορέσουν να διευθετήσουν καλύτερα εσωτερικά τα προβλήματα που δημιουργεί η αθρόα προσέλευση του κόσμου. 

Όπως δείχνουν και τα στοιχεία της Amazon, η ευκολία και η ανάπτυξη των online αγορών μεταβάλουν τον χαρακτήρα των Black Friday και Cyber Monday.  Οι πωλήσεις πλέον διαδίδονται περισσότερο καθ’ όλη τη διάρκεια των ημερών, όπως και οι προσφορές που προσφέρονται στους πελάτες. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ