H Huawei εδραιώνεται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης!

Η επίθεση της Huawei στην παγκόσμια αγορά συνεχίστηκε και στο τρίτο τρίμηνο του έτους, το οποίο βρήκε την εταιρεία να διατηρεί την δεύτερη θέση, μπροστά από την Apple, με το τέταρτο και τελευταίο τρίμηνο του 2018 να μας προετοιμάζει για ένα πολύ μεγάλο “ντέρμπι” ανάμεσα στους δύο τεχνολογικούς κολοσσούς.

Από τη μία η Huawei με το νέο Mate 20 Pro, παρουσίασε ένα από τα καλύτερα τηλέφωνα της χρονιάς και από την άλλη η Apple με το νέο iPhone XR, αναμένεται να “κονταροχτυπηθούν” μέχρι το τέλος της χρονιάς. 

Η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση, όμως η πίεση που δέχεται από τις υπόλοιπες εταιρείες είναι εμφανής, καθώς οι πωλήσεις του τρίτου τριμήνου του 2018 είναι 13,3% χαμηλότερες από το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η Huawei από την άλλη παρουσιάζει μια αύξηση 32,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, ενώ η Apple παρουσιάζεται σχετικά στάσιμη, με μια αύξηση της τάξης του 0,4%.

Συγκεντρωτικά, η Samsung κατέχει το 20,1% της αγοράς (από 21,2% το 2017), η Huawei στην δεύτερη θέση με το 14,4% της αγοράς (από 9,9% το αντίστοιχο περσινό διάστημα) και η Apple είναι στην τρίτη θέση με το 13% (από 11,9% το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο). 

smartphone q3-18

Σύμφωνα με τα στοιχεία του τρίτου τριμήνου, η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση, με πωλήσεις 72,3 εκατ. συσκευών (Strategy Analytics) ή 70,9 εκατομμύρια (IHS Markit), ενώ όπως διαπίστωσαν και οι δύο εταιρείες, η πρώτη θέση για την Κορεάτικη εταιρεία είναι επισφαλής καθώς ο ανταγωνισμός από Κίνα συνεχώς αυξάνεται, ειδικά στις αγορές Κίνας και Ινδίας. Όπως δήλωσε η IHS Markit, Samsung και Huawei είναι πια οι “μεγάλοι” παίκτες σε διάφορες αγορές. 

Η Huawei κατάφερε να διατηρήσει την δεύτερη θέση στην οποία είχε ανέβει στα τέλη του προηγούμενου τριμήνου, χωρίς να την επηρεάσει η παρουσίαση των νέων iPhone, με 51,8 εκατ. συσκευές (Strategy Analytics) ή 52 εκατομμυρίων (IHS Markit). Η Huawei αύξησε κατά πολύ τα ποσοστά πωλήσεων της στις περισσότερες αγορές, ειδικά στην περιοχή EMEA, όμως η απουσία της από την αγορά της Βόρειας Αμερικής της κοστίζει πάρα πολύ σε αριθμό πωλήσεων. Όπως υπολογίζουν οι αναλυτές, αν η Huawei έμπαινε στην αγορά των ΗΠΑ, τότε η πρώτη θέση της Samsung θα ήταν θέμα χρόνου να αλλάξει χέρια. 

Η Apple κατά το τρίτο τρίμηνο έμεινε στην τρίτη θέση, παρά την ανακοίνωση των πραγματικά πολύ καλών iPhone Xs και Xs MAX, με πωλήσεις 46,9 εκατ. συσκευών. Την κατάσταση για την Apple μπορεί να την αλλάξει το iPhone XR, το οποίο έχει μειωμένη τιμή, όμως η κυκλοφορία του θα φανεί στα αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου καθώς κυκλοφόρησε τις τελευταίες μέρες του τρίτου τριμήνου. 

Στην τέταρτη θέση των παγκόσμιων πωλήσεων έμεινε σταθερά η XIAOMI με 33 εκατομμύρια συσκευές (Strategy Analytics) ή 32,4 εκατομμύρια συσκευές (IHS Markit) καθώς η δυναμική της είσοδος στην Ευρωπαϊκή αγορά δείχνει να αποδίδει πάρα πολύ, αν και όπως δείχνει η Strategy Analytics η επίδοση της στην αγορά της Ινδίας και της Κίνας έχουν επιβραδυνθεί από την επίθεση της Huawei σε αυτές τις αγορές.

Η IHS Markit δήλωσε ότι οι τέσσερις μεγάλοι κινεζικοί παίκτες: Huawei, Xiaomi, Oppo και Vivo αντιπροσώπευαν το 41% ​​των συνολικών πωλήσεων. Οι ισχυρές επιδόσεις αυτών των εταιρειών καθιστούν δύσκολο για τους μικρούς κατασκευαστές να τις ανταγωνιστούν: οι πωλήσεις των κατασκευαστών που κατατάσσονται στην έβδομη θέση και κάτω από αυτές (η οποία περιλαμβάνει γνωστά εμπορικά σήματα όπως η LG Electronics, η Motorola, η Sony και η HTC) μειώνονται κάθε χρόνο.

Ένας από τα στοιχεία που ξεχώρισαν ήταν αυτό στην αγορά smartphones που δείχνει πως η μείωση που είχε παρατηρηθεί τα προηγούμενα τρίμηνα δείχνει να συνεχίζεται και όπως όλα δείχνουν θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Strategy Analytics η αγορά smartphones παρουσίασε συνεχιζόμενη πτώση στο τρίτο τρίμηνο καθώς η βιομηχανία είχε να αντιμετωπίσει την μικρή ζήτηση από την μεριά των καταναλωτών, οι οποίοι “παραπονέθηκαν” για την περιορισμένη καινοτομία των συσκευών. 

Όπως αναφέρει η Strategy Analytics, στο τρίτο τρίμηνο πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο 360 εκατ. συσκευές, ποσότητα μειωμένη κατά 8% σε ετήσια βάση. “Η βιομηχανία των smartphone αγωνίζεται να αντιμετωπίσει τις μειωμένες επιδοτήσεις των παρόχων, τα μικρότερα ποσοστά αντικατάστασης, την συσσώρευση αποθεμάτων σε αρκετές περιοχές και την έλλειψη της συναρπαστικής καινοτομίας στο σχεδιασμό”, όπως δήλωσε η Linda Sui της Strategy Analytics. Από την μεριά της η IHS Markit δήλωσε πως το νούμερο smartphones που πουλήθηκε το τρίτο τρίμηνο, περιορίστηκε στα 354,8 εκατ. συσκευές, με ετήσια μείωση 3,3%.