Χρήστες και επενδυτές γυρνάνε την “πλάτη” στο Facebook!

Όπως δείχνουν τα πράγματα, το Facebook δεν περιλαμβάνεται αυτή την περίοδο στα αγαπημένα “παιδιά” των επενδυτών, ακόμα και όταν τα κέρδη του ξεπερνούν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου.

Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της εταιρείας, υπήρξε πτώση σε έσοδα, αλλά το κυριότερο, μια μεγάλη πτώση στους καθημερινούς ενεργούς χρήστες αλλά και στο σύνολο των μηνιαίων ενεργών χρηστών. 

Το Facebook είχε ήδη δηλώσει πως η αύξηση των εσόδων για το δεύτερο εξάμηνο ο θα είναι μικρότερη από αυτή του προηγούμενου εξαμήνου, χάρη στην ισχυροποίηση του δολαρίου η οποία αμβλύνει τις πωλήσεις εκτός των ΗΠΑ, ενώ η αύξηση των ελέγχων των προσωπικών δεδομένων των χρηστών “χτύπησε” το διαφημιστικό τμήμα της εταιρείας και κατά συνέπεια τα έσοδα του. Παρά το γεγονός ότι τα κέρδη ήταν μεγαλύτερα του αναμενόμενου, οι εισπράξεις της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο ήταν 1% χαμηλότερες από τις προσδοκίες των επενδυτών. 

Ταυτόχρονα το Facebook ανακοίνωσε πως τόσο στο επόμενο τρίμηνο όσο και στο 2019 θα αυξήσει τα έξοδα για βελτίωση της ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, καθώς οι συνεχείς αποκαλύψεις για παραβιάσεις (βλ. Cambridge Analytica) όσο και η εξάπλωση των fake news από την πλατφόρμα του, ήταν αρκετά για να δώσουν ένα πολύ μεγάλο χτύπημα στην εταιρεία. Τα γενικά έξοδα ωστόσο του Facebook, μέσα στα οποία περιλαμβάνονται και οι δαπάνες ασφαλείας, αυξήθηκαν λιγότερο από το αναμενόμενο, μόλις 53%.

Οι επενδυτές περίμεναν πως το Facebook θα κατάφερνε να ανακάμψει σε αυτό αλλά και στο επόμενο τρίμηνο και θα καταφέρει σταδιακά να αυξήσει τον αριθμό των ενεργών χρηστών του, κάτι αντίστοιχο όπως συνέβη και στο Netflix. Η μετοχή της εταιρείας έχει χάσει περίπου 30% από την προηγούμενη έκθεση και οι επενδυτές περίμεναν πως τα χθεσινά αποτελέσματα θα βοηθούσαν σε γρήγορα και εύκολα κέρδη.

Οι ενεργοί χρήστες στις ΗΠΑ ήταν λιγότεροι από τις προβλέψεις, όμως αυξημένοι στον υπόλοιπο κόσμο. κάτι που δεν ενδιαφέρει και πολύ τους Aμερικανούς επενδυτές. Η διαπραγμάτευση της μετοχής της εταιρείας ήταν ενδεικτική αυτού του κλίματος αφού παρουσίασε μεγάλη μεταβλητότητα, φτάνοντας ενδοσυνεδριακά από το -6% στο +5%, για να καταλήξει τελικά στο +3% και αυτό μόνο αφού ο ιδρυτής και ισχυρός άνδρας του κοινωνικού δικτύου ανακοίνωσε νέες υπηρεσίες οι οποίες θα μπορούσαν να φέρουν καινούργια διαφημιστικά έσοδα, όπως το Facebook Watch, το Indstagram TV και το Facebook Marketplace. 

Επίσης ανακοινώθηκε ένα μεγάλο πρόγραμμα ενίσχυσης της ασφάλειας των δεδομένων των χρηστών, με τον CFO της εταιρείας David Wehner να δηλώνει πως το 2019 τα συνολικά έξοδα θα αυξηθούν κατά 40 έως 50% σε σύγκριση με το 2018. Το Facebook δήλωσε ότι αναμένει 18 δις δολάρια με 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιουχικές δαπάνες το 2019, πάνω από την εκτίμηση των 17,29 δισεκατομμυρίων δολαρίων της FactSet. 

Ο Mark Zuckerberg μιλώντας σε επενδυτές και αναλυτές στάθηκε ιδιαίτερα στα Facebook Stories τα οποία σύντομα θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις εφαρμογές του Facebook συμπεριλαμβανομένων των Instagram και Messenger, λέγοντας ότι “οι τάσεις που έχουμε δει δείχνουν ότι στο όχι πολύ μακρινό μέλλον, οι χρήστες θα μοιράζονται περισσότερα σε ιστορίες από ό,τι στα παραδοσιακά feeds.” Τα χαρακτηριστικά των ιστοριών αυξάνονται ταχύτερα από ό,τι η εταιρεία είναι σε θέση να δημιουργήσει έσοδα, οπότε το Facebook θα πρέπει να εργαστεί για τη δημιουργία διαφημιστικών προϊόντων για να τρέξει παράλληλα με αυτό το περιεχόμενο των χρηστών, δήλωσε ο Zuckerberg. 

“Αυτή είναι μια από τις καταστάσεις όπου η ανάπτυξη της κοινότητας που βλέπουμε ξεπερνά την πρόοδο που έχουμε σημειώσει μέχρι στιγμής στην ανάπτυξη των διαφημίσεων σε αυτό το διάστημα”, δήλωσε o ιδρυτής του κοινωνικού δικτύου. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ