“Έμεινε από λάστιχο” η Michelin, με απώλειες 11%

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Michelin ήταν ιδιαίτερα αποκαρδιωτικές για τους επενδυτές της εταιρείας, οι οποίοι προχώρησαν σε μαζικές πωλήσεις, κάτι που οδήγησε την μετοχή της εταιρείας να υποχωρήσουν κατά 11%, σε χαμηλό επταετίας. Συνολικά από την αρχή της αρχή της χρονιάς η Michelin έχει χάσει περίπου 27% της αξίας της. 

Όπως ανέφερε η Michelin, η μειωμένη ζήτηση και κατά συνέπεια η πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων αλλά και επαγγελματικών οχημάτων προς το τέλος του τρίτου τριμήνου ήταν η βασική αιτία για την πτώση στα νούμερα της εταιρείας. Όπως προέβλεψε η εταιρεία, η εικόνα αυτή θα συνεχιστεί και στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, εν μέσω επιβράδυνσης των πωλήσεων τόσο στην Ευρώπη όσο και την Κίνα. 

Τα προβλήματα της εταιρείας προέρχονται και από τις δύο μεριές του πλανήτη. Από την μία οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην δυτική Ευρώπη έχουν μειωθεί κατά 5% ύστερα από μια σειρά σκανδάλων με τις εκπομπές καυσαερίων τα οποία με την σειρά οδήγησαν στην εισαγωγή αυστηρότερων ελέγχων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ταυτόχρονα η αγορά της Κίνας δείχνει σημάδια ωρίμανσης, με τις μαζικές πωλήσεις να έχουν υποχωρήσει καθώς η αντικατάσταση του στόλου σχεδόν ολοκληρώθηκε και τώρα οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο “επιλεκτικοί” στις αγορές τους, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του κλάδου να έχουν υποχωρήσει. 

Παρά τα άσχημα αποτελέσματα που φέρνουν αυτές οι εξελίξεις στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται γύρω από τα αυτοκίνητα, υπάρχουν και τα καλά νέα. Τόσο οι αυστηρότερες δοκιμές όσο και η πτώση των πωλήσεων, αναμένεται να αντιστρέψουν λίγο τις άσχημες επιπτώσεις που υπάρχουν στο κλίμα και να επιβραδύνουν την κλιματική αλλαγή. Σε συνδυασμό με την αύξηση των πωλήσεων υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μια τάση που αναμένεται να αυξηθεί όσο περνάει ο καιρός, τα νέα από το μέτωπο του περιβάλλοντος αναμένεται να γίνονται καλύτερα όσο περνάει ο καιρός. 

H Michelin δεν είναι η μόνη εταιρεία ελαστικών που αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα, καθώς αντίστοιχες είναι και οι εξελίξεις στην μεγάλη ανταγωνίστρια της την Continental, η οποία βάση των ίδιων προβλημάτων ανακοίνωσε με την σειρά της την αναθεώρηση προς τα κάτω των προβλέψεων της για το τρίμηνο, με τους επενδυτές να ήταν μεν προετοιμασμένοι για πτώση των προβλέψεων, όχι όμως για τόσο μεγάλη απώλεια. Έτσι με την σειρά τους οδήγησαν την μετοχή της εταιρείας σε ακόμα μεγαλύτερη πτώση που έφτασε το -13%. Αντίστοιχες πτώσεις είδαν και η  Goodyear με -5% και η Cooper με -4%. 

Η συνέχιση του εμπορικού πολέμου ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα και το μη διαφαινόμενο τέλος σε αυτόν δεν δίνει ελπίδες άμεσης ανάκαμψης στην εικόνα των εταιρειών, ενώ στις επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου, θα πρέπει να υπολογιστούν και αυτές ενός σκληρού Brexit το οποίο αναμένεται να βυθίσει ακόμα περισσότερο την αγορά. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ