H Lyft βάζει τον αυτόματο πιλότο για το χρηματιστήριο

H Lyft, η δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα διαμοιρασμού οχημάτων και μεγάλος ανταγωνιστής της Uber στην αγορά των ΗΠΑ έβαλε στόχο να την προλάβει και να μπει πρώτη στο χρηματιστήριο. 

Όπως αποκαλύπτουν πηγές κοντά στην υπόθεση, η Lyft προσέλαβε την Class V Group, η οποία εξειδικεύεται στις προετοιμασίες εταιρειών για την δημόσια εγγραφή τους, με τις διαδικασίες στις τράπεζες να είναι έτοιμες να ξεκινήσουν μέσα στον Σεπτέμβρη και σκοπό η εγγραφή να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2019 και πιο συγκεκριμένα τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο. 

Σχολιάζοντας τις διαρροές, η εκπρόσωπος της Lyft Αλεξάνδρα ΛαΜάννα είπε πως “Μια ποικιλία παραγόντων θα καθορίσει εάν και πότε η Lyft θα γίνει δημόσια, αλλά εντωμεταξύ επικεντρωνόμαστε στην οικοδόμηση της επιχείρησης μας η οποία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται”. 

Το πρόβλημα της Lyft όμως δεν είναι πως θα γίνει δημόσια, αλλά αν θα πρέπει να το κάνει και πότε. Πρέπει να γίνει δημόσια πριν από την Uber, περίπου την ίδια ώρα ή μετά; Το να πάει πρώτη, θα επιτρέψει στη Lyft να θέσει τον πήχη για τις αντίστοιχες εταιρείες, και να τραβήξει τα βλέμματα και την προσοχή μακριά από τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της και το βασικότερο, να κλειδώσει τα χρήματα των επενδυτών πριν από την Uber. Παρόλα αυτά, η Lyft διακινδυνεύει την πιθανότητα οι επενδυτές θα προτιμήσουν να φυλάξουν τα κεφάλαια τους για τον πιο μεγάλο αντίπαλό της.

Συνήθως, παρόμοιες εταιρείες αποφεύγουν να εισαχθούν ταυτόχρονα, διότι μπορεί να είναι δύσκολο να τροφοδοτήσουν τόσα επενδυτικά ενδιαφέροντα.Επίσης, φοβούνται μερικές φορές ότι συγκρίνονται πολύ στενά με έναν ανταγωνιστή εάν ο αντίπαλός τους αποτύχει.

Μια άλλη παράμετρος που ίσως συνηγορήσει στην επιτάχυνση των διαδικασιών για την Lyft είναι το “κλείδωμα” των τραπεζών που θα ασχοληθούν με την IPO της. Αν μια τράπεζα εργάζεται για την εγγραφή μιας εταιρείας, απαγορεύεται να εργαστούν για κάποιον ανταγωνιστή της λόγω πιθανής σύγκρουσης συμφερόντων. Αν η Lyft ξεκινήσει πρώτη τις διαδικασίες, τότε κάποιες τράπεζες δεν θα είναι διαθέσιμες για την Uber και αυτό θα είναι ένα χτύπημα στον αντίπαλο της. 

Η Uber έχει συνεργαστεί με μια γκάμα εταιρειών της Wall Street σε διάφορους γύρους χρηματοδότησης, ενώ στενότερες σχέσεις υπάρχουν με δύο από τους κορυφαίους αναδόχους όταν πρόκειται για IPO, την Goldman Sachs και την Morgan Stanley . Η Goldman Sachs ενημέρωσε για συμφωνίες που συμπεριλάμβαναν πώληση μεριδίου στην SoftBank Group Corp. της Ιαπωνίας. Η Morgan Stanley οδήγησε στη ρύθμιση του δανείου ύψους 1,15 δισεκατομμυρίων δολαρίων της εταιρείας το 2016 και διευκόλυνε την αγορά μετοχών από πελάτες υψηλής αξίας.

Πρόσφατα η Lyft εκμεταλλεύτηκε τις δυσκολίες της Uber και είδε το μερίδιο της στην αγορά να αυξάνεται και μαζί και την αποτίμηση της. Τον Ιούνιο, η Lyft ανακοίνωσε ότι είχε συγκεντρώσει 600 εκατομμύρια δολάρια σε ένα γύρο που διοργάνωσε η Fidelity Management & Research Co. με αποτίμηση αξίας 15,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Εν τω μεταξύ, η Toyota Motor Corp. επένδυσε 500 εκατομμύρια δολάρια στην Uber σε μια συμφωνία που αποτίμησε την εταιρεία σε 76 δισεκατομμύρια δολάρια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ