Η VolksWagen είναι αποφασισμένη να κερδίσει τον αγώνα των ηλεκτρικών οχημάτων πριν ακόμα αυτός ξεκινήσει, ανακοινώνοντας πως από το 2019 θα ξεκινήσει η πρώτη πλατφόρμα διαμοιρασμού ηλεκτρικών οχημάτων στο Βερολίνο. Η πρόθεση της VolksWagen είναι να προχωρήσει πέρα από την παραδοσιακή μορφή ιδιοκτησίας αυτοκινήτων, σε μια περιοχή η οποία ακόμα θεωρείται "γκρίζα", ευελπιστώντας με αυτή της την κίνηση να ορίσει τους κανόνες του παιχνιδιού στη γέννηση του.
Η μάρκα VW, που αντιπροσωπεύει το ήμισυ των πωλήσεων του ομίλου VW δήλωσε πως 1.500 αυτοκίνητα e-Golf θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της γερμανικής πρωτεύουσας κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019. Σε χθεσινή της ανακοίνωση η εταιρεία δήλωσε πως μέσα σε δύο χρόνια ο αριθμός των των διαθέσιμων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην πόλη θα αυξηθεί σε 2.000. Η εταιρεία πρόσθεσε ότι μέχρι το 2020 θα δρομολογήσει την υπηρεσία σε άλλες πόλεις της Γερμανίας και κατόπιν θα τοποθετηθεί σε άλλα μέρη της Ευρώπης, καθώς και σε επιλεγμένες τοποθεσίες στη Βόρεια Αμερική.
Η εταιρεία έχει προβλέψει 15% ετήσια αύξηση στην Ευρώπη για οχήματα on-demand. Η κοινή χρήση αυτοκινήτων έχει γίνει ένα σημαντικό "παιχνίδι" για τις εταιρείες αυτοκινήτων που προβλέπουν ότι οι νεότεροι πελάτες, ειδικά όσοι ζουν σε πόλεις, ενδιαφέρονται λιγότερο να δεσμευτούν σε μια μεγάλη δαπάνη για την αγορά ενός αυτοκινήτου. Οι μεγάλοι ανταγωνιστές της VW, οι γάλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων PSA και Renault, ανταγωνίζονται να ξεκινήσουν μια αντίστοιχη υπηρεσία στο Παρίσι, ενώ η BMW πρόκειται να συνεργαστεί με τη Mercedes για το λανσάρισμα της δικής τους υπηρεσίας.
Η Volkswagen ανέφερε ότι καθένα από τα ηλεκτρικά οχήματα της θα μεταφέρει δεδομένα από και προς το λειτουργικό σύστημα των αυτοκινήτων, το οποίο θα βρίσκεται σε cloud, συλλέγοντας δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα από τους πελάτες, όπως το μήκος και ο χρόνος των ταξιδιών τους. Η υπηρεσία είναι η πρώτη προσφορά του οικολογικού συστήματος "πλατφόρμας WE" της Volkswagen που μπορεί να περιλαμβάνει ηλεκτρικά σκούτερ, καθώς και υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων, parking και στάθμευσης.
Ο Juergen Stackmann, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της VW Brand, δήλωσε στο CNBC ότι αναμένει από την πλατφόρμα να φιλοξενήσει 5 εκατομμύρια νέους πελάτες κάθε χρόνο και θα είναι ένα "ταχέως αναπτυσσόμενο, μαζικό οικοσύστημα" πριν προσθέσει ότι τα δεδομένα θα ελέγχονται "από τον ίδιο τον πελάτη." Ο Stackmann ανέφερε ότι η VW είχε ήδη επενδύσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ στο οικοσύστημά της, αλλά τώρα θα χρειαστεί να δημιουργήσει νέες εταιρικές σχέσεις για να το βοηθήσει να λειτουργήσει.
Ο Stackman αποκάλυψε πως μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξει μια σημαντική ανακοίνωση για μια συγχώνευση και εξαγορά που θα βοηθούσε την αυτοκινητοβιομηχανία να λύσει τα προβλήματα ασφαλούς σύνδεσης των αυτοκινήτων της με το cloud. Οι ανακοινώσεις όμως δεν πρόκειται να σταματήσουν εκεί, καθώς μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους, αναμένεται να αποκαλυφθεί μια δεύτερη σύμπραξη, η οποία θα επικεντρωθεί στο στο πώς η νέα σειρά υπηρεσιών της Volkswagen μπορεί να αλληλεπιδράσει με τους πελάτες της.