H UBS “διαλύει” την Tesla: Η εταιρεία δεν πρόκειται να δείξει κερδοφορία

Προκειμένου να αναλύσει την αξία των αυτοκινήτων της Tesla σε σχέση με τον ανταγωνισμό, να εξετάσει την ποιότητα κατασκευής και να βγάλει το κοστολόγιο, η UBS “στρατολόγησε” μια ομάδα μηχανικών, προκειμένου να διαλύσουν στην κυριολεξία ένα Tesla Model 3 Sedan και μερικούς ανταγωνιστές του, για να δουν πόσο κοστίζει στην εταιρεία και τι κέρδη αναμένεται να βγάλει από αυτό. 

Τα αποτελέσματα είναι ταυτόχρονα εντυπωσιακά καλά και ταυτόχρονα εντυπωσιακά άσχημα για την εταιρεία του Elon Musk. Όπως δήλωσε η UBS, η εντυπωσιακή ποιότητα κατασκευής και υλικών του Tesla, οδηγεί στο συμπέρασμα πως η εταιρεία δεν έχει καμία πιθανότητα κερδών, όταν η βασική έκδοση ξεκινάει από τα 35.000 δολάρια και πως η εταιρεία μπαίνει μέσα για κάθε αμάξι που πουλάει. Έτσι δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσει να δείξει κερδοφορία στους επενδυτές της. 

“Αυτό το αυτοκίνητο θα πρέπει να πουληθεί τουλάχιστον 40.000 δολάρια στην βασική του έκδοση, απλά για να μην έχει η εταιρεία ζημιά, κάτι που απέχει πολύ από τον στόχο του 25% περιθωρίου κέρδους. Η Tesla θα έχει κέρδος μόνο αν ανεβάσει την τιμή από τα 35.000 στα 50.000 δολάρια”, ανακοίνωσε o Κόλιν Λάνγκαν, αναλυτής της UBS.

Προκειμένου να εξάγει τα συμπεράσματα της, η UBS προσέλαβε μια ειδική ομάδα μηχανικών για να αγοράσει και να διαλύσει στην κυριολεξία τρία διαφορετικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για να συγκρίνει την τεχνολογία και το κόστος παραγωγής τους. Ένα καινούργιο Tesla Model 3 αξίας 49.000 δολαρίων, ένα BMW i3 του 2014 και ένα Chevrolet Bolt του 2017. 

Αυτό που αποκάλυψε το “ξεγύμνωμα” του Tesla. είναι πως τόσο η ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου. όσο και τα υλικά κατασκευής είναι στην κορυφή της κατηγορίας, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα. Με δεδομένο πως τα υλικά και η ποιότητα δεν αλλάζουν στο βασικό μοντέλο, η UBS κατέληξε στο συμπέρασμα πως για να έχει έστω και ελάχιστη κερδοφορία η Tesla, η τιμή του βασικού μοντέλου θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 6.000 δολάρια μεγαλύτερη. 

Μάλιστα αυτή η ποιότητα και τα υλικά είναι και ο βασικός λόγος που η εταιρεία έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της για να μπορέσει να πλησιάσει τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες στον τομέα της μαζικής παραγωγής.

Οι μηχανικοί της UBS παρέδωσαν μια έκθεση που περιείχε ανάλυση του κινητήρα και της μπαταρίας του κάθε αυτοκινήτου, των ηλεκτρονικών χειριστηρίων, του πλαισίου και του αμαξώματος καθώς και των χαρακτηριστικών ασφαλείας και εσωτερικού χώρου. Αξιολόγησαν το σχεδιασμό κάθε τμήματος, την ευκολία κατασκευής και το κόστος.

Η Tesla “χτύπησε” τους δύο ανταγωνιστές της στο κόστος, αλλά το Model 3 δεν είχε τόσο μεγάλο προβάδισμα σε σχέση με τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως ανέμενε η UBS. Ωστόσο, μερικές από τις τεχνολογίες του Model 3 φαινόταν να είναι πολύ πιο μπροστά από εκείνη των Chevrolet και BMW, ειδικά στον τομέα του κινητήρα. καθώς ο ηλεκτρικός κινητήρας της Tesla ήταν εξαιρετικά απλός, δυνατός και ευέλικτος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ