emea business monitor

Οι “έρανοι γενεθλίων” του Facebook γεμίζουν τα ταμεία των ΜΚΟ

Από τη στιγμή που έκαναν την εμφάνισή τους στο Facebook οι «έρανοι γενεθλίων» πριν από έναν χρόνο, περισσότερα από 300 εκατ. δολάρια έχουν συγκεντρωθεί για μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, σύμφωνα με νέα ανάρτηση της Asha Sharma, επικεφαλής του τμήματος Social Good του κοινωνικού δικτύου.

Μιλάμε για τη δυνατότητα που δίνει το Facebook στους χρήστες του να διοργανώσουν με την ευκαιρία των γενεθλίων τους έναν έρανο προκειμένου να στηρίξουν κάποιον μη κερδοσκοπικό οργανισμό, μέσω μια πολύ απλής διαδικασίας όπου δηλώνεται ο σκοπός του εράνου, ο οργανισμός που θα ενισχυθεί, το ποσό που επιδιώκεται να συγκεντρωθεί και το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσει η πρωτοβουλία.

Περισσότεροι από 750.000 μη κερδοσκοπικοί οργανισμού μπορούν να λάβουν δωρεές μέσω του Facebook. Η Ένωση Αλτσχάιμερ, η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία, η Αμερικανική Εταιρεία για την Προστασία της Βίας στα Ζώα (ASPCA) είναι μεταξύ των ΜΚΟ που έλαβαν τα περισσότερα χρήματα από τότε που το Facebook λάνσαρε το εργαλείο αυτό, σύμφωνα με το Mashable.

Διασημότητες όπως ο αστέρας του NBA, Stephen Curry, αξιοποίησαν το εργαλείο για να συγκεντρώσουν χρήματα για λογαριασμό του Nothing But Nets, μια οργάνωση που καταπολεμά την ελονοσία. Ο αστέρας των Golden State Warriors ήλπιζε να συγκεντρώσει 30.000 δολάρια για τα 30ά του γενέθλια και αντ’ αυτού πέτυχε την συγκέντρωση 82.000 δολαρίων.

Και λιγότερο διάσημοι συνάνθρωποί μας, όμως, έχουν κάνει χρήση της δυνατότητας που παρέχει το Facebook. Η Valentine Toohey Smith, θέλοντας να στηρίξει μια ΜΚΟ που έχει στόχο να προσφέρει καθαρό νερό σε ανθρώπους σε 24 αναπτυσσόμενες χώρες, ξεκίνησε έρανο με την ευκαιρία των 12ων γενεθλίων της κόρης της. Μητέρα και κόρη κατάφεραν τελικά να συγκεντρώσουν 2.161 δολάρια. Όχι άσχημα θα έλεγε κανείς.

Το ενδιαφέρον των χρηστών, σύμφωνα με το Mashable, ωθεί το Facebook να προσπαθήσει να κάνει ακόμη πιο αποτελεσματικούς τους «εράνους γενεθλίων». Στο πλαίσιο αυτό, το κοινωνικό δίκτυο έχει προσθέσει μια νέα λειτουργία που βοηθάει τους χρήστες να βρουν ποιοι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί αντιπροσωπεύουν σε μεγαλύτερο βαθμό τα ενδιαφέροντά τους.

Έτσι, το Facebook θα παρέχει πλέον περισσότερες πληροφορίες για κάθε οργανισμό, ενημερώνοντας μεταξύ άλλων για την αποστολή του καθενός εξ αυτών, για την τοποθεσίας που δραστηριοποιείται μέχρι και για τον αριθμό αυτών που έχουν κάνει “like” στην ιστοσελίδα κάθε οργανισμού. Η αλλαγή αυτή αναμένεται να διευκολύνει την επιλογή των χρηστών μεταξύ των μη κερδοσκοπικών οργανισμών, ενώ θα τους δώσει και πιο σαφή αίσθηση για τον αντίκτυπο που θα έχει η δωρεά τους.

Αυτή είναι η τελευταία προσθήκη που έκανε το κοινωνικό δίκτυο στα εργαλεία συλλογής κεφαλαίων που προσφέρει. Τον Νοέμβριο του 2017, όπως σημειώνει το Mashable, η εταιρεία ανακοίνωσε την κατάργηση της αμοιβής που εισέπραττε για δωρεές προς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, ενώ νωρίτερα φέτος προσέφερε τη δυνατότητα αντιστοίχισης δωρεών και την από κοινού διοργάνωση εράνων από περισσότερα άτομα.

Άλλες προσθήκες, όπως η δυνατότητα εράνων και δωρεών για προσωπικούς λόγους, έχουν διευκολύνει τη συγκέντρωση χρημάτων και για μεμονωμένα άτομα.

Η επέτειος των «εράνων γενεθλίων» έρχεται σε μια κατάλληλη στιγμή για το Facebook, το οποίο αγωνίζεται να διατηρήσει την εμπιστοσύνη του κοινού εν μέσω της συζήτησης που έχει ξεκινήσει σχετικά με τις ρυθμίσεις απορρήτου, τα προσωπικά δεδομένα χρηστών και τα αμφιλεγόμενα σχόλια του διευθύνοντος συμβούλου Mark Zuckerberg. Με άλλα λόγια, είναι η ιδανική στιγμή να υπενθυμίσουμε στον κόσμο ότι μερικές φορές το Facebook μπορεί να συμβάλλει σε έναν καλό σκοπό, καταλήγει το Mashable.