Βραζιλιάνικο χτύπημα στην Unilever

Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου για την Unilever δεν ήταν αυτά που περίμενε να δει η εταιρεία, με μερικούς μάλιστα αναλυτές να χαρακτηρίζουν την ανάπτυξη των πωλήσεων απογοητευτική, όμως αυτό δεν εμπόδισε την εταιρεία από το να δει την μετοχή της να αυξάνεται κατά +3%.

Ένας από τους λόγους που οδήγησαν το σύνολο των πωλήσεων σε άσχημα αποτελέσματα, είναι η συνεχιζόμενη απεργία των Βραζιλιάνων φορτηγατζήδων, κάτι που δεν επέτρεψε στην Unilever να παραδώσει τα προϊόντα της. Παρά τα προβλήματα σε ένα μέρος της αγοράς, η Unilever κατάφερε να δημιουργήσει (έστω και χαμηλή) αύξηση πωλήσεων, κυρίως λόγω της αύξησης του όγκου των παραγγελιών, χωρίς όμως να καταφέρει να αυξήσει αντίστοιχα και την λιανική τιμή των προϊόντων της. Οι περισσότεροι πελάτες της εταιρείας, όπως τα Super Market, ανησυχούν πως με την σειρά τους οι δικοί τους πελάτες δεν είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν σε αυξημένες τιμές, έτσι πιέζουν την εταιρεία να κρατάει τις τιμές χαμηλά και να παραμένει ανταγωνιστική σε μια δύσκολη αγορά.

Το τελευταίο πράγμα που θέλει αυτή την περίοδο η Unilever είναι να δημιουργήσει αναταράξεις στην αγορά και να εκτεθεί σε αυτές. Η προσπάθεια εξαγοράς της από την αμερικανική Kraft Heinz που δεν τελεσφόρησε, έναντι 143 δισ. δολαρίων, οδήγησε σε αλλαγή του στρατηγικού σχεδιασμού της εταιρείας, Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας είναι ήδη με το ένα πόδι εκτός εταιρείας, κάτι που έχε ήδη προκαλέσει αναταραχή στους μετόχους. Επίσης η εταιρεία αλλάζει την έδρα της και μετακομίζει για πρώτη φορά εδώ και πάρα πολλά χρόνια εκτός της Βρετανίας, μεταστεγαζόμενη στην Ολλανδία, καθώς εκεί οι νόμοι περί εξαγορών είναι αρκετά αυστηρότεροι, αλλά και επειδή το επερχόμενο Brexit επηρεάζει τις επιχειρηματικές της αποφάσεις. 

Παρά τα “απογοητευτικά” αποτελέσματα των πωλήσεων, η μετοχή της εταιρείας δεν κλονίστηκε, χάρη της πεποίθησης πως τα νούμερα-στόχοι της χρονιάς θα εκπληρωθούν. Επίσης κάποια στιγμή η απεργία των φορτηγατζήδων θα σταματήσει και η αγορά θα ανοίξει και πάλι για την Unilever.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ