Κωτσόβολος: “Πλώρη” για το μισό δισεκατομμύριο με “σύμμαχο” την Black Friday, το Μουντιάλ και “άγνωστο Χ” τον καιρό

του Γιάννη ΔΙΟΝΑΤΟΥ 

Οι καιρικές συνθήκες, το Μουντιάλ της Ρωσίας αλλά και η Black Friday αποτελούν τους βασικούς παράγοντες που θα καθορίσουν την τρέχουσα χρήση και θα “επιτρέψουν” ή όχι στην Κωτσόβολος να πλησιάσει στο milestone των 500 εκατ. ευρώ.

Σε ότι αφορά το οικονομικό έτος της περασμένης χρήσης, 1/5/2017-30/4/2018, η Κωτσόβολος, παρά το γεγονός ότι συνολικά η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών κατέγραψε πτώση 1,9% σε σύγκριση με το 2016, κατάφερε να καταγράψει αύξηση 12,2% στις πωλήσεις, ενώ κατά 58% αυξήθηκαν τα κέρδη προ φόρων.

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις της Κωτσόβολος, στο τέλος Απριλίου, διαμορφώθηκαν σε 457,1 εκατ. ευρώ, ενώ σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων η αύξηση των πωλήσεων ήταν της τάξεως του 11%. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 15,1 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα, βεβαίως, της αύξησης των πωλήσεων, αλλά και της βελτίωσης της παραγωγικότητας, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και χρηματοδοτικών αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 20,1 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 40% σε σύγκριση με τη χρήση 2016/2017.

Τα οικονομικά στοιχεία για την χρήση 1/5/2017-30/4/2018 παρουσίασε στους εκπροσώπους του Τύπου ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος ο οποίος διαδέχθηκε τον Ανδρέα Αθανασόπουλο ο οποίος μετακινήθηκε στις κεντρικές υπηρεσίες του Ομίλου Dixons Carphone στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ερωτηθεί λοιπόν ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, σχετικά με τους στόχους πωλήσεων για την τρέχουσα χρήση ανέφερε πως: “Ο στόχος είναι ελαφρώς κάτω από τα 500 εκατ. ευρώ και μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τη βελτίωση του μεριδίου αγοράς και την άνοδο της μέσης τιμής των πωλούμενων προϊόντων”.

Black Friday με καθυστέρηση!

Σε ό,τι αφορά την Black Friday, τον θεσμό των μεγάλων προσφορών που πραγματοποιείται την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, ο επικεφαλής της Κωτσόβολος υποστήριξε ότι “ίσως και φέτος θα μπορέσει να δώσει ώθηση στις πωλήσεις”, προσθέτοντας ότι “υπάρχει κίνδυνος μείωσης της θετικής επίδρασής της στην περίπτωση που αυτή επιμηκυνθεί σε διάρκεια”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της Κωτσόβολος κατά το τρίμηνο στο οποίο περιλαμβάνεται η Black Friday του 2017 (τέταρτο του ημερολογιακού έτους και τρίτο για το οικονομικό έτος της Κωτσόβολος) αυξήθηκαν κατά 23% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016.

Ενδιαφέρον έχει ωστόσο η αποδοχή του κ. Βασιλάκου πως η Κωτσόβολος “μπήκε” καθυστερημένα στον θεσμό του Black Friday.

Επενδύσεις μεγαλύτερες των 10 εκατ. ευρώ

Κατά την προηγούμενη χρονιά η Κωτσόβολος υλοποίησε επενδύσεις συνολικού ύψους 10,4 εκατ. ευρώ, ενώ ισόποσες επενδύσεις αναμένονται και για τη χρήση 2018 – 2019.

Ο επενδυτικός σχεδιασμός της Κωτσόβολος περιλαμβάνει τη λειτουργία δύο νέων καταστημάτων, τη μεταστέγαση τεσσάρων και την ανακαίνιση πέντε υφιστάμενων σημείων πώλησης, συμπεριλαμβανομένου του καταστήματος που βρίσκεται εντός του εμπορικού κέντρου The Mall Athens.

Οι περιοχές όπου επικεντρώνεται το ενδιαφέρον είτε για νέα καταστήματα είτε κυρίως για μεταστεγάσεις είναι το Παγκράτι, η Κομοτηνή, η Αλεξανδρούπολη, ενώ θα συνεχιστεί το μοντέλο της ανάπτυξης στο κέντρο των πόλεων. Οι επενδύσεις περιλαμβάνουν επίσης νέα συστήματα διαχείρισης των προϊόντων, καθώς και νέα πλατφόρμα για το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Οριακά πάνω η αγορά το 2019

Οι εκτιμήσεις του κλάδου δείχνουν ότι η αγορά την περίοδο 2018-2019 θα καταγράψει οριακή αύξηση περίπου 1%, ενώ οι πωλήσεις φέτος θα επηρεαστούν κυρίως από τρεις παραμέτρους: τις πωλήσεις κλιματιστικών μηχανημάτων και τηλεοράσεων, καθώς και τις πωλήσεις κατά τη διεξαγωγή της Black Friday.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν τις τελευταίες ημέρες έχουν επηρεάσει αρνητικά μέχρι τώρα τις πωλήσεις κλιματιστικών, ενώ από την άλλη οι πωλήσεις τηλεοράσεων λόγω του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου έχουν ενισχυθεί πέραν των αρχικών προβλέψεων. Μάλιστα, η τάση σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο είναι “οι καταναλωτές να αγοράζουν τηλεοράσεις περισσότερων ιντσών, γεγονός που σημαίνει μετατόπιση σε ακριβότερα προϊόντα“.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ