Η ΕΕ προειδοποιεί: Το Brexit θα σπρώξει το κινέζικο λαθρεμπόριο στον Πειραιά!

Αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την καταπολέμηση της απάτης, εξέφρασαν τις ανησυχίες τους ότι η Ελλάδα και η Ουγγαρία θα αποτελέσουν τα κύρια ευρωπαϊκά κέντρα παράνομου εμπορίου αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, με τις κινεζικές εισαγωγές ενδυμάτων και υποδημάτων να βρίσκονται στο επίκεντρο, χρησιμοποιώντας τον περίφημο Δρόμο του Μεταξιού.

Η απάτη μεγάλης κλίμακας, η οποία συνεπάγεται υποεκτίμηση της αξίας των εισαγόμενων αγαθών για την καταβολή χαμηλότερων δασμών και φόρων πωλήσεων, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στη Βρετανία, όπου είχε διαρκέσει χρόνια, προκαλώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέτος να απαιτήσει από το Λονδίνο να πληρώσει 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ (3,1 δισεκατομμύρια δολάρια) σε απώλειες τελωνειακών δασμών στον προϋπολογισμό της ΕΕ.

Αξιωματούχοι της υπηρεσίας καταπολέμησης της απάτης της ΕΕ (OLAF), δήλωσαν ότι τώρα υποπτεύονται ότι η απάτη θα μπορούσε να μετατοπιστεί στην Ουγγαρία και στο λιμάνι του Πειραιά στην Αθήνα, το οποίο ανήκει κατά πλειοψηφία στην Κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping από το 2016.

Τα ουγγρικά και τα ελληνικά τελωνειακά στοιχεία δείχνουν ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχουν σημειωθεί ραγδαίες εισαγωγές υποδημάτων και ρούχων από την Κίνα, σύμφωνα με αξιωματούχους της OLAF που μίλησαν στο Reuters. Τόνισαν ότι αυτή η τάση είχε συμπέσει με μια πτώση των υποτιμημένων κινεζικών εισαγωγών στη Βρετανία.

“Ανησυχούμε για αυτό”, δήλωσε ο διευθυντής ερευνών της OLAF, Ερνέστο Μπιάνκι, σε συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες την Τετάρτη, προσθέτοντας ότι θα ενισχυθεί η παρακολούθηση των ροών εισαγωγής. Η Κίνα θέλει να μετατρέψει το ελληνικό λιμάνι στην «πύλη προς την Ευρώπη» ως μέρος της πρωτοβουλίας της για τον νέο δρόμο του μεταξιού. 

Σύμφωνα με το σχέδιο, μια γρήγορη σιδηροδρομική χερσαία διαδρομή, θα συνέδεε την Αθήνα με την ουγγρική πρωτεύουσα, Βουδαπέστη. Αυτή η ίδια διαδρομή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τους διακινητές για να μεταφέρουν υποτιμημένα και αδήλωτα κινεζικά προϊόντα στην Ουγγαρία, φοβούνται οι ερευνητές.

“Είναι ίσως πάρα πολύ νωρίς για να φτάσουμε σε συμπεράσματα, αλλά είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι οι απατεώνες τώρα προφανώς εξετάζουν τις επενδύσεις σε υποδομές, ως επιχειρηματική ευκαιρία και για αυτούς”, δήλωσε ο Bianchi, καλώντας τις αρχές της ΕΕ να διασφαλίσουν ότι η υποδομή που θα κατασκευάσουν οι Κινέζοι ” δεν αξιοποιείται για παράνομη διακίνηση”

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ