Inventor: Η συνεργασία με την Amazon άλλαξε τα δεδομένα για την εταιρεία

Όλα δείχνουν πως στο τέλος του καλοκαιριού η κρίση, τουλάχιστον με την μορφή που την ξέρουμε ως τώρα θα έχει εκλείψει. Πίσω της θα αφήσει μια αγορά η οποία θα θυμίζει το πέρασμα τσουνάμι. Πολλές επιχειρήσεις έχουν κλείσει ενώ ακόμα και παραδοσιακά brand που έμοιαζαν αλώβητα στο πέρασμα του χρόνου και θεωρούνταν σταθερές αξίες αναφοράς, δεν υπάρχουν γύρω μας. 

Μέσα σε όλο αυτό το “σκηνικό οικονομικού πολέμου” και σε μια κοινωνία, πραγματική και οικονομική, που μετράει τις πληγές της, αναδύονται σιγά σιγά εταιρείες οι οποίες δηλώνουν πως ξεπέρασαν την κρίση και έχουν επιστρέψει σε προ κρίσης επίπεδα. Πολλές από αυτές κάνουν το λάθος να θεωρούν το κλείσιμο των ανταγωνιστών του αυτή την περίοδο σαν σημάδι δικής τους υπεροχής. Δυστυχώς για πολλές από αυτές τις εταιρείες, οι συγκυρίες ήταν πιο σημαντικές από την δική τους εταιρική ευελιξία και το πέρασμα της κρίσης δεν τους έμαθε τίποτα. 

Υπάρχουν όμως και μερικές ακόμα εταιρείες, οι οποίες όταν είδαν τα νερά να τραβιούνται και ένιωσαν το τσουνάμι να έρχεται, άλλαξαν μυαλά. Ασχολήθηκαν πρώτα με τα εν οίκω του τους και πήραν μέτρα που θα τους επέτρεπαν να μειώσουν τις απώλειες, χωρίς να χάσουν αποτελεσματικότητα. Και αφού πέρασε το πρώτο κύμα, κοίταξαν γύρω τους και έψαξαν να βρουν εναλλακτικές λύσεις. 

Σε μια κουβέντα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Inventor Γιώργο Ασημακόπουλο μιας από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες κλιματισμού, μας αποκάλυψε πως εδώ και περίπου ένα χρόνο η εταιρεία του έχει μπει στο marketplace του Amazon. Μέσα σε ένα χρόνο το 15% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από τις πωλήσεις στην Amazon Αγγλίας. Ταυτόχρονα η κίνηση αυτή άλλαξε την εικόνα της κερδοφορίας της εταιρείας, αφού μπορεί να κάνει πωλήσεις με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους από ότι στο δίκτυο των συνεργατών της. 

Η επιτυχία του εγχειρήματος είναι τόσο μεγάλη που η εταιρεία εξετάζει και ετοιμάζεται για την είσοδο της και σε άλλα marketplaces του Amazon σε άλλες χώρες. Ταυτόχρονα υποστηρίζει και αγκαλιάζει και το Ελληνικό Internet και τις εταιρείες που ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις στη χώρα μας. 

Ταυτόχρονα με προσεκτικές κινήσεις και στοχευμένες συνεργασίες επεκτείνει το προϊοντικό της μείγμα και προχωράει αργά και προσεκτικά στις επόμενες κινήσεις της. Κινήσεις σαν αυτή την έχουν φέρει στην δεύτερη θέση στην αγορά κλιματιστικών στην Ελλάδα και στην πρώτη θέση στην ολοένα επεκτεινόμενη αγορά αφυγραντήρων. Ταυτόχρονα η εταιρεία ετοιμάζει το δικό της smart home οικοσύστημα, με συσκευές οι οποίες θα ελέγχονται και θα επικοινωνούν με το smartphone του χρήστη και θα αλληλεπιδρούν μαζί του. Ήδη τα κλιματιστικά και οι αφυγραντήρες με Wi-Fi και δυνατότητες απομακρυσμένης διαχείρισης αποτελούν το 20% των πωλήσεων των συγκεκριμένων κατηγοριών με τις τάσεις να είναι έντονα αυξητικές για τα επόμενα χρόνια. 

Αυτό όμως που δίνει μια σιγουριά στο μέλλον της εταιρείας, η οποία εν μέσω κρίσης αύξησε το εργατικό της δυναμικό κατά 50%, με μέσο όρο ηλικίας εργαζομένων τα 35 χρόνια και τις γυναίκες υπαλλήλους να ξεπερνούν σε αριθμό τους άνδρες, είναι το γεγονός πως παρά την επιτυχία της στη συγκεκριμένη αγορά, δεν σκέφτεται τον πειραματισμό με άλλα προϊόντα. Σε ερώτηση αν μετά τις λευκές συσκευές, θα επιχειρήσει είσοδο στην αγορά των μαύρων συσκευών, η απάντηση του Γιώργου Ασημακόπουλου ήταν κατηγορηματικά αρνητική. “Δεν την ξέρουμε αυτή την αγορά. Μπορεί να κινούμαστε στα ίδια κανάλια διανομής και να μπαίνουμε στα ίδια καταστήματα, όμως την αγορά των μαύρων συσκευών δεν την ξέρουμε. Και δεν θα διακινδυνεύσουμε μια τέτοια κίνηση”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ