H Amazon στη μάχη κατά του καρκίνου;

Βαθιά μέσα στην Amazon, υπάρχουν “μυστικές” ομάδες οι οποίες ελέγχονται μόνο από την διοίκηση της εταιρείας και έχουν σαν σκοπό να εξερευνήσουν τους πιθανούς τομείς επέκτασης της εταιρείας, οι οποίοι δεν περιορίζονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. 

Ανάμεσα σε αυτές τις ομάδες υπάρχει και μια ομάδα η οποία ονομάζεται Grand Challenge, η οποία απαρτίζεται από κορυφαίους τεχνικούς και επιστήμονες, αρκετοί από τους οποίους έχουν “μεταγραφεί” από την Google. Επικεφαλής τους είναι ο δημιουργός του Google Glass, των πρωτοποριακών συνδεδεμένων γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας της Google, τα οποία δεν κατάφεραν να “πιάσουν” στην αγορά, ίσως και λόγω του λάθος timing της κυκλοφορίας τους. 

Αντίστοιχο ερευνητικό κέντρο υπάρχει και την Alphabet, την μητρική εταιρεία της Google, to “X” (πρώην Google X). H ομάδα Grand Challenge επίσης λειτουργεί κάτω από τα ονόματα 1492 (η ημερομηνία που ο Κολόμβος ανακάλυψε την Αμερική) και Amazon X, και απασχολεί περίπου 50 άτομα από το 2014 που έχει ιδρυθεί. Ο τομέας αυτός της Amazon δεν ασχολείται καθόλου με το ηλεκτρονικό εμπόριο, παρόλα αυτά χρησιμοποιεί πολλούς από τους πόρους που προέρχονται από αυτό για ορισμένες πρωτοβουλίες της. 

Άτομα με γνώση του τι συμβαίνει μέσα στο Grand Challenge, δήλωσε στο CNBC πως η ομάδα δεν έχει χρονικούς περιορισμούς για να παρουσιάσει αποτελέσματα, αντίθετα με τις ομάδες που ασχολούνται με τα εμπορικά προϊόντα, ενώ σε μια εσωτερική λίστα εργασιών της ομάδας, υπάρχει πάνω το απόφθεγμα του αστρονόμου Carl Sagan “Κάπου,κάτι απίστευτο περιμένει να γίνει γνωστό”. 

Οργανωτικά, το Grand Challenge αποτελεί μέρος του AWS και ο Parviz αναφέρει απευθείας στον CEO της AWS, Andy Jassy, ​​σύμφωνα με ένα εσωτερικό διάγραμμα.

Τι είναι όμως όλα αυτά τα “απίστευτα” στα οποία με τόση μυστικότητα εργάζεται η ομάδα Grand Challenge;

Ένας από τους σαφής τομείς δραστηριοποίησης της ομάδας είναι και αυτός της ιατρικής και της υγείας γενικότερα, ενώ ένα συγκεκριμένο project αφορά την έρευνα για τον καρκίνο. Ο Parviz και η ομάδα του συνεργάζονται στενά με το Κέντρο Έρευνας Καρκίνου Fred Hutchinson στο Σιάτλ, προσπαθώντας να εφαρμόσουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην πρόληψη και θεραπεία του καρκίνου, όπως αναφέρει το CNBC. Κυρίαρχο ρόλο στην έρευνα αυτή έχουν τα συστήματα Machine Learming και τεχνητής νοημοσύνης. 

Εκπρόσωπος του Κέντρο Έρευνας Καρκίνου Fred Hutchinson, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με την εμπλοκή της Amazon στις έρευνες για τον καρκίνο, είπε πως το κέντρο “έχει πολλά έργα σε εξέλιξη με μερικούς από τους τεχνολογικούς μας γείτονες”, συμπεριλαμβανομένων των Microsoft, Amazon και Tableu Software. “Δεδομένου του πρώιμου σταδίου των ερευνών, δεν έχουμε συγκεκριμένα έργα της Amazon  για τα οποία να μπορούμε να σας δώσουμε μια εικόνα, αλλά ελπίζουμε αυτό να γίνει αργότερα μέσα στο έτος”.

Το Grand Challenge συνεργάζεται επίσης με το AWS σε ένα έργο, που ονομάζεται εσωτερικά Hera, το οποίο περιλαμβάνει τη λήψη μη δομημένων δεδομένων από ηλεκτρονικά ιατρικά αρχεία για τον εντοπισμό εσφαλμένου κώδικα ή την λανθασμένη διάγνωση ενός ασθενούς. Η τεχνολογία βρίσκει τα δεδομένα ασθενών που μπορεί να χάσει ο γιατρός και μπορεί να βοηθήσει στην εξάλειψη των ανακριβειών για τις ασφαλιστικές εταιρείες στην εκτίμηση κινδύνου κάποιας πληθυσμιακής ομάδας.

Το πρόγραμμα Hera όπως αποκαλύπτουν πρόσωπα κοντά στην εταιρεία, μετά από τρία χρόνια επεξεργασίας να βγει στον “αέρα” στις εμπορικές ασφαλιστικές εταιρείες υγείας. 

Εκτός όμως από έρευνα για ιατρικά θέματα, το Grand Challenge ερευνά και πιο “πεζά” αντικείμενα, όπως η τελειοποίηση της διαδικασίας παράδοσης πακέτων της Amazon με την διερεύνηση νέων τρόπων προσέγγισης των καταναλωτών. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ