Χθες η Sony ανακοίνωσε την πρόθεση της για εξαγορά της ΕΜΙ σε ένα deal που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα 2,3 δισ. δολάρια. Με την εξαγορά αυτή η Sony αναμένεται να ελέγχει το 26% της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας.
Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Sony που ανέλαβε τον Απρίλιο έδωσε νέα κατεύθυνση στην εταιρεία. Ο προκάτοχός του που πρωτοστάτησε στην τεχνολογικής κατεύθυνσης στρατηγική της εταιρείας το 2016, που στόχευε στην προσφορά νέων προϊόντων που εκμεταλλεύονταν την τεχνητή νοημοσύνη, μεταφέρθηκε στο ρόλο του προέδρου. Η ενασχόληση με την τεχνητή νοημοσύνη θα παραμείνει μέσα στα πλάνα της Sony, όμως η εταιρεία αλλάζει κατεύθυνση και στοχεύει στην πρωτιά του τομέα της ψυχαγωγίας μέσα από το Playstation και την μουσική/κινηματογράφο. Την προηγούμενη εβδομάδα απέκτησε μέρος των δικαιωμάτων της καναδικής εταιρείας που εκμεταλλεύεται τα κινούμενα σχέδια Charlie Brown Peanuts (τον γνωστό σε όλους Snoopy).
Η απόκτηση της ΕΜΙ Music Publishing, η οποία κατέχει τα δικαιώματα σε 4,4 εκατομμύρια τραγούδια, αυξάνει κατά πολύ το χαρτοφυλάκιο μεγάλων καλλιτεχνών που έχει ήδη η Sony.
Η εταιρεία απομακρύνεται από την παραδοσιακή της εικόνα που την ήθελε κατασκευαστή μηχανημάτων (μαύρων συσκευών, προϊόντων τεχνολογίας και φωτογραφικών) και σχεδιάζει να εστιάσει στην ανάπτυξη των "επαναλαμβανόμενων" εσόδων της, όπως το Playstation Network το οποίο διαθέτει 80 εγγεγραμμένους παίκτες οι οποίοι πληρώνουν συνδρομές για να κατεβάζουν παιχνίδια. Την περασμένη χρονιά η Sony κατέγραψε μεγαλύτερα κέρδη, παρά την πτώση στις πωλήσεις συσκευών, ακολουθώντας το μοντέλο της Apple. Προωθεί την ύπαρξη ενός οικοσυστήματος με ψηφιακό περιεχόμενο το οποίο δεν έχει κόστος κατασκευής όπως θα είχε ένα μηχάνημα και έχει τα αντίστοιχα έσοδα, πολλαπλασιάζοντας με αυτό τον τρόπο το ποσοστό κέρδους της.
Με αυτό τον τρόπο, όπως και η Apple, "κλειδώνει" τους πελάτες της σε ένα κλειστό οικοσύστημα και αυτοί με την σειρά τους της παράγουν προβλέψιμο εισόδημα.
Ενώ η μάχη στις τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες έχει φουντώσει για τα καλά, με τις Netflix, Disney και Amazon να έχουν βγάλει τα μεγάλα όπλα σε ένα αγώνα μέχρι τελικής πτώσης, στην μουσική βιομηχανία τα πράγματα ακόμα λειτουργούν με τον παραδοσιακό τρόπο. Οι δισκογραφικές εταιρείες προσπαθούν να έχουν τα περισσότερα μεγάλα ονόματα και να κατέχουν τα δικαιώματα σε όσο περισσότερες μουσικές επιτυχίες. Μερικοί αναλυτές υποστηρίζουν πως το music streaming θα αναρριχηθεί στην κορυφή των προτιμήσεων του κοινού και θα αυξηθεί κατά 30 δισ. δολάρια ετησίως μέσα στην επόμενη δεκαετία. Οι δισκογραφικές που θα έχουν τα δικαιώματα για τους πιο πολλούς καλλιτέχνες θα μπορούν να διαπραγματευτούν και καλύτερα με το Spotify και το ανανεωμένο YouTube για την μετάδοση αυτών των τραγουδιών, μεγιστοποιώντας τα κέρδη τους.
Η κίνηση της Sony είναι μια προσπάθεια να "κλειδώσει" αυτή την αγορά πριν ακόμα και η ίδια αντιληφθεί τις δυνατότητες της.