Τζ. Κουτσολιουτσος: Θετικές οι εκτιμήσεις για το 2018 παρά τις προκλήσεις

Στις κινήσεις που πραγματοποιεί ο όμιλος Follie Follie προκειμένου να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις που προκύπτουν από το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται, επικεντρώθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Τζώρτζης Κουτσολιούτσος, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για την ενημέρωση των αναλυτών αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2017.

Όπως τόνισε, η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο όμιλος αφορά την προσαρμογή του στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, γεγονός που έχει οδηγήσει τον όμιλος να επενδύσει σε σύγχρονα εργαλεία όπως το CRM, το e-commerce και τα social media. «Πριν ένα χρόνο το Instagram κατείχε τη 13η θέση ως προς τους παράγοντες που επηρεάζουν την αναγνωρισιμότητα αλλά και τις πωλήσεις της Folli Follie, ενώ φέτος κατέχει την 1η θέση» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σε ότι αφορά τη διεθνή παρουσία του ομίλου, ο Τζ. Κουτσολιούτσος, τόνισε ότι ο όμιλος προέβη σε λελογισμένη αναδιάρθρωση του δικτύου του, κλείνονται το 2017 συνολικά 40 σημεία πώλησης διεθνώς.

Επίσης, ανέφερε ότι ο όμιλος αποφάσισε να αποσυρθεί από την πανευρωπαϊκή ανάπτυξη της φίρμας Juicy Couture (κίνηση που είχε προαναγγελθεί σε προηγούμενη ενημέρωση). Όπως τόνισε, ωστόσο, ο όμιλος θα συνεχίσει προς το παρόν την αντιπροσώπευσή της σε Ελλάδα, Βαλκάνια και Κύπρο, αγορές στις οποίες «χτίσαμε τη φίρμα από το μηδέν», όπως χαρακτηριστικά ανάφερε. «Δεν είμαστε ικανοποιημένοι από την επίδοσή της και από το γεγονός του ότι δεν λάβαμε την απαραίτητη υποστήριξη από τους συνεργάτες μας», συμπλήρωσε.

Σε ό,τι αφορά την Links of London στη Μεγάλη Βρετανία, τόνισε ότι η επίδοσή της είναι αρνητική, καθώς «δεν πουλάει εκτός Λονδίνου», αποδίδοντας την εξέλιξη αυτή και στην επίπτωση του Brexit. Συμπλήρωσε, ωστόσο, ότι η φίρμα διατηρεί τη δυναμική της στις υπόλοιπες αγορές, λόγος για τον οποίο ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει, προκειμένου να διεθνοποιηθεί.

Για την ελληνική αγορά, η οποία αντιπροσωπεύει το 22% των δραστηριοτήτων του ομίλου, ο Τζ. Κουτσολιούτσος εκτίμησε ότι έχει εισέλθει σε φάση σταθεροποίησης, χωρίς ωστόσο ενδείξεις σαφούς ανάκαμψης. Ο όμιλος αναμένει, ωστόσο, οφέλη και το 2018 από το αυξανόμενο τουριστικό ρεύμα. Επισήμανε, επίσης, ότι στην εγχώρια αγορά παρατηρείται τάση αύξησης των μισθωμάτων για εμπορικά ακίνητα αλλά και επανεμφάνιση του «αέρα».

Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2017, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Folli Follie εξήγησε πως επηρεάστηκαν σημαντικά από τις συναλλαγματικές διαφορές -μόνον στο τέταρτο τρίμηνο υπήρξε αρνητική επίπτωση κατά 22 εκατ. ευρώ, όπως είπε- και από την εγγραφή έκτακτων και μη επαναλαμβανόμενων εξόδων.

Ο όμιλος εμφάνισε αρνητικές ταμειακές ροές της τάξης των 54 εκατ. ευρώ, γεγονός που αποδόθηκε σε αυξημένες ανάγκες για κεφάλαιο κίνησης. Όπως εξήγησε, το μοντέλο της Folli Follie απαιτεί αυτή την «ανισορροπία», καθώς πρόκειται για έναν όμιλο που διαρκώς επενδύει και χρησιμοποιεί κεφάλαια ώστε να αναπτύσσεται και να υποστηρίζει τη διεθνοποίησή του. Ο Τζ. Κουτσολιούτσος ανάφερε, επίσης, πως προκειμένου η φίρμα να ενταχθεί σε μεγάλα ηλεκτρονικά κανάλια στην Ασία (π.χ. Alibaba) αλλά και να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά, μείωσε το 2017 τα περιθώρια κέρδους του.

Για το 2018, σύμφωνα με τον Τζ. Κουτσολιούτσο, οι ενδείξεις των πρώτων μηνών του έτους είναι θετικές, ωστόσο εκτίμησε ότι είναι πρώιμη οποιαδήποτε πρόβλεψη για το σύνολο της χρήσης. Συμπλήρωσε, πάντως, ότι η διοίκηση του ομίλου διατηρεί θετικές εκτιμήσεις και σκοπεύει να προχωρήσει σε επενδύσεις της τάξης των 30-40 εκατ. ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ