Το σκάνδαλο με τις ψεύτικες μετρήσεις των ρύπων στα diesel αυτοκίνητα να "ταρακούνησε" για τα καλά το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και να οδήγησε σε συλλήψεις υψηλόβαθμων στελεχών των εμπλεκόμενων εταιρειών και απώλειες αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων, όμως η Bosch στην οποία το σκάνδαλο έχει κοστίσει περίπου 300 εκατ. ευρώ, βρήκε τη λύση.
Κατά την διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης τύπου της Bosch, ο πρόεδρος της εταιρείας ανέφερε πως υπάρχει μέλλον για το diesel καθώς η bosch ανακάλυψε μια νέα τεχνολογία, η διαδικασία της οποίας επιτρέπει στους diesel κινητήρες να έχουν πολύ χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Με την νέα αυτή τεχνολογία τα diesel οχήματα θα είναι σε θέση να εκπέμπουν έως και 10 φορές λιγότερους ρύπους από τα σημερινά όρια.
Για να το επιτύχει αυτό η Bosch συνδυάζει μια προηγμένη τεχνολογία ψεκασμού το οποίο σε συνδυασμό με ένα νέο σύστημα ψύξης και ένα επίσης νέο σύστημα smart control της θερμοκρασίας στο εσωτερικό του κινητήρα.
Τα νέα αυτά μπορεί να ακούγονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τους κινητήρες diesel αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει να μην τους έχει πια σε μεγάλη υπόληψη, ειδικά σε μοντέλα με μικρό κυβισμό, τα οποία μέχρι και πριν λίγο καιρό αντιπροσώπευαν τη μεγάλη πλειοψηφία των πωλήσεων της κατηγορίας. Ο λόγος είναι πως οι επιδόσεις και η κατανάλωση των αντίστοιχων μοντέλων με κινητήρες βενζίνης έχει κάνει αυτή των diesel να σημειώνει όλο και λιγότερες πωλήσεις αφού το βασικό πλεονέκτημα της οικονομίας των diesel αυτοκινήτων, δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά στα μικρού κυβισμού μοντέλα, τα οποία είναι και πιο ακριβά από τα αντίστοιχα της βενζίνης.
Έτσι τελευταία οι κατασκευαστές έχουν αρχίσει και αποσύρουν τους κινητήρες πετρελαίου από τα μικρά τους μοντέλα, με τελευταία εταιρείας που έκανε τέτοια ανακοίνωση την Opel η οποία ανακοίνωσε την κατάργηση του Corsa Diesel. Της Opel είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της TOYOTA η οποία έβαλε τέλος στην σειρά diesel του δημοφιλούς Yaris