Η Cambridge Analytica “χτύπησε” και τα προσωπικά δεδομένα του Twitter

Όπως φαίνεται η υπόθεση της Cambridge Analytica και η εμπλοκή της στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών των κοινωνικών δικτύων, είναι μια ιστορία που θα κρατήσει αρκετό καιρό και κάθε τόσο θα βγαίνουν στην επιφάνεια και νέα στοιχεία. Όπως αποκάλυψε το ίδιο το Twitter, το 2015 πούλησε πρόσβαση στην API του δικτύου στον Aleksandr Kogan του πανεπιστημίου του Cambridge ο οποίος είναι και ο ίδιος που εκμεταλλεύτηκε και τα κενά ασφαλείας του Facebook τα οποία αργότερα οδήγησαν στα χέρια της Cambridge Analytica χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών. 

Ο Aleksandr Kogan, ο οποίος δημιούργησε ένα κουίζ προσωπικότητας στο Facebook για τη συλλογή πληροφοριών που χρησιμοποίησε αργότερα η Cambridge Analytica , ίδρυσε τη δική του επιχείρηση, Global Science Research (GSR). Η επιχείρηση αυτή είχε πρόσβαση μεγάλης κλίμακας σε δημόσια στοιχεία Twitter, που καλύπτουν μήνες αναρτήσεων, για μία ημέρα το 2015, σύμφωνα με το Twitter.

“Το 2015, η GSR διέθετε πρόσβαση σε ένα τυχαίο δείγμα δημοσίων tweets για ένα χρονικό διάστημα πέντε μηνών από τον Δεκέμβριο του 2014 μέχρι τον Απρίλιο του 2015”, ανέφερε το Twitter σε δήλωσή του στο Bloomberg. “Με βάση τις πρόσφατες αναφορές, κάναμε τη δική μας εσωτερική έρευνα και δεν βρήκαμε πρόσβαση σε ιδιωτικά δεδομένα ατόμων που χρησιμοποιούν το Twitter”. Το μέσο κοινωνική δικτύωσης έχει καταργήσει την Cambridge Analytica καθώς και τις συνδεδεμένες με αυτή εταιρείες από τους διαφημιζόμενους του, ενώ αν και δήλωσε πως η GSR είχε πληρώσει για να αποκτήσει πρόσβαση στα στοιχεία, δεν έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες.

Το Twitter παρέχει σε ορισμένες εταιρείες, προγραμματιστές και χρήστες πρόσβαση σε δημόσια δεδομένα μέσω των διεπαφών προγραμματισμού εφαρμογών (API) ή λογισμικού που ζητά και παρέχει πληροφορίες. Η εταιρεία πουλά τα δεδομένα σε οργανισμούς, οι οποίοι συχνά τις χρησιμοποιούν για την ανάλυση γεγονότων, συναισθημάτων ή εξυπηρέτησης πελατών.

Οι επιχειρήσεις λαμβάνουν ευρύτερη πρόσβαση στα δεδομένα, η οποία περιλαμβάνει τις τελευταίες 30 ημέρες των tweets ή την πρόσβαση στα tweets από το 2006. Για να αποκτήσουν αυτή την πρόσβαση, οι πελάτες πρέπει να εξηγήσουν τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα και ποιοι θα είναι οι τελικοί χρήστες.

Το Twitter όπως αναφέρει η εταιρεία δεν πουλάει προσωπικά δεδομένα, ενώ δίνει και αυξημένα επίπεδα ελέγχου του λογαριασμού τους στους ίδιους τους χρήστες. Στα αποτελέσματα της εταιρείας, το “άδειες δεδομένων και άλλα έσοδα” τμήμα, για το πρώτο τρίμηνο του 2018 είχε μια αύξηση 20% στα 90 εκατ. δολάρια. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ