Facebook: Σκάνδαλο; Ποιο σκάνδαλο; Αύξηση 13% στους χρήστες δείχνουν τα αποτελέσματα τριμήνου

Μπορεί το σκάνδαλο με την διαρροή των προσωπικών δεδομένων και την χρήση τους από την Cambridge Analytica να “ταρακούνησε” την επικαιρότητα, να έφερε τον Mark Zuckerberg αντιμέτωπο με δύο επιτροπές του Κογκρέσου και την αλλαγή σε νόμους σε όλο τον πλανήτη, όμως το Facebook μάλλον κερδισμένο βγήκε από αυτή την ιστορία. 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τριμήνου που παρουσίασε χθες, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα  4,99 δισ. δολάρια ή 1,69 δολ. ανά μετοχή έναντι 3,06 δισ. ή 1,04 δολ. το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου χρόνου. Οι αναλυτές ανέμεναν τα κέρδη να διαμορφωθούν στο 1,35 δολ. ανά μετοχή.

Παράλληλα, τα έσοδα αυξήθηκαν 49% στα 11,97 δισ. δολάρια από 11,41 δισ. δολάρια που προέβλεπαν οι αναλυτές.

Επιπλέον, οι μηνιαίοι χρήστες του Facebook στο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 13% στους 2,2 δισ. χρήστες.

Αν και τα νούμερα είναι εντυπωσιακά, ιδιαίτερα μετά το σκάνδαλο που προηγήθηκε, η χρονική στιγμή που αυτό συνέβη ίσως έχει το λόγο του σε όλη αυτή την ιστορία. Η ιστορία με τα προσωπικά δεδομένα αποκαλύφθηκε μόλις δύο εβδομάδες πριν το κλείσιμο του τριμήνου και ίσως δεν έχει προλάβει να επηρεάσει τα αποτελέσματα της εταιρείας. 

Η πλήρης αποτίμηση της επίπτωσης της υπόθεσης λογικά θα φανεί στα αποτελέσματα του επόμενου τριμήνου. Έτσι και αλλιώς τα μετρήσιμα στοιχεία του Facebook έδειχναν υγιή και με γυμνό μάτι από τις αρχές του χρόνου, παρά τις ανησυχίες για τις επιπτώσεις των αλλαγών που έκανε το μέσο στην διαδικασία των διαφημίσεων και του περιεχομένου. Οι καθημερινοί χρήστες στην Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν, ενώ τα έσοδα από διαφημίσεις αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. 

Το Facebook έχει αναγνωρίσει ότι πολλοί χρήστες ανησυχούν για το πώς συλλέγει και διανέμει τα δεδομένα τους. Ωστόσο, τα στελέχη της εταιρείας έχουν επισημάνει ότι η κατάστασή της ως δωρεάν υπηρεσίας εξαρτάται από τη δημιουργία εσόδων από τα προσωπικά δεδομένα για διαφημιζόμενους που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν. Έτσι, ενώ προσφέρεται στους χρήστες λίγο περισσότερος έλεγχος πάνω σε ποιες πληροφορίες μπορεί να συλλέξει η πλατφόρμα, οι εξατομικευμένες διαφημίσεις θα συνεχίσουν να εμφανίζονται στο χρονολόγιο τους. 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ