ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεισήμισι ώρες από τέλη Ιουνίου

Ο χρόνος ταξιδιού στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μειωθεί στις τρεισήμισι ώρες -από έξι που διαρκεί σήμερα- μέχρι το τέλος Ιουνίου, οπότε θα περατωθεί η νέα διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση, τόνισαν οι εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του μητρικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A, σε εκδήλωση που στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Η εκδήλωση επικεντρώθηκε στο αναπτυξιακό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στις δυνατότητες συνεργασίας της για την επέκταση των συνδυασμένων μεταφορών με άλλους φορείς, όπως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης..

Την παρουσία της FSI στην διεθνή σιδηροδρομική «σκακιέρα» ανέλυσε ο αντιπρόεδρος Διεθνών Σχέσεων της εταιρείας Dr Giovanni Rocca, σημειώνοντας ότι ο ιταλικός όμιλος με πολυσχιδείς δραστηριότητες στο κομμάτι των σιδηροδρόμων, των logistics, της διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων κτλ, έχει επενδύσει σε πολλές χώρες και είναι ο πιο κερδοφόρος στον κλάδο του πανευρωπαϊκά.

Μία από τις τελευταίες επενδύσεις της FSI, που διαθέτει συνολικά πάνω από 74.000 εργαζόμενους, είναι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην οποία σκοπεύει να επενδύσει μισό δισεκατομμύριο ευρώ για την προμήθεια νέου τροχαίου υλικού και υπερσύγχρονων επιβατηγών αμαξοστοιχιών.

Οι νέες αμαξοστοιχίες, όπως τόνισε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, θα δρομολογηθούν στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όπου αναμένεται μέχρι το τέλος Ιουνίου η περάτωση και παράδοση της νέας διπλής γραμμής με ηλεκτροκίνηση, η οποία θα μειώσει τον χρόνο του ταξιδιού σε περίπου 3:30 ώρες, από σχεδόν 6 ώρες, που είναι.

Μόλις παραδοθεί το έργο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα φέρει και την πρώτη αμαξοστοιχία υψηλών ταχυτήτων, προκειμένου να ξεκινήσει η περίοδος της δοκιμαστικής λειτουργίας, έτσι ώστε σταδιακά να λειτουργήσει η νέα γραμμή, που θα αναβαθμίσει κατακόρυφα την επιβατική κίνηση με τον σιδηρόδρομο τόσο ποιοτικά, όσο και ποσοτικά.

Ο Φ. Τσαλίδης αναφέρθηκε και στην αναγκαιότητα απόκτησης τεχνικής βάσης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει εισέλθει στον διαγωνισμό για την απόκτηση της κρατικής εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΤΥ) και απομένει να φανεί εάν θα καταθέσει σχετική βελτιωμένη οικονομική προσφορά μέχρι τις 26 Απριλίου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκανε, επίσης, ιδιαίτερη μνεία στην προοπτική της συνεργασίας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο πεδίο των εμπορευματικών μεταφορών, στο οποίο οι επιδόσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέτος είναι σημαντικά αυξημένες σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.

Τέλος, είπε ότι από τον Σεπτέμβριο του 2017, που αποκτήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την FSI, έχουν πραγματοποιηθεί προσλήψεις 60 νέων μηχανοδηγών και 20 ατόμων ως επιστημονικό προσωπικό, ενώ σε επόμενη χρονική φάση θα γίνουν προσλήψεις ακόμη 40 μηχανοδηγών.

Την εκδήλωση, που διοργανώθηκε από το ΕΒΕΘ και από το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, άνοιξε ο Πρόεδρος του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου της Θεσσαλονίκης Χρήστος Σαραντόπουλος, ο οποίος τόνισε την σημασία της εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον ιταλικό σιδηροδρομικό κολοσσό Ferrovie dello Stato italiane S.p.A (FSI).

Από την πλευρά του, ο Ά Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ Μανώλης Βλαχογιάννης, υπογράμμισε την σπουδαιότητα του κλάδου των μεταφορών για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας, χαρακτηρίζοντας ζωτικής σημασίας κάθε νέα επένδυση στον τομέα αυτό.

O Εμπορικός Ακόλουθος της Ιταλικής Πρεσβείας, Enrico Barbato, μετέφερε τους χαιρετισμούς του Ιταλού Πρέσβη και παράλληλα επισήμανε την αξία της Θεσσαλονίκης ως μίας περιοχής υλοποίησης επενδύσεων στις μεταφορές και στο διαμετακομιστικό εμπόριο.

Η διευθύντρια του γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Κατερίνα Νοτοπούλου, επισήμανε ότι είναι πολιτική επιλογή και στρατηγικός στόχος του Πρωθυπουργού και της κυβέρνησης η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στο έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Τέλος, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, στον δικό του χαιρετισμό είπε ότι εφόσον οι επενδύσεις στον κλάδο των μεταφορών προχωρήσουν όπως έχουν σχεδιαστεί, τότε μέσα στα επόμενα δύο-τρία χρόνια το τοπίο στον συγκεκριμένο τομέα θα έχει αναβαθμιστεί σημαντικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ