Η Daimler ενώνει τις δυνάμεις της με την Google για να διερευνήσει την εφαρμογή κβαντικών υπολογιστών

Όπως εξελίσσεται η αυτοκίνηση οι υπολογιστικές ανάγκες των επόμενων γενιών αυτόνομων αυτοκίνητων θα χρειαστούν τεράστιες δυνατότητες επεξεργασίας δεδομένων, κάτι που με τους σύγχρονους υπολογιστές είναι πολύ δύσκολο να ολοκληρωθεί. Η αναπόφευκτη στροφή στους κβαντικούς υπολογιστές θα λύσει πολλά από αυτά τα προβλήματα και στην Daimler αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους με την Google για να μπορέσουν από κοινού να ανταποκριθούν στις σύγχρονες προκλήσεις. 

Ο σχεδιασμός του πρόσφατου τσιπ Bristlecone των 72 qubit της Google διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό κβαντικών bits που χρησιμοποιούνται ποτέ σε έναν κβαντικό υπολογιστή. Τα Qubits είναι η μικρότερη δυνατή μονάδα αποθήκευσης δεδομένων και χρησιμεύουν ως μονάδα μέτρησης που υποδηλώνει την ικανότητα απόδοσης των κβαντικών υπολογιστών.

Αυτή η συμφωνία συνεργασίας επιτρέπει σε εξειδικευμένες ομάδες της Daimler Group Research and IT να χρησιμοποιούν κβαντικούς υπολογιστές από την Google για να επιδιώξουν συγκεκριμένα ζητήματα σχετικά με το μελλοντικό σχήμα της αυτοκίνησης. Η πρωτοβουλία ευθυγραμμίζεται πλήρως με το όραμα της Daimler να εξυπηρετεί τους πελάτες στο μέλλον όχι μόνο ως κατασκευαστής οχημάτων, αλλά και ως πάροχος υπηρεσιών τεχνολογίας αυτοκίνησης.

Ο Ola Kallenius, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG, υπεύθυνος για την Ομάδα Έρευνας και Ανάπτυξη της Mercedes-Benz Cars, σχολιάζοντας την συνεργασία είπε πως “Η καινοτομία και το εφευρετικό πνεύμα ήταν πάντα μέρος του DNA μας στη Daimler. Κατασκευάζοντας το αυτοκίνητο πριν 132 χρόνια, ξεκινήσαμε μια πρωτοποριακή διαδικασία μετασχηματισμού για την ατομική κινητικότητα των ανθρώπων. Ο κβαντικός υπολογιστής θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο μέλλον στην ανάπτυξη βιώσιμων και αποτελεσματικών λύσεων κινητικότητας, καθώς και σε ποικίλες εφαρμογές στην εταιρεία μας”.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του Jan Brecht, CIO της Daimler “Ο κβαντικός υπολογιστής έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση σε ολόκληρο τον τομέα των ΤΠ και, με τη σειρά του, σε όλους τους άλλους τομείς της βιομηχανίας. Αυτή η τεχνολογία βρίσκεται ακόμα στα αρχικά στάδια της έρευνας και ανάπτυξης – αλλά διαθέτει τεράστιες δυνατότητες. Στόχος μας είναι να αποκτήσουμε εμπειρία σε αυτή τη νέα τεχνολογία σε πρώιμο στάδιο. Προς το σκοπό αυτό, συμβάλλουμε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις χρήσης από τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κινητικότητας στις ερευνητικές συμπράξεις

Κβαντικοί υπολογιστές και αυτοκίνηση

Με απλά λόγια, ένας κβαντικός υπολογιστής είναι ένας υπολογιστής που εφαρμόζει άμεσα τους νόμους της κβαντικής φυσικής. Σε αντίθεση με τους σύγχρονους υπολογιστές, δεν λειτουργεί μόνο σε δυαδικό σύστημα αριθμών (0 ή 1), αλλά γνωρίζει και άλλες καταστάσεις – τις επονομαζόμενες υπερθέσεις. Αυτές οι ενδιάμεσες καταστάσεις, οι οποίες δεν μπορούν να διαμορφωθούν χρησιμοποιώντας παραδοσιακούς υπολογιστές, διευρύνουν σημαντικά το εύρος των υπολογιστικών δυνατοτήτων, επιτρέποντας τη διεξαγωγή πολύπλοκων υπολογισμών σε ασυμβίβαστες ταχύτητες.

Οι πολυάριθμες πιθανές εφαρμογές για κβαντικούς υπολογιστές περιλαμβάνουν

• την επιλογή νέων υλικών βασισμένων στην κβαντική χημεία, π.χ. για την ανάπτυξη κυψελών μπαταρίας

• την αποτελεσματική και βολική παροχή ατομικής κινητικότητας. Τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν εδώ σε αστικά περιβάλλοντα και μεγαλουπόλεις, ενώ ταυτόχρονα θα μειωθεί η πίεση για την υποδομή των μεταφορών

• Σχεδιασμός υλικοτεχνικής υποστήριξης στο τμήμα των φορτηγών. Οι διαδρομές πρέπει να προγραμματιστούν εδώ και να ενημερωθούν σε πραγματικό χρόνο με αναφορά σε πολλές μεταβλητές

• τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών σχεδιασμού και παραγωγής

• Deep Learning για την προώθηση της ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης.

Οι ευρείες ερευνητικές δραστηριότητες στον τομέα της κβαντικής πληροφορικής αποτελούν μέρος της στρατηγικής CASE και υπογραμμίζουν τη μετατροπή της Daimler AG από κατασκευαστή του οχήματος στον πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας. Το CASE σημαίνει συνδεσιμότητα, αυτόνομη οδήγηση (αυτόνομη), ευέλικτη χρήση (Shared & Services) και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης (ηλεκτρικά). Στόχος της Daimler είναι να διαμορφώσει διαισθητική κινητικότητα για τους πελάτες της μέσω της ευφυούς συσχέτισης των θεμάτων CASE.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ