Google News Initiative: η υποστήριξη της Google στα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης μεγαλώνει!

Η Google στο πλαίσιο της «εταιρικής κοινωνικής ευθύνης» για τις κοσμογονικές αλλαγές και επιπτώσεις έφερε το Internet, και η ίδια, στα Μέσα Ενημέρωσης ενισχύει την υποστήριξη της στις ψηφιακές δημοσιογραφικές υλοποιήσεις σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο με πολλά μέσα, κυρίως χρηματικά, μια και θα διαθέσει 300 εκατ. δολ. τα επόμενα τρία χρόνια προς αυτό τον σκοπό.

Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση: «αποστολή της Google είναι να καταστήσει τον κόσμο πιο ενημερωμένο είναι εγγενώς συνδεδεμένο με το έργο δημοσιογράφων και ειδησεογραφικών ομίλων ανά τον κόσμο. Η κοινή τους αποστολή αντανακλάται επίσης στο αμοιβαίο επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Μια σπουδαία μηχανή αναζήτησης και τα συναρπαστικά αποτελέσματα στο YouTube εξαρτώνται από ένα υγιές οικοσύστημα εκδοτών που παράγουν σπουδαίο ψηφιακό περιεχόμενο. Αν οι εκδότες δεν αναπτύσσονται, δεν αναπτύσσεται ούτε η Google- και γι’ αυτό το λόγο η Google κατέβαλε πέρυσι 12,6 δισεκατομμύρια δολάρια στους εκδότες, ενώ ανακατεύθυνε δωρεάν 10 δισεκατομμύρια κλικ το μήνα στις ιστοσελίδες των εκδοτών«.

Μερικές προσπάθειες είναι οι: Accelerated Mobile Pages (AMP) που σκοπό έχει να βελτιώσει τις υπηρεσίες διαδικτύου για φορητές συσκευές, το Flexible Sampling για να συμβάλει στην εύρεση περιεχομένου ειδησεογραφίας στην μηχανή αναζήτησης Google, η πλατφόρμα Google News Lab για να παρέχει στις ομάδες σύνταξης εκπαίδευση και συντακτικές συνεργασίες, καθώς και η πρωτοβουλία Digital News Initiative για να συνεισφέρει καινοτομία στον κλάδο της Δημοσιογραφίας στην Ευρώπη.

Για να ολοκληρώσει την την προσπάθεια η Googe ανακοίνωσε την πρωτοβουλία Google News Initiative (GNI), την προσπάθεια της να «βοηθήσει την Δημοσιογραφία να ανθίσει στην ψηφιακή εποχή». Το GNI θα ενσωματώσει όλες τις ενέργειές της για την συνεργασία με τον κλάδο της Δημοσιογραφίας- όλα τα προϊόντα, τις συνεργασίες και τα προγράμματα, συμπεριλαμβανομενου του Digital News Initiative.

Το GNI θα επικεντρωθεί σε 3 στόχους:

  • Την ανάπτυξη και ενίσχυση της ποιοτικής δημοσιογραφίας στις πλατφόρμες της Google.
  • Την ενεργοποίηση νέων επιχειρηματικών μοντέλων για την υποστήριξη της ποιοτικής δημοσιογραφίας.
  • Την ενίσχυση των ειδησεογραφικών ομίλων μέσω τεχνολογικών καινοτομιών.
  • Ανάπτυξη και ενίσχυση της ποιοτικής δημοσιογραφίας στις πλατφόρμες της Google.

Τα τελευταία χρόνια, η Google συνεργάζεται με τους εκδότες προκειμένου να αυξηθεί η εγκυρότητα και το ποιοτικό περιεχόμενο, και να περιοριστεί η ροή της παραπληροφόρησης και των ανακριβειών.

Στις πλατφόρμες της, η Google έχει επικεντρωθεί στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης κατά τη διάρκεια έκτακτων γεγονότων. Αναξιόπιστες πηγές συχνά εκμεταλλεύονται τα έκτακτα γεγονότα της επικαιρότητας και αναρτούν στις πλατφόρμες της Google ανακριβές περιεχόμενο, αυξάνοντας την πιθανότητα να εκτεθούν οι χρήστες σε αυτό. Γι’ αυτό το λόγο, η Google έχει εκπαιδεύσει τα συστήματά της να αναγνωρίζουν αυτά τα γεγονότα και να προσαρμόζονται με βάση το πιο έγκυρο περιεχόμενο. Παρόμοιες προκλήσεις υπάρχουν και στο YouTube, γι’ αυτό και ακολουθούνται παρόμοιες προσεγγίσεις, κατά τις οποίες το σχετικό περιεχόμενο επισημαίνεται από επαληθευμένες πηγές ειδήσεων στην κατηγορία «Top News».

Επίσης, η Google συνεργάζεται κατ’ ευθείαν με ειδησεογραφικούς ομίλους για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάζεται το Disinfo Lab μαζί με το First Draft για να καταπολεμήσουν την παραπληροφόρηση κατά τη διάρκεια εκλογών και έκτακτων γεγονότων της επικαιρότητας. Για να βοηθήσει το κοινό να διακρίνει το αληθινό γεγονός από τις ανακρίβειες στο Διαδίκτυο, η Google συνεργάζεται με το Poynter Institute, το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και την Ένωση Τοπικών Μέσων Ενημέρωσης για την εκκίνηση του MediaWise, ενός project των ΗΠΑ που σχεδιάστηκε για να βελτιώσει την κριτική σκέψη των νέων καταναλωτών.

Subscribe With Google

Την τελευταία δεκαετία, η Google συνεργάζεται με δημοσιογραφικούς οργανισμούς βοηθώντας τους να αυξήσουν τα διαφημιστικά τους έσοδα μέσω Διαδικτύου. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για ψηφιακό ειδησεογραφικό περιεχόμενο, δημιουργώντας έτσι μια ευκαιρία επέκτασης των εσόδων για τους ομίλους, πέρα από τα διαφημιστικά.
Η Google παρουσιάζει το Subscribe with Google που δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να μπορούν εύκολα να γίνουν συνδρομητές σε διάφορα μέσα ενημέρωσης, βοηθώντας, με τον τρόπο αυτό, τους εκδότες να προσελκύσουν αναγνώστες μέσω της Google και του Διαδικτύου.
Στόχος είναι με το Subscribe with Google να διευκολυνθεί η διαδικασία συνδρομής για να προσελκυστούν περισσότεροι αναγνώστες, όσο το δυνατόν συντομότερα.

Τον Οκτώβριο, στο Partner Leadership Summit, η Google ανακοίνωσε στους εκδότες τους τρόπους με τους οποίους πειραματίζεται με τα δεδομένα της Google, την μηχανική μάθηση και την υποδομή DoubleClick, προκειμένου να βρεθούν τρόποι να αυξήσουν τις συνδρομές τους. Η εταιρεία βρίσκεται πλέον στα πρώιμα στάδια της δοκιμής ενός συστήματος “Propensity to Subscribe”  για να διευκολύνει τους εκδότες να αναγνωρίζουν τους πιθανούς συνδρομητές και να τους παρουσιάζουν τη σωστή προσφορά, την κατάλληλη στιγμή.

Το News Consumer Insights, ο νέος πίνακας εργαλείων που είναι ενσωματωμένος στο Google Analytics, θα βοηθήσει τους ειδησεογραφικούς ομίλους κάθε μεγέθους να κατανοήσουν και να ταξινομήσουν το κοινό τους βάσει στρατηγικής για αύξηση των συνδρομών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το St. Louis Dispatch, όπου το συγκεκριμένο project οδήγησε σε 150% αύξηση στις προβολές των συνδρομητικών σελίδων, τριπλασιάζοντας τις νέες αγορές ψηφιακών συνδρομών από μήνα σε μήνα.

Ενίσχυση των ειδησεογραφικών ομίλων μέσω καινοτόμων τεχνολογιών

Η Google εργάζεται από κοινού με ειδησεογραφικούς ομίλους σε όλο τον κόσμο προκειμένου να αναπτύξει τεχνολογίες που βελτιώνουν τις επιδόσεις των συντακτικών ομάδων, εμπλουτίζουν τις εμπειρίες της αφήγησης ιστοριών και προστατεύουν τους δημοσιογράφους από κυβερνο-επιθέσεις διεθνώς.

Για παράδειγμα, η Google χρησιμοποιεί τη μέθοδο επεξεργασίας φυσικών γλωσσών API βοηθώντας την Hearst Newspapers να διακρίνει και να κατηγοριοποιεί περισσότερα από 3.000 άρθρα καθημερινά. Η εταιρεία έχει, επιπλέον, συνεργαστεί με την South China Morning Post εμπλέκοντας το Google Earth Studio στη δημιουργία εντυπωσιακών εμπειριών εικονικής πραγματικότητας που δείχνουν την εξέλιξη του Hong Kong ανά τα χρόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ