του Γιάννη Διονάτου
Πριν από περίπου δύο εβδομάδες οι ιδιοκτήτες, αλλά και οι οδηγοί ταξί της Αθήνας βγήκαν στους δρόμους και διαμαρτυρηθήκαν έντονα εναντίον της Uber (κυρίως) αλλά και της Beat (πρώην Taxibeat) με βασικό διακύβευμα ότι τους "παίρνουν" την δουλειά.
Ταυτόχρονα οι διαδηλωτές εμφανίστηκαν αρνητικοί απέναντι στις συγκεκριμένες εφαρμογές και συνολικά αντίθετοι σε ότι αφορά την καινοτομία και ότι αυτή εκφράζει και έχει φέρει στην καθημερινότητα, όχι μόνο των Ελλήνων πολιτών, αλλά συνολικά στους πολίτες όλου του κόσμου οι οποίοι "βλέπουν" την τεχνολογία να έχει βελτιώσει αισθητά την ποιότητα της ζωής τους.
Ξεκινώντας ανάποδα ωστόσο θα μπορούσε αρχικά κάποιος να "σταθεί" δίπλα στους ιδιοκτήτες και τους οδηγούς ταξί της χώρας προκειμένου να καταλάβει την "πηγή" της αντίδρασης τους, καθώς αυτό που στην πραγματικότητα "βλέπουν" πως διακυβεύεται είναι η ίδια τους η εργασία και αυτό σε ένα βαθμό είναι σεβαστό και κατανοητό. Παράλληλα θα πρέπει να πούμε και να καταγράψουμε πως αντίστοιχες αντιδράσεις υπάρχουν και σε άλλες χώρες.
Ο κόσμος όμως αλλάζει με γοργούς ρυθμούς και όλοι θα πρέπει να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα, όπως έκαναν οι πρόγονοι μας, σε όλες τις μεγάλες τεχνολογικές "επαναστάσεις" των προηγούμενων αιώνων. Όλοι έξαλλου συμφωνούμε ή τουλάχιστον οι περισσότεροι, πως ο σημερινός άνθρωπος έχει την τύχη ή την ατυχία (εξαρτάται πως το βλέπει ο καθένας) να βιώνει, όπως λέει και ένας καλός φίλος "σε ζωντανή μετάδοση" την 4η τεχνολογική επανάσταση.
Στο πλαίσιο αυτό προσωπικά πιστεύω πως η Ελλάδα έχει την μοναδική ευκαιρία, στον βαθμό που της αναλογεί φυσικά να διεκδικήσει έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους σε αυτή την "επανάσταση", αποδεχόμενη πως τα δεδομένα έχουν πλέον καθοριστεί και διαμορφωθεί και δύσκολα τα πράγματα μπορούν να μείνουν ως έχουν. Εξάλλου αυτό ούτε λογικό, αλλά ούτε και παραγωγικό είναι να θέλει δηλαδή κάποιος να παραμείνει "κολλημένος" στο παρελθόν.
Για να κατανοήσουμε ακόμη καλύτερα τι συμβαίνει ή τι θα συμβεί (στο άμεσο) μέλλον αρκεί να δούμε την θέση της Uber σε παγκόσμιο επίπεδο, τα χρηματικά διαθέσιμα που διαθέτει, όπως επίσης και την κεφαλαιοποίηση της και πως συνολικά η συγκεκριμένη εταιρεία είναι τοποθετημένη. Βασικός λοιπόν και κορυφαίος στόχος της Uber είναι σε 5 χρόνια ή σε 10 χρόνια (ίσως να είναι πολλά) να διαθέτει κατά κύριο λόγο στόλο αυτόνομων οχημάτων και ως εκ τούτου τότε να μην έχει την ανάγκη να μπει σε οποιοδήποτε διάλογο με τους οδηγούς ταξί!