ΑΒ Βασιλόπουλος: Από του “πουλιού το γάλα” σε μπακάλικο της γειτονιάς

Στην επαναφορά του μπακάλικου της γειτονιάς προσανατολίζεται ο ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς στα σχέδια της αλυσίδας είναι η δημιουργία δικτύου καταστημάτων μέσω franchise.

Με την κίνηση αυτή η ΑΒ Βασιλόπουλος, προσδοκά ότι θα πάρει το 50% στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς, το οποίο στην Αττική υπολογίζεται σε 500 εκατ. ευρώ, ενώ στο σύνολο της χώρας στα 2 δισ. ευρώ. Η ανάπτυξη του δικτύου franchise θα γίνει μέσω του μοντέλου των καταστημάτων AB Shop&Go.

Σύμφωνα με τα σχέδια της εταιρείας, η ανάπτυξη του δικτύου σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος και θα ακολουθήσει η υπόλοιπη Ελλάδα. Στόχος είναι η διεύρυνση των 12 υπαρχόντων καταστημάτων σε 100 μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Το μοντέλο AB Shop&Go περιέχει καταστήματα που λειτουργούν ακόμα ολόκληρο το 24ωρο, είναι ανοιχτό τις Κυριακές, ενώ το μέγεθος των καταστημάτων είναι από 120 έως 200 τμ. 

Σύμφωνα με το μοντέλο ανάπτυξης, τα franchise καταστήματα θα παίρνουν επιδότηση για τον κινητό εξοπλισμό αλλά και τις παρεμβάσεις διαμόρφωσης του χώρου έως το 80% της αρχικής επένδυσης, ενώ η επιδότηση θα είναι άτοκη και θα μπορεί να αποπληρωθεί μέχρι και σε 120 δόσεις. 

Παράλληλα με την ανάπτυξη του δικτύου, η εταιρεία προχωράει σε νέες επενδύσεις 30-35 εκατ. ευρώ στον Ασπρόπυργο, για την δημιουργία νέου κέντρου logistics.

Τέλος στο περιθώριο της παρουσίασης και μιλώντας σε δημοσιογράφους, στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος, αρνήθηκαν τις επαφές με την αλυσίδα Μασούτης στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ τόνισαν πως η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει υψηλή κερδοφορία, ταμειακά διαθέσιμα και μηδενικό δανεισμό. Επίσης προσδιόρισαν την αλλαγή του εγχώριου λιανεμπορίου από τα τέλη του 2019 και μετά, όταν θα έχει “κάτσει η σκόνη” από τις ανακατατάξεις του κλάδου. 

Σε ερωτήσεις για την μέχρι τώρα πορεία της εταιρείας στο πρώτο δίμηνο του έτους, το μόνο που απάντησαν είναι πως η μητρική εταιρεία Ahold-Delhaize είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, ενώ σε ερώτηση για το μερίδιο αγοράς που καταλαμβάνει η εταιρεία δήλωσαν πως δεν απασχολεί η θέση στην αγορά αλλά η υγεία της επιχείρησης, τα κέρδη και οι κανονικές ταμειακές ροές. “Εμείς Μαρινόπουλος δε θα γίνουμε” ήταν η γεμάτη έμφαση απάντηση της εταιρείας. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ