Στα δικαστήρια καταλήγει η κόντρα Beat-Λυμπερόπουλου

Αγωγή για συκοφαντική δυσφήμιση κατά του προέδρου του ΣΑΤΑ, Θύμιου Λυμπερόπουλου,  υπέβαλλε η εταιρεία Βeat (πρώην Taxibeat) υποστηρίζοντας πως  προέβη σε διασπορά ανυπόστατων, ψευδών και υβριστικών σχολίων.

Συγκεκριμένα, εγκαλεί τον Θ. Λυμπερόπουλο για όσα δήλωσε στο πρόσφατο παρελθόν περί φοροδιαφυγής,  ανυπαρξία σαφούς νομικής υπόστασης στην Ελλάδα, παράνομη λειτουργία χωρίς να τηρούνται οι κανόνες της αγοράς ταξί και διατήρηση offshore σε εξωχώριες νήσους, όπου καταλήγουν τα έσοδα της εταιρείας από τη δραστηριότητα της Beat στη χώρα μας.

«Όλα αυτά παρά το γεγονός πως η εταιρεία έχει ελεγχθεί οικονομικά-και μάλιστα πρόσφατα- και δεν βρέθηκε τίποτε επιλήψιμο και παρά το γεγονός πως δεν έχει καμία από τις υποχρεώσεις τις οποίες επικαλείται ο Θ. Λυμπερόπουλος, βάσει της μέχρι τώρα κείμενης νομοθεσίας» σημείωσαν κύκλοι της εταιρείας.

Η Beat διεκδικεί αποζημίωση για βλάβη της επιχειρηματικής δραστηριότητάς της και για δυσφήμιση της εταιρείας, στο ύψος των 260.000 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρία υποστηρίζει πως οι επαναλαμβανόμενες δηλώσεις του προέδρου του ΣΑΤΑ, κυρίως το τρίτο τρίμηνο του 2017 προκάλεσαν μείωση του αριθμού νέων εγγραφών για το διάστημα αυτό, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2016.

Παράλληλα για την ίδια περίοδο παρατηρήθηκε ότι πολλοί συνεργαζόμενοι με την Beat οδηγοί ταξί προχωρούσαν σε απενεργοποίηση της σχετικής εφαρμογής.

Όπως αναφέρουν από την εταιρεία, ένα τμήμα του ποσού της αποζημίωσης θα διατεθεί για την αγορά οχημάτων για άτομα με κινητικά προβλήματα σε συνεργασία με την μη κερδοσκοπική εταιρεία “Action now” του παραολυμπιονίκη  Γρηγόρη Πολυχρονίδη. Το υπόλοιπο τμήμα θα διατεθεί για την ενίσχυση του φορέα Social Hackers Academy που εκπαιδεύει τους πρόσφυγες στον προγραμματισμό.

Ο Θ. Λυμπερόπουλος ερωτώμενος για το θέμα, σχολίασε πως  «πρόκειται για μια πολυεθνική η οποία έχει τη στήριξη της αντιπολίτευσης και είναι ξεκάθαρο πως δεν θέλει να λειτουργήσει βάσει των όσων προβλέπει ο νόμος».

Όσον αφορά στις κατηγορίες της Beat, αρνήθηκε πως έχει κάνει αξιόποινη πράξη και αναρωτήθηκε  «Δηλαδή είναι συκοφαντική δυσφήμιση όταν λέμε πως δεν μπορεί να λειτουργεί χωρίς να έχει συνάψει συμβάσεις με τους οδηγούς των ταξί ή όταν λέμε πως δεν μπορεί να εισπράττει μέσω τρίτου; Που είναι η συκοφαντία εδώ; Με τη στάση μας προστατεύουμε το δημόσιο συμφέρον».

Τέλος, διευκρίνισε πως περιμένει να φτάσει στη Βουλή το νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει τον τρόπο που δραστηριοποιούνται εταιρίες όπως η Beat και η Uber στην Ελλάδα.

«Τα ίδια επιχειρήματα που προβάλω εγώ για την εταιρεία προβάλλει και ο υπουργός Χ. Σπίρτζης. Αγωγή όμως δεν έκαναν ούτε στον ΣΑΤΑ ούτε στον υπουργό», κατέληξε ο Θ. Λυμπερόπουλος.

Σχετικά με αυτά η Beat απάντησε πως ήταν συνειδητή η επιλογή να κινηθούν εναντίον του Θ. Λυμπερόπουλου, γιατί «αφενός δεν θέλουμε φέρουμε σε δύσκολη θέση οδηγούς ταξί με τους οποίους συνεργαζόμενα ή μπορεί να συνεργαστούμε στο μέλλον και αφετέρου πιστεύουμε ότι ο Θ. Λυμπερόπουλος εξυπηρετεί ξεκάθαρα μια δική του ατζέντα και όχι το δημόσιο συμφέρον και τους συναδέλφους του όπως υποστηρίζει».

Της αγωγής της Beat είχε προηγηθεί εξώδικη διαμαρτυρία της εταιρείας προς τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ, στην ίδια νομική βάση και εφόσον ο ίδιος δεν ανασκεύασε αποφασίστηκε να προχωρήσει στην αγωγή.

Η υπόθεση θα συζητηθεί στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών στις 7 Ιουνίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ