Coca-Cola HBC: Αύξηση κερδών 24% για το 2017

To 2017 ήταν μια καλή χρονιά για την Coca-Cola HBC AG και αυτό αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2017. 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 2017 ήταν μια χρονιά σημαντικής προόδου για την εταιρεία προς την επίτευξη των στρατηγικών της στόχων για το 2020, ενώ η καλή ισορροπία μεταξύ αύξησης όγκου πωλήσεων και βελτίωσης τιμών/μείγματος οδήγησε σε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 5,9%. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκαν κατά 4,9%.

Αντίστοιχα τα έσοδα ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν σε όλους τους τομείς όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 3,6% συνολικά, παρουσιάζοντας επιτάχυνση τoυ ρυθμού αύξησης σε σχέση με το 2016, αντανακλώντας τις αυξήσεις τιμών στις αναδυόμενες αγορές καθώς και το καλύτερο μείγμα συσκευασίας και κατηγορίας. 

Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,2%, με ανάπτυξη σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται η εταιρεία, σημειώνοντας συνεχιζόμενη θετική πορεία στις χώρες των αναδυόμενων και αναπτυσσόμενων αγορών, πλην της Νιγηρίας και της Ρωσίας, οι οποίες κατέγραψαν οριακά χαμηλότερο όγκο πωλήσεων σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από προκλήσεις, ενώ ταυτόχρονα παρουσίασε ανάπτυξη στην κατηγορία τόσο των ανθρακούχων αναψυκτικών όσο και των μη ανθρακούχων

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη της Coca-Cola αυξήθηκαν κατά 20,0% σε 621,0 εκατ. ευρώ. Το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 120 μονάδες βάσης, στο 9,5% και το λειτουργικό περιθώριο κέρδους κατά 90 μονάδες βάσης, στο 9,0%. Επίσης υπήρξαν θετικά αποτελέσματα από τις πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, συμπεριλαμβανομένων των αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων, ενώ υπήρξε προσεκτική διαχείριση του κόστους πρώτων υλών και οριακά θετικός αντίκτυπος από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες. 

Οι δαπάνες για ενέργειες μάρκετινγκ ήταν υψηλότερες κατά 10 μονάδες βάσης σε ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις, ως επένδυση για μελλοντική ανάπτυξη, ενώ η λειτουργική μόχλευση οδήγησε σε μείωση κατά 30 μονάδες βάσης των συγκρίσιμων λειτουργικών εξόδων ως ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις.

Οι καθαρές ταμειακές ροές διαμορφώθηκαν στα 425,9 εκατ. ευρώ καθώς η αύξηση των ταμειακών ροών από λειτουργικές δραστηριότητες αντισταθμίστηκε από την αύξηση κατά 46 εκατ. ευρώ των δαπανών για επένδυση σε ενσώματα πάγια στοιχεία που αναμένεται να δημιουργήσουν
επιπρόσθετα έσοδα βάση του προγραμματισμού της εταιρείας.

Τέλος το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας προτείνει μέρισμα ανά μετοχή €0,54 – μια αύξηση της τάξης του 23% σε σύγκριση με το μέρισμα του 2016.

Δηλώσεις για τα αποτελέσματα της εταιρείας, έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola ABC AG, Zoran Bogdanovic

““Είμαι ευτυχής που έχω αναλάβει μία εταιρεία με καλή απόδοση και ξεκάθαρη στρατηγική κατεύθυνση. Το 2017 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για εμάς και είμαστε ευτυχείς με την επίτευξη ισχυρής ανάπτυξης σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, εσόδων και περιθωρίου κέρδους, σημειώνοντας σημαντική πρόοδο προς την επίτευξη των στόχων μας για το 2020. Είμαστε ενθουσιασμένοι για τη χρονιά που διανύουμε, η οποία χαρακτηρίζεται από μία σειρά από ιδιαίτερα ισχυρές προϊοντικές καινοτομίες και από σημαντικές πρωτοβουλίες στην εμπορική μας στρατηγική. Υπάρχει
καλή δυναμική στην εταιρεία και είμαστε αποφασισμένοι να χτίσουμε πάνω στην επιτυχία μας. Είμαστε πεπεισμένοι ότι το 2018 θα είναι μία ακόμη επιτυχημένη χρονιά.”

coca 3e 2017

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ