Η Ελληνική ναυτιλία παραμένει η πρώτη στον κόσμο

Η Ελληνική ναυτιλία είναι στην κορυφή του κόσμου για μια ακόμα φορά, με τον ιδιόκτητο στόλο να έχει αξία σχεδόν 100 δισ. δολάρια, ενώ ακολουθείται πολύ στενά από την Ιαπωνία και την Κίνα, αξίας 89 και 84 δισ. δολάρια αντίστοιχα.

Οι Έλληνες ιδιοκτήτες παραμένουν η κυρίαρχη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία, με βυτιοφόρα, μεταφορικά και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου να αποτελούν την αιχμή του δόρατος. Η διείσδυση μάλιστα των Ελλήνων εφοπλιστών σε αυτό τον τομέα είναι τόσο μεγάλη, που ελέγχουν το 19% της παγκόσμιας αγοράς

naftilia

Η Ιαπωνία βρίσκεται στην δεύτερη θέση του σχετικού πίνακα με τους εφοπλιστές της χώρας να ασχολούνται με παρεμφερή με τους Έλληνες προϊόντα, με έμφαση στις μεταφορές ξηρού φορτίου και υγροποιημένου αερίου, όμως χωρίς τις μεταφορές καυσίμων που είναι τόσο σημαντικές για τον ελληνικό στόλο. Από την άλλη η Ιαπωνία ξεπερνάει τη χώρα μας σε μεταφορές υγροποιημένου αερίου, παίρνοντας την πρώτη θέση σε αυτό τον τομέα. 

Η Ελληνική ναυτιλία δείχνει πως θα κρατήσει τα πρωτεία σε αυτό τον τομέα, αφού άλλες αγορές που έδειχναν πως θα μπορούσαν να απειλήσουν την Ελληνική κυριαρχία, όπως η Γερμανία, έχει αρχίσει και ρευστοποιεί τα περιουσιακά της στοιχεία. Από την άλλη η απότομη άνοδος της Κινεζικής ναυτιλίας, με την αδρή υποστήριξη του κράτους, λειτουργεί σαν υπενθύμιση πως υπάρχουν νέοι διεκδικητές του θρόνου. 

Η συνεχιζόμενη εδώ και μια δεκαετία ανοδική τάση της Κινεζικής ναυτιλίας σε συνδυασμό με την αλματώδη αύξηση των εισαγωγών του αργού πετρελαίου στη χώρα και την υποστήριξη του κράτους, σε συνδυασμό με την αύξηση των εξαγωγών, δείχνει πως η κινεζική ναυτιλία θα αποδειχτεί πολύ σημαντικός “αντίπαλος” στα επόμενα χρόνια

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ