Πατάει φρένο η Harley Davidson

Δεν πέρασε πολύ καιρός από τις δηλώσεις του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος εκθείασε την εταιρεία από το Μιλγουόκι ως υπόδειγμα αμερικανού κατασκευαστή που χτίζει εργοστάσια και δημιουργεί θέσεις εργασίας και η εταιρεία ανακοίνωσε το κλείσιμο του εργοστασίου της στο Κάνσας την απώλεια 260 θέσεων εργασίας. 

Οι αμερικάνοι οδηγούν όλο και λιγότερο μοτοσυκλέτες, ενώ οι μηχανές της παραδοσιακής Αμερικανικής εταιρείας δεν είναι και η πιο φιλικές για να μάθει κάποιος αρχάριος να οδηγεί, λόγω του μεγάλου όγκου και του βάρους τους. Αυτό, σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή τους, έχουν οδηγήσει σε πτώση των πωλήσεων που έφτασε το -6,7% το 2017, με την εταιρεία να κάνει πρόβλεψη για μια επίσης άσχημη χρονιά, εκτιμώντας πως το 2018 θα υπάρξει και νέα μείωση στις πωλήσεις 4,9%. Οι παραγγελίες για το 2018 αναμένεται να διαμορφωθούν στις 231.000 – 236.000 μοτοσυκλέτες, με τις αρχικές εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πωλήσεις 243.842 μοτοσυκλετών.

Η πτώση των πωλήσεων έφερε και την αναμενόμενη μείωση στα κέρδη της εταιρείας, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 8,3 εκατ. δολάρια για το τελευταίο τρίμηνο του 2017 ή 5 σεντ ανά μετοχή, έναντι των 47,2 εκατ. δολαρίων ή 27 σεντ ανά μετοχή ένα χρόνο νωρίτερα. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως αιτία για την μεγάλη πτώση των κερδών είναι η αλλαγή στην φορολογική νομοθεσία, η οποία της στοίχισε 53,1 εκατ. δολάρια, ενώ η εταιρεία επιβαρύνθηκε και με χρέωση 29,4 εκατ. δολαρίων για ανάκληση προϊόντων. Συνεπακόλουθο των ανακοινώσεων, η μετοχή της εταιρείας σημείωσε πτώση 9,4% στην Wall Street, την μεγαλύτερη μέσα σε μια μέρα από τον Ιούλιο και μετά.

Το κλείσιμο του εργοστασίου στο Κάνσας θα κοστίσει στη Harley μέχρι 200 εκατ. δολάρια μέσα στο 2019, και από το 2020 και μετά η εταιρεία θα γλιτώνει 65-75 εκατ. δολάρια. Την ίδια στιγμή ετοιμάζει εργοστάσιο στη Ταϊλάνδη που θα συναρμολογεί μοτοσυκλέτες με εξαρτήματα που θα ταξιδεύουν από τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τον Κέβιν Τάιαν, αναλυτή του Bloomberg “Η Harley δεν μπορεί να πείσει τη νεώτερη γενιά να μπει στο κλαμπ, ενώ οι μηχανές της είναι πολύ ογκώδεις για καθημερινό μεταφορικό μέσο στην Ευρώπη και την Ασία. Το μέλλον της  εταιρείας προμηνύεται σκοτεινό“.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ