Πικρός καφές για τα Starbucks

Δύσκολο αποδεικνύεται το ξεκίνημα της χρονιάς για τα Starbucks, αφού μετά την δημοσίευση των αποτελεσμάτων του τελευταίου τριμήνου του 2017, είδε τη μετοχή του να χάνει τουλάχιστον 5% της αξίας της. 

Τα Starbucks είδαν την απόδοση του τελευταίου τριμήνου του έτους, το οποίο παραδοσιακά είναι από τα καλύτερα της χρονιάς, να κλείνει χαμηλότερα και από τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις, ενώ οι προσδοκίες για το 2018 κινούνται στο χαμηλότερο εύρος των αναλύσεων. 

Η εταιρεία επιδόθηκε σε ένα “ναι μεν αλλά”, προβάλλοντας την αύξηση +6% στην ολοένα αναπτυσσόμενη αγορά της Κίνας, η οποία μπορεί μακρυπρόθεσμα να φέρει πίσω μερικά από τα χαμένα έσοδα, όμως δεν είναι ικανή να καλύψει το πρόβλημα της διάσημης εταιρείας εστίασης. 

Και το πρόβλημα οφείλεται τόσο στην άνοδο των μικρότερων ανεξάρτητων αλυσίδων καφέ, τα οποία προσφέρουν διαφορετική οπτική στους καταναλωτές, από την σχεδόν βιομηχανοποιημένη κατασκευή καφέ των Starbucks, αλλά και στην μεγάλη άνοδο του οικιακού καφέ, η οποία βλέπει τις πωλήσεις της να αυξάνονται συνεχώς. 

Οι millenials, ειδικά στην ακμάζουσα αγορά και οικονομία της Αμερικής, έχουν πια περισσότερα χρήματα να διαθέσουν ενώ έχουν στραφεί σε ένα πιο εναλλακτικό, βιολογικό τρόπο ζωής και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για φαγητό. Επίσης έχουν μετασχηματίσει την αγορά σε μια πιο ψηφιακή μορφή, κάτι που μεγάλες αλυσίδες σαν τα Starbucks δεν μπορούν εύκολα να ακολουθήσουν. 

Ήδη η Starbucks δήλωσε πως σκοπεύει να αυξήσει την παρουσία της στις ψηφιακές πωλήσεις, με καινούργιες καλύτερες εφαρμογές για smartphones, ενώ αναμένεται να επενδύσει περισσότερα κεφάλαια στο ψηφιακό marketing καθώς βλέπει πως οι πελάτες που έρχονται μέσα από την πλατφόρμα της εφαρμογής, δαπανούν και περισσότερα χρήματα στο κατάστημα. 

Ταυτόχρονα οι συνεργασίες με το Amazon Prime έχουν αρχίσει να χτίζουν το νέο εμπορικό σήμα της εταιρείας, το οποίο βασίζεται πάνω στην εξατομίκευση του περιεχομένου και της σχέσης με τον καταναλωτή.