Απαιτείται ειδικός σχεδιασμός και στρατηγική για να προσελκύσει η Ε.Ε. τους Κινέζους τουρίστες

Η Ευρωπαϊκή και Κινεζική κυβέρνηση και εκπρόσωποι επιχειρήσεων καλωσόρισαν το Έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας 2018 (2018 EU-China Tourism Year) στη Βενετία στις 19 Ιανουαρίου, ξεκινώντας ένα πρόγραμμα που επεκτείνει την επωφελή συνεργασία μεταξύ Κίνας και Ευρωπαϊκής Ένωσης και διερευνούν νέες πρωτοβουλίες προκειμένου να αυξηθεί η ροή των τουριστών και στους δύο προορισμούς.

Το πρόγραμμα του Έτους Τουρισμού ΕΕ-Κίνας, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και λειτουργεί από κορυφαίους Ευρωπαϊκούς ταξιδιωτικούς οργανισμούς, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τουρισμού (ETC), ο οργανισμός με την επωνυμία “Welcome Chinese” και η Ευρωπαϊκή Ένωση Τουρισμού (ETOA).

Έχει σχεδιαστεί για την ενίσχυση της επιχειρηματικής δικτύωσης και των επαφών μεταξύ σημαντικών Ευρωπαϊκών και Κινεζικών επιχειρήσεων τουρισμού. Θα περιλαμβάνει συζήτηση γύρω από πρακτικές πρωτοβουλίες για την προώθηση λιγότερο γνωστών προορισμών σε Κίνα και Ευρωπαϊκή Ένωση, σχετικά με την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, τη διευκόλυνση της έκδοσης visa και τη βελτίωση των αερομεταφορών.

Η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά τουρισμού στον κόσμο σε ό,τι αφορά τις δαπάνες, ενώ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη από άποψη εξερχόμενου τουρισμού. Οι Κινέζοι ταξιδιώτες πραγματοποίησαν 122 εκατομμύρια ταξίδια προς το εξωτερικό μέσα στο 2016, το ένα πέμπτο του συνόλου του παγκόσμιου τουρισμού. Στο μέλλον, τα μεγαλύτερα εισοδήματα και η μειωμένη γραφειοκρατία θα καθιστούν ιδιαίτερα εύκολο για τη μεσαία τάξη του πληθυσμού της Κίνας να ταξιδεύει. Κατά αντιστοιχία, οι Ευρωπαϊκοί προορισμοί ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά για να τους υποδεχτούν.

Για την Ευρώπη, η Κινεζική εξερχόμενη αγορά προσφέρει πολλές δυνατότητες ανάπτυξης. Το 90% των τουριστών στην Ευρώπη προέρχεται από κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην Ασία, μόνο το 73% των τουριστών είναι από την Ασία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 75% των τουριστών είναι εγχώριοι ταξιδιώτες.

Από το 2012 η Κίνα κατέχει ηγετική θέση στην αγορά ως το πιο πολυδάπανο κράτος στο διεθνή τουρισμό.
Το 2016, οι Κινέζοι τουρίστες ξόδεψαν 261 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που ισοδυναμεί με αύξηση κατά 12% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Αυτή η πορεία ανάπτυξης κατεγράφη από την Κίνα, το πιο πολυδάπανο κράτος στο διεθνή τουρισμό παγκοσμίως, αφήνοντας αρκετά πίσω τις Ηνωμένες Πολιτείες (123 δολάρια) και τη Γερμανία (79 δολάρια).
Οι δαπάνες από Κινέζους ταξιδιώτες καλύπτουν περίπου το 23% των τουριστικών εισπράξεων σε διεθνείς προορισμούς, κάτι που ωφελεί σε μεγάλο βαθμό τους προορισμούς.

Το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ευρώπη από Κινέζους ταξιδιώτες είναι υψηλό, με 12,8 εκατομμύρια ταξίδια να έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο 2016 και μία εκτίμηση των 20,8 εκατομμυρίων ετησίως που υπολογίζεται να πραγματοποιηθούν μέσα στα επόμενα 5 χρόνια.
Για να σχηματίσουμε μία ιδέα του ενδιαφέροντος που υπάρχει για την Ευρώπη, το περασμένο έτος κατεγράφησαν 3.1 εκατομμύρια ταξίδια από τη Βόρεια Αμερική.
Το αγαπημένο μέρος στην Ευρώπη είναι η Γαλλία αν και, θεωρώντας την ασφάλεια ως μία από τις βασικό ανασταλτικό παράγοντα για τον Κινέζο ταξιδιώτη, οι Κινέζοι προτιμούν πλέον προορισμούς όπως η Ιταλία.

Το Έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας (ECTY) έχει εγκριθεί από τον Προέδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Jean-Claude Juncker, και από τον Κινέζο Πρωθυπουργό, Li Keqiang. Οι βασικοί στόχοι είναι:

  • Η προώθηση λιγότερο γνωστών προορισμών
  • Η βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας και εμπειρίας τουρισμού
  • Η προβολή ευκαιριών για την ανάπτυξη συνεργασιών
  • Η δημιουργία δυναμικής για ταχύτερη πρόοδο σε ό,τι αφορά τη διευκόλυνση της έκδοσης visa και τις αερομεταφορές

Το προωθητικό πλάνο του Έτους Τουρισμού ΕΕ-Κίνας 2018 σκοπεύει να καταστήσει την Ευρώπη ως τον καλύτερο προορισμό για τους Κινέζους τουρίστες. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι απαραίτητο να υπάρξει επαρκής εκπαίδευση στις εταιρείες σε ολόκληρη την Ευρώπη προκειμένου να προσφέρουν καλύτερη φιλοξενία στους Κινέζους επισκέπτες και να κατανοούν πλήρως τις ανάγκες τους.

Για το σκοπό αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων δημιούργησαν μία συνεταιρική πλατφόρμα προώθησης με στόχο την ενίσχυση του τουρισμού στην Ευρώπη από το 2018. Η Welcome Chinese αποτελεί αποκλειστικό συνεργάτη για το Έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας 2018 και είναι υπεύθυνη για την οργάνωση όλων των προωθητικών εκδηλώσεων. Αντιπροσωπεύει τη μόνη επίσημη πιστοποίηση που αναγνωρίζεται από την Κινεζική Κυβέρνηση, η οποία καθορίζει το επίπεδο φιλοξενίας των Κινέζων ταξιδιωτών, που εκδίδεται από την Κινεζική Ακαδημία Τουρισμού σε συνεργασία με το εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο της Κεντρικής Τηλεόρασης της Κίνας (China Central Television – CCTV) και το UnionPay.

Οι Κινέζοι τουρίστες έχουν κατά κόρον διαφορετικές συνήθειες και κουλτούρα που επηρεάζουν σημαντικά την επιλογή προορισμού. Το πρώτο εμπόδιο είναι η γλώσσα. Υπάρχουν επίσης και περιορισμοί που έχουν να κάνουν με τις ηλεκτρονικές πληρωμές και το φόβο για την ασφάλεια που καθοδηγούν τις επιλογές των Κινέζων για τουριστικούς προορισμούς. Η Welcome Chinese εκπαιδεύει τους φορείς σε βασικά ζητήματα όπως είναι το ‘τι αναζητούν και επιζητούν οι νεότεροι Κινέζοι τουρίστες’.

Ο καθηγητής Dai Bin, Πρόεδρος της Ακαδημίας Τουρισμού της Κίνας, δήλωσε: «Το Έτος Τουρισμού αποτελεί καινοτόμο μέτρο για την Κίνα που προωθεί το διεθνή τουρισμό, τη βιομηχανική συνεργασία και τη διπλωματία σε θέματα τουρισμού. Από το 2013 η Κίνα έχει πραγματοποιήσει αντίστοιχες εκδηλώσεις με τη Ρωσία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Νότια Κορέα, την Ινδία, την Αυστραλία, την Ελβετία, τη Δανία, την ASEAN και άλλες χώρες, και έχει προωθήσει σημαντικά τη διμερή και πολυμερή ανάπτυξη τουρισμού. Το 2018, το Έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας θα προωθήσει την ανταλλαγή πληθυσμών, απλών ανθρώπων, την οικονομική ανάπτυξη και την αμοιβαία εμπιστοσύνη της στρατηγικής.

Η Welcome Chinese αποτελεί βασική πιστοποίηση που ξεκίνησε από την Κινεζική Ακαδημία Τουρισμού (CTA). Μέσα από το σχεδιασμό και την ειδική εκπαίδευση για την υποδοχή Κινέζων ταξιδιωτών, το έργο δεσμεύεται να κάνει τον κόσμο να γνωρίσει καλύτερα τους Κινέζους τουρίστες και να τους προσφέρει στοχευμένες υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Ταυτόχρονα, θα ιδρύσουμε περισσότερα Κινέζικα ταξιδιωτικά γραφεία για να γίνουν πιο κατανοητοί οι τουριστικοί προορισμοί και να επιτευχθεί αποτελεσματική συνεργασία μέσω της προώθησης στα μέσα ενημέρωσης, μέσω συναντήσεων, roadshows, θεματικών εκθέσεων και άλλων μορφών»

 

 

Περισσότερες εκδηλώσεις για την προώθηση του Έτους Τουρισμού ΕΕ-Κίνας για το 2018 έχουν προγραμματιστεί να λάβουν χώρα στο Βερολίνο στις 6 Μαρτίου, που συμπίπτουν με την ITB, τη μεγαλύτερη έκθεση ταξιδιού στην Ευρώπη, και στο Πεκίνο στις 16 Απριλίου. Οι επόμενες εκδηλώσεις θα συμπέσουν με τη GEM το Νοέμβριο στο Λονδίνο, την έκθεση CITM το Νοέμβριο στη Σαγκάη και τη CITE το Δεκέμβριο στη Chengdu, μεταξύ άλλων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ