Μπορεί το 2017 να ήταν χρονιά ρεκόρ για την Samsung, όμως υπάρχουν σύννεφα στον ορίζοντα

Η Samsung ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και τα χαμόγελα υπήρχαν παντού στην αίθουσα, αφού η εταιρεία κολοσσός από την Νότια Κορέα, ανακοίνωσε κέρδη 14 δισ, δολάρια για το τελευταίο τρίμηνο του έτους και αύξηση 68,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό.

Αν οι εκτιμήσεις επαληθευτούν, τότε το 2017 θα είναι έτος ρεκόρ για την Samsung, με τα κέρδη της να φτάνουν τα 46 δισ δολάρια, σε σχέση με τα ”μόλις” 27 δισ δολάρια που έκανε το 2016. 

Αν και το τμήμα των smartphones πήγε αρκετά καλά,με τα Galaxy S8 και S8+ να εξακολουθούν να πουλάνε αρκετά καλά, το άρμα της κερδοφορίας το τράβηξε το τμήμα των ολοκληρωμένων και των οθονών. Η ζήτηση για DRAM και NAND τσιπάκια από την αγορά ήταν τέτοια, που η Samsung που τα προμηθεύει, είδε τα έσοδα αυτού του τμήματος να φτάνουν τα 32 δισ. δολάρια μέσα στο 2017, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 60% των συνολικών κερδών της εταιρείας. 

Αντίστοιχα με τα ολοκληρωμένα, η Samsung είδε και τις πωλήσεις των ανταγωνιστών της να αυξάνονται,ιδιαίτερα της Apple, κάτι που την χαροποιεί ιδιαίτερα, αφού είναι αυτή που προμηθεύει τις οθόνες των iPhone. 

Αφού τα αποτελέσματα ήταν τόσο καλά και η αύξηση αρκετά σημαντική, γιατί τα χαμόγελα στην Samsung δεν έφταναν όμως μέχρι τα μάτια; Γιατί υπάρχει αυτός ο προβληματισμός; 

Παρά τα αυξημένα έσοδα, τα κέρδη αναμένονται χαμηλότερα των εκτιμήσεων και ακόμα και αν τα συγκεντρωτικά δείξουν πως το 2017 θα είναι τελικά έτος σταθμός για την εταιρεία, οι πωλήσεις των smartphones δεν είναι αυτές που πρέπει. Η ανάπτυξη αν και είναι παρούσα, δεν είναι σε ρυθμό που να καθησυχάζει πως θα συνεχιστεί για πολύ ακόμα. 

Το πρόβλημα με την Samsung δεν είναι η ποιότητα ή η τεχνολογία των smartphones της. Τα τηλέφωνα της είναι κορυφαία και όπως όλα δείχνουν τα μοντέλα που θα παρουσιάσει μέσα στο 2018, θα είναι εξίσου καταπληκτικά. Το πρόβλημα είναι οι ανταγωνιστές της. Και αυτή τη φορά ο ”εχθρός” δεν έρχεται από τη δύση, έρχεται από τα βόρεια. 

Οι Κινέζοι κατασκευαστές όλα αυτά τα χρόνια μάθαιναν, εκπαιδεύονταν στις νέες τεχνολογίες, δημιούργησαν στρατιές εξειδικευμένων εργατών και υψηλά καταρτισμένων τεχνικών. Μέσα από συνεχείς κυκλοφορίες, άρχισαν να κυριαρχούν στην τοπική μεν, αλλά τεράστια αγορά. Και αφού την κατέκτησαν και άντλησαν μια σταθερή βάση και πάρα πολλά κεφάλαια, βγήκαν στις διεθνείς αγορές με σκοπό να τις κατακτήσουν.

Αυτή τη φορά όχι με φτηνές απομιμήσεις, αλλά με πρωτοπόρα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας. Η Huawei χωρίς να έχει διεισδύσει ακόμα στην αγορά των ΗΠΑ, έχει φτάσει άνετα στην τρίτη θέση των παγκόσμιων πωλήσεων, ρίχνοντας πολλές φορές την Apple από την δεύτερη, ενώ έχει ξεκαθαρίσει πως δε θα ”ηρεμήσει” μέχρι να καθιερωθεί στην κορυφή. 

Η Xiaomi μπήκε πιο καθυστερημένα στην Ευρωπαϊκή αγορά, όμως το έκανε με την πλήρη γκάμα των προϊόντων της, η οποία εκτείνεται από κινητά μέχρι βραστήρες. Η Meizu έρχεται από πίσω, ενώ στη σειρά υπάρχουν δεκάδες κινέζικες εταιρείες που προσφέρουν υψηλά τεχνολογικά λύσεις σε ένα μέρος του κόστους των μεγάλων εταιρειών. 

Το προβάδισμα της Samsung (αλλά και της Apple) όσο πάει και μικραίνει. Ο ανταγωνισμός πλησιάζει και οι διαθέσεις του δεν είναι ειρηνικές

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ