“Χορός” εκατομμυρίων στα πόδια του Skroutz!

Η πώληση του 50% του Skroutz από την Dionic, μπορεί να μην είναι η μεγαλύτερη από πλευράς αποτίμησης στην Ελληνική αγορά, είναι όμως αυτή που θα προκαλέσει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αφού το Skroutz είναι αν όχι το πιο διάσημο, σίγουρα ένα από τα πιο διάσημα site που υπάρχουν στην Ελλάδα. 

Δεν είναι τυχαίο πως στη χώρα μας το Skroutz έχει ανάλογη αναγνώριση με το Google, αφού αποτελεί την πρώτη επιλογή της συντριπτικής πλειοψηφίας των καταναλωτών για να ενημερωθούν για τις τιμές κάθε κατηγορίας προϊόντων. 

Η απόφαση της Dionic να πουλήσει το 50% της εταιρείας, (για να μειώσει τον δανεισμό της), το οποίο είχε αποκτήσει το 2006 έναντι μόλις 300.000 ευρώ, έχει ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών που θέλουν να βάλουν στο χαρτοφυλάκιο τους το συγκεκριμένο brand, το οποίο το 2016 εμφάνισε ενοποιημένα έσοδα 7,5 εκατ. ευρώ (αύξηση 15,3% σε σχέση με το 2016) και κέρδη προ φόρων σε ενοποιημένο επίπεδο 426.000 ευρώ. Οι υποχρεώσεις της εταιρείας ήταν 1,2 εκατ. ευρώ, όσο και το ταμειακό της διαθέσιμο, ενώ στην χρήση του 2016 δεν υπάρχει καθόλου δανεισμός.

Μια υγιής αναπτυσσόμενη εταιρεία, με 130 εργαζόμενους, 2.650 συνεργαζόμενα καταστήματα και παρουσία σε Τουρκία μέσω του alve.com αλλά και Βρετανία με το Scrooge.co.uk.

Το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών είναι έντονο, ενώ μερικά μεγάλα ονόματα της αγοράς τεχνολογίας έχουν μπει δυνατά στο παιχνίδι, προσφέροντας εκατομμύρια στα πόδια της εταιρείας, με την Viva Wallet Holdings του Χάρη Καρώνη να φέρεται πως έχει προσφέρει 10 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 50%, ανεβάζοντας την συνολική αποτίμηση της εταιρείας στα 20 εκατ. ευρώ, ενώ ακούγεται πως και ο όμιλος Infoquest έχει μπει πολύ δυνατά στο παιχνίδι με προσφορά που δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή.

Σε κάθε περίπτωση όμως, προτεραιότητα έχουν οι τρεις ιδρυτές της εταιρείας, οι οποίοι φέρεται να έχουν ασκήσει το δικαίωμα πρώτης προτίμησης, το οποίο προβλεπόταν και στην αρχική συμφωνία με την Dionic, επαναγοράζοντας το 50% της εταιρείας τους. 

Αυτό θα τους δώσει τη δυνατότητα να επεκτείνουν τις δραστηριότητες του Skroutz, κάτι που δεν μπόρεσε να κάνει η Dionic με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία εδώ και καιρό. 

Η “επόμενη” μέρα

Η επόμενη μέρα θέλει το Skroutz απαλλαγμένο από το ιδιοκτησιακό πρόβλημα και έτοιμο να ανταποκριθεί σε μια μεγάλη πρόκληση αλλά και ένα μεγάλο πρόβλημα. 

Η πρόκληση είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας μέσα στα Ελληνικά σύνορα, αφού η χώρα μας αντιπροσωπεύει το συντριπτικό μέρος των εσόδων της εταιρείας. Σύμφωνα με πληροφορίες αλλά και εκτιμήσεις, η επόμενη μέρα θέλει το skroutz να γίνεται η Ελληνική Amazon, προχωρώντας το επιχειρησιακό πλάνο, πέρα από την σύγκριση τιμών, σε συλλογή και αποστολή των προϊόντων αυτών στους τελικούς καταναλωτές, κάνοντας το Skroutz το μεγαλύτερο Ελληνικό διαδικτυακό πολυκατάστημα. 

Αυτή η κίνηση όμως για να ολοκληρωθεί θα πρέπει να έχει λυθεί ένα μεγάλο πρόβλημα. Και αυτό δεν είναι άλλο από την απόφαση του υπουργείου να μετακυλήσει το κόστος του ΦΠΑ για αγορές smartphones, tablet κ.τ.λ. στους καταναλωτές, το οποίο ναι μεν προσπαθεί να λύσει ένα πρόβλημα του κράτους για τα μειωμένα έσοδα από απόδοση του φόρου, όμως χτυπάει τη βάση των συνεργαζόμενων καταστημάτων του Skroutz, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό τους κινείται μέσα σε αυτή την γκρίζα ζώνη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ