Οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αρχίσει όλο και πιο πολύ να εμπιστεύονται το διαδίκτυο για τις αγορές τους και τα νούμερα για τις συναλλαγές αυτές έχουν αρχίσει και ανταποκρίνονται σε αυτά της υπόλοιπης Ευρώπης, αν και ακόμα απέχουν από το να χαρακτηριστούν ίδια.
Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2016 σε σύγκριση με το 2015 κυμάνθηκε στο +8%, ενώ τα μετρητά κυριαρχούν στις παραγγελίες κάτω των 100 ευρώ, αφού ακόμα υπάρχει επιφύλαξη στο να χρησιμοποιήσουν την κάρτα, φέρνοντας το ποσοστό αυτών που χρησιμοποιούν μετρητά περίπου στο 60%, ενώ και η χρήση πιστωτικών και χρωστικών καρτών για πληρωμές σε ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσιάζει αύξηση που πλησιάζει το 51%.
Σύμφωνα με την Έκθεση Ευρωπαϊκού Ηλεκτρονικού Εμπορίου που δημοσίευσε η GRECA, το 29% των Ελλήνων πραγματοποιεί 1 στις 2 αγορές του online ενώ έξι στους δέκα πραγματοποιούν πάνω από το 80% των αγορών τους στα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Αρκετοί Έλληνες καταναλωτές (ένας στους τρεις) χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να κάνουν έρευνα αγοράς και να ψωνίσουν από φυσικό κατάστημα, ενώ το αντίθετο, την έρευνα δηλαδή σε φυσικό κατάστημα για αγορά από ηλεκτρονικό, κάνουν ένας στους έξι. Η ίδια αναλογία, ένας στους έξι κάνει έλεγχο τιμών στο ίντερνετ ενώ ψωνίζει σε φυσικό κατάστημα.
Οι πόντοι επιβράβευσης δείχνουν αυξητικές τάσεις με το 30% να επιλέγει ηλεκτρονικό κατάστημα ανάλογα με το αν συμμετέχει σε κάποιο πρόγραμμα επιβράβευσης, με το 26% να εξαργυρώνει τους πόντους σε τακτική βάση.
Η χρήση κινητού στις ηλεκτρονικές συναλλαγές έχει αρχίσει και καθιερώνεται στη συνείδηση των καταναλωτών, ενώ ένας στους τέσσερις χρησιμοποιεί καθημερινά mobile banking.