Αυτό είναι το νέο φορτηγό της Tesla

H Tesla παρουσίασε χθες τη νέα της πρόταση για ένα ηλεκτρικό φορτηγό, το οποίο έχει την σχετικά απλή ονομασία “Tesla Semi“. Το νέο όχημα έχει μεγάλη χωρητικότητα φορτίου και ξεχωριστή αισθητική που θα το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο, όταν κυκλοφορήσει. 

Οι ηλεκτροκινητήρες του Semi θα του δίνουν επιδόσεις που θα ζήλευαν αρκετά σπορ αυτοκίνητα, αφού θα μπορεί χωρίς φορτίο να επιταχύνει από 0-100 σε μόλις 5” χωρίς φορτίο, ενώ με πλήρες φορτίο 36 τόνων θα μπορεί να φτάσει τα 100 χ.α.ω σε μόλις 20″. Αντίστοιχα καλές επιδόσεις θα έχει σε κίνηση με πλήρες φορτίο υπό κλίση, αφού θα μπορεί να πιάσει τα 100 χλμ σε κλίση 5%, ενώ η εμβέλεια του θα είναι 800 χλμ σε συνθήκες κίνησης σε αυτοκινητόδρομο, όταν ο μέσος όρος είναι λίγο πάνω από τα 400 χλμ. Επίσης χάρη στον ιδιαίτερα αεροδυναμικό του σχεδιασμό έχει καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας από τον ανταγωνισμό. 

semi1

Το Semi θα είναι αυτόματο, όπως όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, με φρένα που όπως ισχυρίζεται η εταιρεία δεν χαλάνε ποτέ αφού “αναγεννιούνται”, ενώ δανείζεται στοιχεία από το επιβατικό Model 3, διαθέτοντας από ένα μοτέρ του σε κάθε τροχό, ενώ έχει δανειστεί και τα χερούλια των πορτών. 

semi2

Ένα ακόμα σημείο που διαφοροποιεί το Semi από τα άλλα φορτηγά είναι η ανθρωποκεντρική σχεδίαση της καμπίνας. Ο οδηγός κάθεται στο κέντρο της καμπίνας, ενώ υπάρχει πτυσσόμενο κάθισμα για τυχόν συνεπιβάτη. Η πρόσβαση του οδηγού στην καμπίνα είναι κάτι που οι σχεδιαστές έχουν λάβει πολύ σοβαρά υπ’ όψη τους ενώ φυσικά δε θα μπορούσαν να λείψουν οι οθόνες όπως σε κάθε Tesla που κυκλοφορεί. Σε αντίθεση όμως με τα επιβατικά οχήματα, το φορτηγό θα έχει δύο οθόνες δεξιά και αριστερά του οδηγού οι οποίες θα προβάλουν το GPS, επισκόπηση των τυφλών σημείων του οχήματος και στοιχεία για την διαδρομή και το όχημα. Υπάρχουν επίσης και εργαλεία για έλεγχο στόλου από εταιρείες, όμως όπως δήλωσε η εταιρεία, αυτά θα χρειαστεί να δημιουργηθούν από άλλες εταιρείες και η Tesla έχει φροντίσει να διαθέσει τα κατάλληλα για αυτή τη δουλειά εργαλεία. 

semifrontprofile

Η αυτονομία του Semi υπολογίζεται σε περίπου 640 χλμ με φόρτιση 30 λεπτών, που μπορεί να είναι σχετική μικρή σε σχέση με την εμβέλεια των παραδοσιακών φορτηγών, όμως η πολύ μικρή διάρκεια φόρτισης αντισταθμίζει αυτό το μειονέκτημα. Η Tesla υπόσχεται να εγκαταστήσει Μέγα-Φορτιστές σε όλο τον κόσμο για να διασφαλίσει την ενεργειακή επάρκεια του οχήματος. 

Το Tesla Semi επίσης προσφέρει διάφορα χαρακτηριστικά ασφαλείας με μια ειδική μπαταρία που μόνη της δουλειά θα είναι να φορτίζει τις υπόλοιπες μπαταρίες αν υπάρξει ανάγκη, ενώ ταυτόχρονα βοηθάει το χαμήλωμα του κέντρου βάρους με τον τρόπο που είναι τοποθετημένη χαμηλά στο σασί. Το παρμπρίζ είναι από ειδικό γυαλί που αποτρέπει τα ραγίσματα, ενώ παράλληλα ελέγχει τον κάθε τροχό ξεχωριστά, με αυτόματη ανίχνευση της σταθερότητας και ενεργοποιώντας αυτόματα τα φρένα σε κάθε τροχό για την αποφυγή κάθε πιθανότητας “διπλώματος” του φορτηγού

tesla-semi-cab-interior

Κάμερες τοποθετημένες περιμετρικά του Semi θα εξαλείψουν τα τυφλά σημεία και θα ειδοποιούν τον οδηγό στην περίπτωση προβλήματος ή κινδύνου, ενώ η ύπαρξη δυνατότητας ημι-αυτόνομης οδήγησης δε θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη, με το όχημα να περιλαμβάνει και συστήματα  φρεναρίσματος εκτάκτου ανάγκης και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας. 

Προς το παρόν το Semi θα κυκλοφορήσει χωρίς καμπίνα, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία η μετατροπή σε όχημα με καμπίνα μπορεί να γίνει πολύ εύκολα.

Η Tesla έχει πολλά εμπόδια να υπερπηδήσει μέχρι να καταφέρει να κυκλοφορήσει το Semi σε ευρεία κλίμακα, αφού θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του το μεγάλο κόστος αντικατάστασης του στόλου από εταιρείες και την απροθυμία πολλών εταιρειών να υιοθετήσουν τις αλλαγές σε επιχειρηματικά μοντέλα που μέχρι στιγμής αποδίδουν. 

Με 1.600.000 χιλιόμετρα εγγύησης για κάθε μηχανική βλάβη σε κάθε όχημα, η Tesla προσπαθεί να αποδείξει ότι η αλλαγή δεν είναι κακό πράγμα. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ