Η Barbie στα χέρια του Darth Vader σε ένα deal που θα συζητηθεί

Σε επιβεβαίωση του προχθεσινού Τζόκερ, η Hasbro έκανε πρόταση εξαγοράς της Mattel και οι δύο εταιρείες παιχνιδιών θα ενωθούν σε μία.

Η μετοχής της Mattel έχει πέσει πάνω από 50% μέσα στη χρονιά ακολουθώντας την αντίστοιχη πτωτική πορεία των πωλήσεων της εταιρείας, η οποία δέχτηκε και πολύ μεγάλο χτύπημα από την πτώχευση των Toys ‘r’ Us. Από την άλλη μεριά όμως, η μεγάλη αντίπαλος της Mattel, η Hasbro μετά και τα διακαιώματα που πήρε από την Disney και ειδικά τη σειρά των παιχνιδιών που έχουν να κάνουν με το Star Wars, είδε τις δικές της μετοχές να κάνουν ένα άλμα +20%. 

Ο συνδυασμός των δύο εταιρειών θα δημιουργούσε μια υπερ-εταιρεία παιχνιδιών που θα κάλυπτε όλα σχεδόν τα ράφια των καταστημάτων, αλλά θα έβαζε και ένα προπύργιο μπροστά στην ολοένα αυξανόμενη επικράτηση των παιχνιδιών τεχνολογίας. 

Αν και ακόμα δεν υπάρχει συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές, η ανακοίνωση της πρότασης οδήγησε τις μετοχές και των δύο εταιρειών να σημειώσουν αξιοσημείωτες αυξήσεις, με της Mattel να κάνει ένα άλμα +20%, αφού οι επενδυτές υπολογίζουν στο premium για τις μετοχές τους, ενώ αυτή της Hasbro αυξήθηκε κατά 3%.

Παρά την διαφαινόμενη “έγκριση” της αγοράς, η Mattel ακόμα δεν έχει πει το ναι, αφού δε θέλει να πουληθεί στην μεγάλη της αντίπαλο ευρισκόμενη στο χαμηλότερο σημείο της ιστορίας της, ειδικά σε μια περίοδο που πιστεύει πως μπορεί να ανακάμψει. 

Ο λόγος που πιστεύει στην ανάκαμψη η Mattel είναι η τεχνολογία. Σε ένα κόσμο που τα παιδιά όλο και περισσότερο αφήνουν τα παραδοσιακά παιχνίδια για να ασχοληθούν με tablet και υπολογιστές, η Mattel προσέλαβε για νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο την Μάργκο Γεργάτις  από την Google, η οποία εκτός των άλλων έχει ηγηθεί ενός σχεδίου που θέλει την μητρική εταιρεία της Barbie να επενδύει σε τεχνολογικά παιχνίδια και εφαρμογές, ενώ στα σχέδια είναι και τεχνολογικές υλοποιήσεις σε παραδοσιακά παιχνίδια, όπως μια νέα barbie που θα μιλάει με τα παιδιά μέσω εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης. Σκοπός είναι να ικανοποιηθούν τόσο τα παιδιά που θα έχουν κάτι πιο ζωντανό στα χέρια τους, όσο και οι γονείς που δε θα βλέπουν τα παιδιά τους να αφοσιώνονται σε μια οθόνη. 

Σε κάθε περίπτωση η Hasbro θέλει τόσο το παραδοσιακό τμήμα της Mattel όσο και τις καινούργιες εφαρμογές που ετοιμάζει και θέλει επίσης να πιέσει τις καταστάσεις τώρα που βρίσκεται σε ιδιαίτερα ισχυρή θέση έναντι της ανταγωνίστριάς της. Μένει μόνο να δούμε αν θα ολοκληρωθεί η συμφωνία και η Barbie αλλάξει σπίτι μετά από τόσα χρόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ