Η Terzo Millennio σηματοδοτεί το μέλλον της Lamborghini

Την επόμενη γενιά των υπεραυτοκινήτων της παρουσίασε η Lamborghini στην EmTech στο Cambridge πριν λίγες μέρες.

Αυτό τουλάχιστον είναι το σχέδιο της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που παρουσίασε στην EmTech στο Cambridge την Terzo Millennio (“third millennium-τρίτη χιλιετία”). 

Η Terzo είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της Lamborghini και του ΜΙΤ, μια συνεργασία που θα διαρκέσει 3 χρόνια και πραγματοποιήθηκε με σκοπό την εξερεύνηση των δυνατότήτων της τεχνολογίας στα σύγχρονα αυτοκίνητα

Πιστή στην παράδοση της Ιταλικής φίρμας, η Terzo έχει καθαρές αεροδυναμικές γραμμές και τα χαρακτηριστικά φώτα στο πίσω μέρος. Το παρμπρίζ δείχνει να ξεκινάει από την οροφή του αυτοκινήτου και να εκτείνεται σχεδόν μέχρι τα πόδια του οδηγού, δημιουργώντας ένα φωτεινό άνετο εσωτερικό, κάτι απαραίτητο αφού η Terzo είναι πάρα πολύ χαμηλή και κάθε άλλη επιλογή θα δημιουργούσε έντονη κλειστοφοβία. 

gallery_4

Τα σημαντικά όμως είναι κρυμμένα στο εσωτερικό του οχήματος, εκεί που δεν μπορεί να δει ο οδηγός. Ένας ακόμα λόγος που δεν μπορεί κάποιος να τα δει, είναι γιατί ακόμα δεν υπάρχουν, αφού η Terzo είναι concept car, είναι δηλαδή μια άσκηση της εταιρείας για το πως θα μπορούσε να ενσωματώσει την τεχνολογία και να παρουσιάσει τις δυνητικές εφαρμογές της, σε ένα αυτοκίνητο που, αν όλα πάνε καλά, θα κυκλοφορήσει το λιγότερο μετά από πέντε χρόνια.

Πρόθεση της Lamborghini είναι σε συνεργασία με το ΜΙΤ να δημιουργήσει υπερ-πυκνωτές οι οποίοι θα είναι σε θέση να παράξουν αρκετή και συνεχή δύναμη και ενέργεια, ικανή να κινήσει ένα υπεραυτοκίνητο με τον τρόπο για τον οποίο είναι φτιαγμένο. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου με τις οποίες εφοδιάζονται τα σημερινά αυτόνομα αυτοκίνητα, αποδίδουν την ενέργεια σε πιο αργό ρυθμό και μετά από κάποιες φορτίσεις εξασθενούν αφού εξαρτώνται από χημικές αντιδράσεις. 

gallery_7

Οι ειδικοί πυκνωτές, σαν αυτούς που θέλει να παρουσιάσει η Lamborghini, αποθηκεύουν την ενέργεια με φυσικό τρόπο αλλά δεν την αποδίδουν με δύναμη. Τέτοια συστήματα ήδη χρησιμοποιούνται στα σημερινά υβριδικά αλλά και καθημερινά αυτοκίνητα και συγκεκριμένα είναι η τεχνολογία πίσω από τα συστήματα start-stop. 

“Πολλές από τις καινοτομίες που βλέπουμε στα αυτοκίνητα προέρχεται από την Formula 1 και τα υπεραυτοκίνητα” δήλωσε ο Mircea Dinca, καθηγητής Χημείας στο ΜΙΤ, το εργαστήριο του οποίου είναι ένα από τα δύο που συνεργάζονται με την Lamborghini, “νομίζω πως μόλις καταφέρουμε να φτιάξουμε και να παραδώσουμε στην παραγωγή αυτό που σχεδιάζουμε, θα είναι καλό για όλη την αυτοκίνηση“.

Η Lamborghini προτίθεται να φτιάξει τους νέους αυτούς πυκνωτές από τα ανθρακονήματα με τα οποία θα είναι φτιαγμένο το αυτοκίνητο, με άλλα λόγια η Terzo θα αντλεί ενέργεια από τον ίδιο της τον εαυτό, θα πρόκειται για μια πολύ γρήγορη μπαταρία με καθίσματα και ρόδες. Τι ρόδες όμως; Οι τροχοί της Terzo θα περιέχουν ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι θα εξαλείψουν την ανάγκη για μια μεγάλη μηχανή εσωτερικής καύσης.

gallery_2 

Ένα άλλο σημαντικό και πρωτοποριακό νέο που φέρνει η Terzo είναι η ικανότητα της να αυτοεπισκευάζεται. Δεν μιλάμε φυσικά για μηχανικές βλάβες, αλλά για μικροχτυπήματα και εκδορές. Αισθητήρες θα ελέγχουν συνεχώς την κατάσταση του αυτοκινήτου και ειδικές υποδοχές στο ανθρακόνημα θα περιέχουν “θεραπευτικά χημικά” τα οποία θα επισκευάζουν τις εκδορές πριν αυτές εξαπλωθούν. 

“Η συνεργασία με το ΜΙΤ δίνει την ευκαιρία στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας, να κάνει αυτό που ξέρει να κάνει πολύ καλά τα τελευταία χρόνια, να ξαναγράφει τους κανόνες των σπορ αυτοκινήτων” δήλωσε ο Stefano Domenicali, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lamborghini. 

Στην Terzo Millennio δεν έχουν μπει περιορισμοί σε ότι αφορά την ημερομηνία παραγωγής, αν υπάρξει ποτέ ημερομηνία παραγωγής. Επίσης δεν έχει μπει και όριο στο πόσο θα κοστίσει το αυτοκίνητο αν ποτέ βγει στην παραγωγή. Αλλά αυτό δεν ήταν ποτέ κάτι που ένοιαζε την Lamborghini.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ