GR.EC.A – Mastercard: Δυναμική σύμπραξη για την προώθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου

Μια νέα ενημερωτική πρωτοβουλία και καμπάνια που στόχο έχει να συμβάλλει στην πληροφόρηση των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τη χρήση των καρτών για αγορές στο διαδίκτυο, παρουσίασε σήμερα ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GReek ECommerce Association – GR.EC.A) με τη συνεργασία της Mastercard, που αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη και υποστηρικτή του Συνδέσμου.

Παράλληλα, παρουσιάστηκαν και τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας για την πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα (που διενεργήθηκε από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών – ELTRUN), η οποία ήταν αποκαλυπτική ως προς τις συνήθειες των Ελλήνων online shoppers.

H καμπάνια

Η καμπάνια του GR.EC.A και της Mastercard έχει τίτλο “Ξεπέρασέ το” και έχει στόχο να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει τους καταναλωτές για την online χρήση της κάρτας τους, μέσα από απλά βήματα (αλλά και με… χιούμορ) που στόχο έχουν να τους ενημερώσουν για την ασφαλή χρήση της κάρτας και παράλληλα να διαλύσουν τους όποιους φόβους και αναστολές για την ασφάλεια των online συναλλαγών.Xeperase to_Key VisualΣτο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος με τη συνδρομή της Mastercard, δημιούργησε εργαλεία, εκπαιδευτικά υλικά και video, μέσα από τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν και να βρουν απαντήσεις σε θέματα που αφορούν στη χρήση κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και συμβουλές για ασφαλείς online αγορές.

Η έρευνα

Επίσης, ο GR.EC.A παρουσίασε μία σειρά από στοιχεία που σκιαγραφούν το περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα σήμερα, στο πλαίσιο έρευνας που διενέργησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών – ELTRUN, και η οποία είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική σχετικά με τις online αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων χρηστών.IMG_20171102_124255Ορισμένα από τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:

– Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αγγίζει πλέον τα 4 δισ. ευρώ (2% του ΑΕΠ).
– Όλο και περισσότεροι έμποροι επιλέγουν να προσφέρουν online τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, καθώς σήμερα τα ελληνικά e-shop (άσχετα εάν έχουν και φυσική παρουσία ή όχι) ξεπερνούν τα 6.500.
– Οι
online Έλληνες καταναλωτές ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια (σε σύνολο άνω των 7 εκατ. Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου), αριθμός που αντιστοιχεί στο 40% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου.
– Το 49% των χρηστών χρησιμοποίησαν τουλάχιστον μία φορά ηλεκτρονικό μέσο πληρωμής κατά τις
online αγορές τους.
– Παρά την αλματώδη άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια, η μέθοδος της αγοράς μέσω αντικαταβολής (με πληρωμή μετρητών κατά την παραλαβή) εξακολουθεί να κατέχει το μεγαλύτερο μακράν μερίδιο των
online αγορών (70%), πράγμα που, σύμφωνα με την έρευνα, οφείλεται στην έλλειψη εμπιστοσύνης των χρηστών σε ότι αφορά στην ασφάλεια των συναλλαγών, αλλά και στην “ακρίβεια” και ποιότητα του προϊόντος που επέλεξαν (καθώς με την αντικαταβολή υπάρχει η δυνατότητα άμεσου ελέγχου του προϊόντος πριν την παραλαβή και πληρωμή του).
– Παγκοσμίως ο τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου θα ξεπεράσει τα 4 τρισ. ευρώ στο τέλος του 2017, με το 40% του τζίρου να γίνεται με τη χρήση κάρτας.

Τα οφέλη των ηλεκτρονικών πληρωμών

Στον αντίποδα, ο GR.EC.A παρουσίασε τα οφέλη των ηλεκτρονικών πληρωμών και της χρήσης κάρτας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τόσο για τους καταναλωτές, όσο και τους εμπόρους.

Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου, Πάρης Κορωναίος, με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στις online αγορές τους, οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους εύκολα και με μεγαλύτερη ευελιξία, εξοικονομώντας χρόνο τόσο κατά τη συναλλαγή, όσο και κατά την παραλαβή των προϊόντων τους. Παράλληλα, απολαμβάνουν και άλλα οφέλη, όπως εκπτώσεις και ευκολίες αποπληρωμής.

Αντίστοιχα, οι έμποροι με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στα e-shops, εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους σε ένα διαφανές επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον, με ουσιαστικές δυνατότητες για ανάπτυξη εξωστρέφειας, μέσω του διασυνοριακού εμπορίου.

Επιπρόσθετα, μέσω των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενισχύεται η μείωση της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής. Το πιο ουσιαστικό πλεονέκτημα για όλες τις πλευρές είναι ότι οι συναλλαγές γίνονται αξιόπιστα και με ασφάλεια, απαντώντας έτσι σε ένα από τα βασικότερα ζητήματα των καταναλωτών, αλλά και σε μία ουσιαστική ανάγκη των εμπόρων.

O Φώτης Αντωνόπουλος, πρόεδρος του GR.EC.A δήλωσε σχετικά: “Η προσπάθεια μας για την εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού και την εξοικείωση του με τις online αγορές, είναι διαρκής και συνεπής. Έτσι μετά την πρόσφατη υλοποίηση και παρουσίαση του Σήματος Αξιοπιστίας (Trustmark.gr), το οποίο ελέγχει και αξιολογεί τα ηλεκτρονικά καταστήματα σε 120 κριτήρια, πριν τα πιστοποιήσει, τώρα προχωράμε σε συνεργασία με μία παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας πληρωμών, όπως είναι η Mastercard. Μαζί μοιραζόμαστε τις ίδιες αρχές και αξίες για τη δημιουργία ενός online περιβάλλοντος, που θα εμπνέει ασφάλεια και αξιοπιστία τους καταναλωτές».

Η Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard Europe για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, δήλωσε από την πλευρά της: “Το όραμα της Mastercard είναι απλές, ασφαλείς και φιλικές προς το χρήστη εμπειρίες ηλεκτρονικών συναλλαγών. Στη Mastercard αξιοποιούμε τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες και σχεδιάζουμε υπηρεσίες γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Συνεργαζόμαστε με τον GR.EC.A, σε μια πρωτοβουλία που θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική. Η ενημέρωση και η εκπαίδευση των καταναλωτών αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εξέλιξη και την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ