Στον “πάγο” η επένδυση για τα υδατοδρόμια

Ιδιαίτερα υψηλό φαίνεται να είναι το ενδιαφέρον για επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών με υδροπλάνο, ωστόσο οι πιθανότητες υλοποίησης τους είναι πενιχρές, κυρίως λόγω των γραφειοκρατικών εμποδίων. 

Σύμφωνα με δημοσιεύματα , ένα υδροπλάνο τύπου Kodiak, που ανήκει στον ιαπωνικό κολοσσό Mitsui Co. Ltd, αναμένεται να προσγειωθεί στην Ελλάδα την Παρασκευή, με στόχο να πραγματοποιήσει δοκιμαστικές πτήσεις σε διάφορες περιοχές της χώρας, στις οποίες υπάρχουν υδατοδρόμια.

Η πρόσκληση ήταν της εταιρείας “Ελληνικά Υδατοδρόμια” που ελέγχει με τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας την εταιρεία “Υδατοδρόμια Βορείου Ιονίου ΕΠΕ”. Έτσι, ο πρώτος σταθμός του υδροπλάνου θα είναι η Κέρκυρα,  η οποία διαθέτει αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο.  Από εκεί αναμένεται να γίνουν πτήσεις προς και από τους Παξούς, όπου βρίσκεται το δεύτερο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο, ενώ είναι πιθανόν, όπως αναφέρει η “Κέρκυρα σήμερα” να πραγματοποιηθούν πτήσεις και προς τα Διαπόντια Νησιά (Οθωνοί, Ερεικούσα, Μαθράκι).

Σύμφωνα με την εφημερίδα, το υδροπλάνο θα αναχωρήσει από το νησί την 1η Νοεμβρίου με προορισμό το τρίτο και μέχρι στιγμής τελευταίο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο στην Πάτρα, όπου θα πραγματοποιηθούν και εκεί δοκιμαστικές πτήσεις. Επόμενος σταθμός θα είναι η  Αττική και ενδεχομένως, τα νησιά του Αργοσαρωνικού, ενώ στις 4 Νοεμβρίου το υδροπλάνο θα πάρει το δρόμο της επιστροφής.

Γραφειοκρατική κωλυσιεργία 

Παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την υλοποίηση του έργου, ακόμη δεν έχει δημιουργηθεί επαρκές δίκτυο υδατοδρομίων. Η Ελλάδα διαθέτει μία ακτογραμμή 13,6 χιλιάδων χλμ, επομένως  θα έπρεπε να διαθέτει ένα ιδιαίτερα ανεπτυγμένο δίκτυο υδατοδρομίων, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. 

Σύμφωνα με άτυπη κυβερνητική ενημέρωση, περί τα μέσα Ιουλίου ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεσμεύθηκε σε συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) ότι το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια επρόκειτο να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή το καλοκαίρι, ωστόσο ακόμη δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ