Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να τιμωρήσει μικρά αλλά και “πράσινα” αυτοκίνητα

Η, έστω και μικρή, άνοδος στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, άνοιξε την όρεξη της κυβέρνησης για να εισπράξει καινούργιους φόρους, καταργώντας στην ουσία τα κίνητρα που η ίδια έδωσε για να στραφεί η αγορά προς αυτά. 

Πιο συγκεκριμένα η κυβέρνηση είναι έτοιμη σύμφωνα με πληροφορίες να αλλάξει τον Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης και να φορολογήσει τα αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας αλλά και τα ηλεκτρικά

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πέντε φορολογικοί συντελεστές και σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση ετοιμάζεται να τους αυξήσει. Το μέτρο αυτό είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αφού με το σημερινό καθεστώς και με το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης να υπολογίζεται στην τελική τιμή και όχι στην εργοστασιακή, κάθε επιπλέον ευρώ που βάζει ο αγοραστής στο αυτοκίνητο που αγοράζει (ακόμα και αρωματικό του ενός ευρώ να ζητήσει) ο φόρος διπλασιάζεται

Όμως οι πληροφορίες λένε πως αυτό που στην ουσία θα αλλάξει θα είναι η αύξηση των ποσοστών φορολόγησης του ΕΕΤ στις δύο πρώτες μόνο κατηγορίες αυτοκινήτων, αυτές δηλαδή που έχει σημειωθεί η μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις, το 70% δηλαδή των σημερινών πωλήσεων. Οι τιμές των πιο ακριβών αυτοκινήτων θα παραμείνουν σταθερές, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις, ενδέχεται να μειωθούν κιόλας. 

Το χειρότερο όμως είναι πως υπάρχει η σκέψη να μπει ένα μειωμένο τέλος ταξινόμησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία σήμερα επιβαρύνονται μόνο με ΦΠΑ, ενώ παράλληλα επεξεργάζεται και η κατάργηση της έκπτωσης 50% που έχουν τα υβριδικά αυτοκίνητα, κάτι που αναμένεται να εκτινάξει τις τιμές τους στα ύψη.

Τέλος η κυβέρνηση, προκειμένου να σταματήσει την αθρόα εισαγωγή παλιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ετοιμάζει μεγάλους δασμούς, ειδικά για αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro5 και πίσω. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ