Τα συμπεράσματα από την ως τώρα διαχείριση των 10 μεγαλύτερων αεροδρομίων της Fraport

Αυτό το Καλοκαίρι εκτός από το ρεκόρ που σημειώνεται στους αριθμούς των επισκεπτών στη χώρα μας, είναι και ορόσημο της λειτουργίας πολλών κορυφαίων αεροδρομίων σε βασικούς τουριστικούς προορισμούς από την γνωστή σε όλους μας πια Fraport.

Έχουν ακουστεί πολλά ως τώρα για το κατά πόσο ωφέλησε τον ελληνικό τουρισμό με την προσέλευση της ή περισσότερο ωφελήθηκε από αυτό, δίνοντας περισσότερη σημασία τους αριθμούς λιγότερη σημασία ενδεχομένως τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα κατά τόπους αεροδρόμια.

Η AirHelp αναλύει και μας δίνει τα συμπεράσματα από την ως τώρα διαχείριση των 10 μεγαλύτερων αεροδρομίων που έχουν ως νέο διαχειριστή την Γερμανική εταιρεία. Η αλήθεια βρίσκεται τους αριθμούς, και η ανάλυση τους μας δίνει μια ξεκάθαρη και νηφάλια προσέγγιση του θέματος. Τα στοιχεία προκύπτουν την περίοδο μεταξύ 15 Ιουνίου 2016 και 16 Αυγούστου 2016 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο φέτος.

AirHelp 2

Οι πληροφορίες μας έχουν να κάνουν με: Το συνολικό αριθμό αναχωρήσεων πτήσεων ανά αεροδρόμιο, αριθμός πτήσεων καθυστέρηση για πάνω από 3 ώρες ή ακύρωση, επιβάτες που δικαιούνται αποζημίωση, % ποσοστό πτήσεων που πέταξαν στην προγραμματισμένη ώρα, χωρίς καθυστέρηση ή ακύρωση. Τέλος, η AirHelp συγκρίνει τον αριθμό των πτήσεων το Καλοκαίρι του 2017 σε σχέση με το 2016 καθώς και το ποσοστό % των πτήσεων αυτών που έφυγαν στην ώρα τους. Οι καθυστερήσεις είναι κάτι το σύνηθες, και αποτελεί βαρόμετρο για την αρχή μιας καλής εξυπηρετήσεις των επιβατών-επισκεπτών, είτε με υπαιτιότητα του αερομεταφορέα είτε του αεροδρομίου.

Η Χρύσα Πομόνη υπεύθυνη της AirHelp Ελλάδα μας εξηγεί: “Χαρακτηριστικά βλέπουμε από τον πίνακα, ότι η αύξηση στην εξερχόμενες πτήσεις στα 9 από τα 10 αεροδρόμια της Fraport είναι χαρακτηριστική. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε αριθμό πτήσεων παρουσιάζονται στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης (500 πτήσεις επιπλέον μόνο γι’ αυτό το δίμηνο, της Ζακύνθου με 353 πτήσεις αναχώρησης επιπλέον, της Μυκόνου και της Σαντορίνης με 197 και 176 επιπλέον πτήσεις αντίστοιχα”.

Τι συμβαίνει όμως με την ακρίβεια του χρόνου; Οι επισκέπτες στα 10 αυτά αεροδρόμια είχαν να αντιμετωπίσουν περισσότερες καθυστερήσεις από την περσινή χρονιά με ευθύνη των αερομεταφορέων, ή πέταξαν για την επιστροφή τους στην προγραμματισμένη ώρα; Εδώ θα δούμε ότι το ποσοστό των πτήσεων που αναχωρούν χωρίς κανένα πρόβλημα σημειώνει πτώση στα 7 από τα 10 αεροδρόμια.

Για παράδειγμα, στο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς είχαμε 8,88% πτώση την ακρίβεια των πτήσεων που αναχωρούν, στο αντίστοιχο της Ρόδου παρουσιάστηκε πτώση 8,29%, της Κω 6,95%, της Κέρκυρα 5,74% της Σαντορίνης με 4,95% και της Μυκόνου 3,17%.

Τα αεροδρόμια με αύξηση πτήσεων αλλά και αύξηση στην αποδοτικότητα τους ως προς την ακρίβεια στον προγραμματισμό και τον πραγματικό χρόνο αναχώρησης είναι αυτά της Θεσσαλονίκης με 500 πτήσεις επιπλέον και ταυτόχρονά 7,39% αύξηση στην ακρίβεια και άρα λιγότερη αναμονή για τους επιβάτες, των Χανιά που με επιπλέον 58 πτήσεις είχαν οριακή αύξηση 0,03% και τέλος το αεροδρόμιο της Λέσβου, όπου παρουσιάζει το εντυπωσιακό “μηδέν” στις πτήσεις με πρόβλημα τόσο το Καλοκαίρι του 2016 όσο και του 2017 καθώς επίσης φέτος είχε 11 περισσότερες πτήσεις.

Τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν είναι πολλά, όμως θα ήταν πιο ασφαλές να εξετάζεται το κάθε αεροδρόμιο ξεχωριστά. Η τάση που μπορεί να φανεί με μια πρώτη ματιά είναι ότι ο καινούριος διαχειριστής έχει την θέληση και την δυνατότητα να φέρνει περισσότερη κινητικότητα, τουλάχιστον στα 10 αυτά αεροδρόμια που εξετάστηκαν. Οι πτήσεις που αναχώρησαν, άρα και οι αντίστοιχες που έφτασαν, στους προορισμούς που εξετάζουμε είναι 9 στις 10 περιπτώσεις αυξημένες σε απόλυτους αριθμούς. Αυτό που χρειάζεται περεταίρω μελέτη είναι η διαχείριση του αυξημένου όγκου των πτήσεων, διότι 6 στις 10 περιπτώσεις αερολιμένων είχαμε αυξητικές τάσεις καθυστερήσεων ή και ακυρώσεων (με υπαιτιότητα των αεροπορικών εταιρειών) πράγμα που μπορεί να μην βοηθά την εικόνα που αφήνει στον επισκέπτη ως τελευταία ανάμνηση.

Ήταν το πρώτο crash test της διαχειρίστριας εταιρείας αφού το εγχείρημα είναι ακόμα στην αρχή. Φανταζόμαστε και θέλουμε να πιστεύουμε ότι με επενδυτικά έργα που θα επακολουθήσουν με το τέλος της Καλοκαιρινής σεζόν και καλύτερο προγραμματισμό τον επόμενο χρόνο, τα πράγματα θα είναι ακόμη καλύτερα.

Μόνο το 2% των επιβατών που έχουν καθυστέρηση ή ακύρωση στην πτήση τους καταλήγουν να ζητούν την νόμιμη αποζημίωσή τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ