Πηγή Πλέσσα: “Η Google μου ‘άνοιξε’ την πόρτα της επιχειρηματικής επιτυχίας”

συνέντευξη στον Γιάννη ΛΕΟΝΤΑΡΗ

Η Πηγή Πλέσσα από τα ZanteHotels4u.com της Ζακύνθου μιλά στο EMEAgr για τη σημαντική επιχειρηματική άνοδο που γνώρισε με τη βοήθεια των επαγγελματικών εργαλείων της Google.

Ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει τη Google ως τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, ενώ πολλοί είναι και αυτοί που χρησιμοποιούν αρκετά εργαλεία της, όπως το Gmail, το Google Translate κ.α.

Πόσοι όμως γνωρίζουν ότι η Google διαθέτει και ιδιαίτερα ισχυρά και αποτελεσματικά επαγγελματικά εργαλεία που είναι σε θέση να “απογειώσουν” κυριολεκτικά μια επιχείρηση με συγκριτικά ελάχιστο κόστος σε σχέση με άλλες μεθόδους;

Η Πηγή Πλέσσα από τα ZanteHotels4u.com αποτελεί ένα χαρακτηριστικό success story, καθώς με τη χρήση των επαγγελματικών εργαλείων της Google έδωσε άλλη διάσταση στην επιχείρησή της. Μιλά στο EMEAgr και μας εξηγεί πώς το πέτυχε αυτό.

Zante HotelsEMEAgr: Πότε ξεκίνησε η επαφή σας με τα επιχειρηματικά εργαλεία της Google και με ποια αφορμή;

Πηγή Πλέσσα: Η γνωριμία μου με τα εργαλεία την Google έχει ξεκινήσει από το 2012. Γνώριζα ήδη τις δυνατότητες των AdWords, αλλά δεν είχα αφιερώσει προσωπικό χρόνο, ώστε να εξοικειωθώ με την αξιοποίησή τους στην επιχείρησή μου.

Το 2012, γνώρισα τον Σωτήρη Σερίδη, ο οποίος με παρότρυνε να ασχοληθώ με τα επιχειρηματικά εργαλεία της Google. Ωστόσο ήμουν επιφυλακτική και θεωρούσα δύσκολη την προσέγγισή τους και τη χρήση τους και, επιπλέον, ήμουν στη φάση της αρχικής οργάνωσης της επιχείρησής μου και ως εκ τούτου δε μπορούσα να διαθέσω τον απαραίτητο χρόνο.

Ο κ. Σερίδης συμμερίστηκε τον ενθουσιασμό και το πάθος μου και δημιούργησε για μένα τις πρώτες διαφημίσεις και καμπάνιες για την ZanteHotels4u.com.

EMEAgr: Με ποια αφορμή αποφασίσατε να χρησιμοποιήσετε στην επιχείρησή σας τα εργαλεία της Google;

Πηγή Πλέσσα: Καθώς αναπτυσσόταν η επιχείρησή μου, συνειδητοποίησα ότι το εύρος των δυνατοτήτων που προσέφερε η σωστή αξιοποίηση των AdWords θα μας βοηθούσε σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων μας ως βασικού επιχειρηματικού ζητουμένου.

Για αυτό το λόγο αποφάσισα να παρακολουθήσω το σεμινάριο της Google που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 6/03/2015 (The HUB events), για να πιστοποιηθώ στα AdWords και για να διερευνήσω προσωπικά όλες τις δυνατότητες των AdWords ως εργαλείου διαφήμισης και προβολής μιας επιχείρησης.

Zante Hotels EMEAgr: Ποια εργαλεία της Google αποφασίσατε να χρησιμοποιήσετε και ποιά ήταν τα κριτήρια επιλογής;

Πηγή Πλέσσα: Τα εργαλεία που χρησιμοποιώ είναι τα Google Analytics και τα Google AdWords.

Τα Google Analytics προσφέρουν όλες τις πληροφορίες για την αξία και το ενδιαφέρον που ελκύει το περιεχόμενο που παράγουμε, για την ευκολία στη χρήση της σελίδας από τον επισκέπτη της, από ποιες χώρες αυτός μας επισκέπτεται, σε ποια σημεία φεύγει, ποιες σελίδες βλέπει, πόσο χρόνο αφιερώνει κ.λπ.

Όλες αυτές οι πληροφορίες μας βοηθούν να κάνουμε τις απαραίτητες αλλαγές, για να γίνει το περιεχόμενό μας πιο ενδιαφέρον για τον χρήστη και έτσι, φυσικά, να προχωρήσει σε κάποια αγορά.

Η Google είναι μια εταιρεία που πρωταρχικά στοχεύει να εξυπηρετήσει τον χρήστη προσφέροντας του το καλύτερο περιεχόμενο που υπάρχει online στην ερώτηση που κάνει.

Την ίδια πολιτική έχω και εγώ ως επιχειρηματίας: Να δημιουργήσω την αντίστοιχη διαφήμιση για την αναζήτηση που κάνει ο χρήστης, να τον οδηγήσω στην σωστή σελίδα, όπου θα βρει αυτό που ψάχνει χωρίς να τον παραπλανήσω.

Στο πλαίσιο αυτό τα Google AdWords αποτελούν ένα εξαιρετικό και αποτελεσματικό εργαλείο με το οποίο μπορείς να αυξήσεις τις πωλήσεις χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις – κλειδιά, το αντίστοιχο κείμενο της διαφήμισης, που οδηγεί τον χρήστη στη σελίδα στην οποία θα βρει αυτό που αναζητάει.

Οι διαφημίσεις της ZanteHotels4u.com έχουν πολύ υψηλό quality score που είναι αποτέλεσμα της κατανόηση της παραπάνω φιλοσοφίας και του τρόπου λειτουργίας της Google καθώς και της βαθιάς γνώσης της επιχείρησής μου και των υπηρεσιών που αυτή παρέχει.

Αυτό που με συναρπάζει στα AdWords είναι η δυνατότητα που μας δίνει να προσελκύσουμε πωλήσεις από όποια χώρα-αγορά επιλέξουμε, αρκεί να δημιουργήσουμε το κατάλληλα περιεχόμενο και το αντίστοιχο προϊόν που ενδιαφέρει αυτή την αγορά.

Zante_1500_980_01EMEAgr: Κατά τη διαδικασία λειτουργικής ένταξης των εργαλείων της Google στην επιχείρησή σας δεχτήκατε κάποια βοήθεια – υποστήριξη, και εάν ναι, από ποιον;

Πηγή Πλέσσα: Ήμουν πολύ τυχερή σε αυτό. Στο σεμινάριο που διοργάνωσε η Google στην Αθήνα στις 29/11/2016 (Gazarte) για τους google partners γνώρισα την Μαίριλυ Μητροπούλου.

Της μίλησα για την Zantehotels4u.com, το πάθος που έχουμε για εξυπηρέτηση των πελατών μας, για την ομάδα μου, για την περιποιητική κουλτούρα που καλλιεργούμε για να περνάμε καλά, αλλά και να απολαμβάνουμε αυτά που κάνουμε. Η Μαίριλυ ενθουσιάστηκε με αυτά που άκουσε και έτσι με ενημέρωσε ότι από 1η Ιανουαρίου 2017 μπορεί να ξεκινήσει την εκπαίδευσή μου για ένα τρίμηνο στα AdWords. Δεν μπορώ να περιγράψω την χαρά και την τιμή που ένιωσα.

Με τη Μαίριλυ άλλωστε μοιραστήκαμε τον ενθουσιασμό για τον καινοτόμο και ανθρώπινο τρόπο που αντιμετωπίζει η Google τους εργαζόμενούς της, ο οποίος είναι πηγή έμπνευσης για μένα και, ειλικρινά, με συγκινεί πολύ ως άνθρωπο και ως επιχειρηματία.

Θα ήθελα να εργάζομαι σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Η Google αποτελεί χωρίς υπερβολή πρότυπο λειτουργίας για μένα και υιοθετώ τις πρακτικές της στην επιχείρησή μου στο μέτρο του δυνατού με βάση βέβαια τους οικονομικούς πόρους που διαθέτω.

EMEAgr: Αντιμετωπίσατε κάποιο πρόβλημα κατά τη λειτουργική ένταξη των εργαλείων της Google στην επιχείρησή σας, και εάν ναι, τί είδους;

Πηγή Πλέσσα: Δεν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα, διότι όλα ήταν όλα πολύ κατανοητά κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης. Κυρίως ενθουσιάστηκα με τις δυνατότητες που προσφέρει η πλατφόρμα για να στείλει ο χρήστης μήνυμα απευθείας από την διαφήμιση, χωρίς καν να επισκεφτεί την ιστοσελίδα μας.

Η δημιουργία διαφημίσεων remarketing χωρίς την μεσολάβηση γραφίστα είναι κάτι ασύλληπτο για μένα. Αυτό δείχνει ότι η Google έχει αφουγκραστεί τις ανάγκες των μικρών επιχειρήσεων που δεν έχουν στην διάθεσή τους όλα τα μέσα και έχει προνοήσει να τους έχει έτοιμα εργαλεία ,για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν όλες τις δυνατότητες της πλατφόρμας.

ΕΡ: Μπορείτε να μας περιγράψετε τα βασικά πλεονεκτήματα που η επιχείρησή σας έχει αποκομίσει μέχρι τώρα από την υιοθέτηση των επιχειρηματικών εργαλείων της Google;

Πηγή Πλέσσα: Έχει αυξηθεί κατακόρυφα η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας και τα “conversions” έχουν αυξηθεί σημαντικά. Δεν έχω, ειλικρινά, λόγια για την τύχη που είχα να εκπαιδευτώ από την ίδια την Google στα AdWords. Ήταν ένα ανεκτίμητο δώρο για μένα που με βοήθησε να πάω πολλά βήματα μπροστά.

Θέλω δημόσια να ευχαριστήσω από καρδιάς την Μαίριλυ που με τόση υπομονή και ενθουσιασμό με βοήθησε να δω τι μπορεί να επιτύχει κανείς μέσα από τα AdWords και, επιπλέον, να ξεπεράσω το φόβο μου ότι δεν μπορώ να ανταποκριθώ σε αυτό, γιατί δεν έχω όλα τα απαιτούμενα μέσα. Βασίστηκε σε αυτά που είχαμε και τα αξιοποίησε όλα με μεγάλη επιτυχία.

Η Google ήταν πάντα μια εταιρεία που θαύμαζα τώρα, όμως, έχει κερδίσει τον σεβασμό και την εκτίμησή μου και δεν θα ξεχάσω πότε πως με αντιμετώπισε. Όσον αφορά την Μαίριλυ το “ευχαριστώ” είναι πολύ λίγο και πολύ φτωχό.

EMEAgr: Θα θέλατε να υπάρχει κάποιο εργαλείο της Google που να σας προσφέρει κάτι στους συγκεκριμένους τομείς που δεν το έχετε βρει μέχρι τώρα;

Πηγή Πλέσσα: Σίγουρα μέσα από την συστηματική χρήση των AdWords θα προκύψουν ανάγκες και για άλλα εργαλεία. Αυτό που ζήτησα και για το οποίο δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτή τη στιγμή, είναι να συνδέσω τα reviews από τα social media στις διαφημίσεις. Ίσως είναι κάτι που υλοποιηθεί στο μέλλον…

Όσον άφορα στο μέλλον μια καλή ιδέα είναι ο χρήστης να μην χρειάζεται να γράψει κάτι, να κάνει αναζήτηση με “φωνή” και να παίρνει άμεση απάντηση σε πραγματικό χρόνο από την επιχείρηση. Όλα δηλαδή να γίνουν hands free για τον χρήστη.

Επίσης ο χρήστης θα μπορούσε να έχει αποθηκεύσει την πιστωτική του κάρτα στην Google (Google Wallet) και να αγοράζει από οποιαδήποτε επιχείρηση online / offline, χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί κάθε φόρα την κάρτα του από την αρχή. Οπότε θα μπορεί να αγοράζει σε μηδέν χρόνο χωρίς καμιά τριβή και καθυστέρηση! I saw it, I like it, I buy it- as simple as that.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ