Η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να σώσει το λιανεμπόριο

Η τεράστια πρόοδος στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και στη μηχανική μάθηση, που τροφοδοτείται από το συνδυασμό του cloud, τα μεγάλα δεδομένα και τους νέους αλγορίθμους έρχεται να αλλάξει τη βιομηχανία λιανικών πωλήσεων. Σύμφωνα με στοιχεία της  Frost & Sullivan Digital Transformation, οι εφαρμογές AI περιλαμβάνουν βελτιστοποίηση της ροής των συνομιλιών, του μάρκετινγκ, καθώς και βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ πρόκειται να ενισχύσουν τις σχέσεις με τους πελάτες και να δημιουργήσουν ευκαιρίες ανάπτυξης.

Καθώς η AI χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερα Big Data για αυτοματοποίηση, πρόβλεψη και εξατομίκευση, το λιανικό εμπόριο δοκιμάζει και υλοποιεί αυτές τις εφαρμογές για να αποκτήσει ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Το βασικό στοιχείο του AI στο λιανικό εμπόριο είναι οι πελατειακές σχέσεις. Σε περιόδους ανησυχίας για τον κλάδο λιανικού εμπορίου στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι πωλήσεις σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση ανά τρίμηνο από το 2010, η αναμόρφωση αυτού του κλάδου έρχεται σαν μια ανάσα αισιοδοξίας με πολλές ευκαιρίες μπροστά της.

Πολλές φαίνεται να είναι οι δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στο λιανικό εμπόριο σε παγκόσμιο επίπεδο τη φετινή χρονιά. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την υπηρεσία εταιρικής σχέσης ανάπτυξης της Frost & Sullivan Connected Industries, προσφέρει μια επισκόπηση της AI και της σχέσης της με τις επιχειρήσεις για το 2017. Η μελέτη αξιολογεί την εμπορική βιωσιμότητα και το αντίκτυπο των εφαρμογών λιανικής για την AI, είτε μέσω ενσωμάτωσης με τις υπάρχουσες ροές εργασίας ή με τη δημιουργία νέων. Εξετάζει, επίσης, τις στρατηγικές για την πλοήγηση του AI ως πωλητή λιανικής ή τεχνολογίας της πληροφορίας (IT) και την επιτακτική ανάγκη να υιοθετήσει μία νοοτροπία, που εστιάζει στα δεδομένα. Βασικοί παράγοντες της αγοράς είναι οι εταιρείες Amazon, Ocado, IBM και Softbank.

Η βελτίωση και η επανεστίαση στην εμπειρία των πελατών στο διαδίκτυο και έξω από αυτό πρέπει να αποτελούν την κατευθυντήρια γραμμή για όλες τις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης“, αναφέρει ο Vijay Michalik, Διευθυντής Ψηφιακών Μετασχηματισμών. “Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και οι  start-ups εταιρείες λιανικής οδηγούνται στην ανάπτυξη, ιδίως στο ηλεκτρονικό εμπόριο, και τα αποτελέσματα των data networks μπορεί να σημαίνουν ότι όσοι χάνουν χρόνο, δε θα φτάσουν ποτέ στο ίδιο επίπεδο. Οι παλιότεροι λιανοπωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου και οι πραγματικοί λιανοπωλητές πρέπει να υιοθετήσουν επειγόντως αυτές τις τεχνολογίες για να επανακτήσουν την ανταγωνιστικότητά τους“, συμπληρώνει.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ