Τί έπρεπε να είχε κάνει η United Airlines

Στο επίκεντρο της δημόσιας κατακραυγής βρίσκεται η United Airlines, μετά από το βίντεο που έγινε viral, όπου φαίνονται αστυνομικοί της ασφαλείας να σέρνουν έναν επιβάτη έξω από το αεροπλάνο.

Για όσους δεν γνωρίζουν, η εταιρεία ζήτησε να δημιουργηθεί χώρος -για την  πτήση από το Σικάγο προς Louisville- προκειμένου να επιβιβαστούν τέσσερα μέλη του πληρώματος που χρειαζόντουσαν. Η αεροπορική εταιρεία αναφέρει ότι ζήτησε από μερικούς επιβάτες να εγκαταλείψουν εθελοντικά το αεροσκάφος με αντάλλαγμα 1.000 δολάρια, αλλά όταν κανείς δεν προσφέρθηκε, μέλη της ασφάλειας επέλεξαν τέσσερα άτομα για να βγουν από το αεροπλάνο.

Ο David Dao, ένας 69χρονος γιατρός από το Kentucky, αρνήθηκε -έπειτα από διαταγή της ασφάλειας- να φύγει από το αεροσκάφος, επικαλούμενος μάλιστα τους ασθενείς του. Έτσι, τρεις αστυνομικοί της εταιρείας τον έσυραν με τη βία έξω από το αεροπλάνο. Ο Dao έφερε τραυματισμούς στο πρόσωπο έπειτα από αυτό το συμβάν, ενώ ένας από τους αστυνομικούς τέθηκε σε διαθεσιμότητα.

Η αεροπορική από την πλευρά της, ακολουθεί μια πολιτική, βάσει της οποίας,  η εταιρεία έχει το δικαίωμα να αρνηθεί την επιβίβαση επιβατών, αν η πτήση είναι υπεράριθμη και αν κανείς επιβάτης δεν εγκαταλείψει εθελοντικά το αεροπλάνο αφού του ζητηθεί. Ως επιβίβαση ορίζεται οποιαδήποτε στιγμή πριν απογειωθεί το αεροπλάνο. Ακόμη δηλαφή κι αν ο επιβάτης έχει ήδη κάτσει σε μία θέση.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους αναλυτές, η United Airlines θα έπρεπε πρώτα να είχε προσπαθήσει να προσφέρει ένα μεγαλύτερο ποσό, πριν πάρει την απόφαση να διώξει τον David Dao κακήν κακώς από το αεροσκάφος. Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη εάν ένα μεγαλύτερο ποσό θα είχε επιλύσει διαφορετικά την κατάσταση, αλλά η αεροπορική εταιρεία δεν αναφέρει κανένα όριο για το ποσό που μπορεί να παρέχει σε επιβάτες, οι οποίοι εθελοντικά φεύγουν από το αεροπλάνο. Πάντως, το Υπουργείο Μεταφορών περιορίζει το αντίστοιχο ποσό στα 1.350 δολάρια.

Σε συνέντευξή του, o αναλυτής της αεροπορίας, Henry Harteveldt, χαρακτήρισε όλο το συμβάν εντελώς ανορθόδοξο. Αναρωτήθηκε, μάλιστα, γιατί η United Airlines δεν προσπάθησε να προσφέρει μεγαλύτερο χρηματικό ποσό όταν η κατάσταση άρχισε να κλιμακώνεται. “Δεν υπάρχει όριο στο χρηματικό ποσό που μία αεροπορική εταιρεία μπορεί να αποζημιώσει έναν επιβάτη“, αναφέρει.  Ο Harteveldt συνέχισε, λέγοντας ότι ήταν προς το συμφέρον της εταιρείας να προσφέρει μεγαλύτερα κίνητρα,γιατί  τότε δεν θα υπήρχε θέμα. Μια αεροπορική εταιρεία πρέπει να το αναφέρει στο Υπουργείο Μεταφορών κάθε φορά που αρνείται να επιβιβάσει επιβάτες.

Το συμβόλαιο της United Airlines, το οποίο οι πελάτες αποδέχονται με το που αγοράσουν εισιτήριο, λέει ότι η εταιρεία θα επιλέγει ποιος δεν θα επιβιβάζεται ανάλογα με τη θέση του επιβάτη, το δρομολόγιο, τη συχνότητα ταξιδίων του και την ώρα που έχει κάνει check-in. Επιβάτες με κινητικά προβλήματα και άτομα κάτω των 18 ετών, συνήθως δεν επιλέγονται.

Ανάλογο συμβάν με αυτό της United Airlines είχε συμβεί με την εταιρεία Delta, όταν μία οικογένεια έλαβε το ποσό των 1.350 δολαρίων για να εγκαταλείψει εθελοντικά το αεροσκάφος  σε πτήση από Νέα Υόρκη προς Φλόριντα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ