Deloitte: Πτώση στην αγορά αυτοκινήτου

Πτώση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων της τάξης του 73%, από το 2004 μέχρι το 2016 καταγράφει έρευνα της Deloitte. Η έρευνα εξετάζει τις τάσεις στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και τις προτιμήσεις των Ελλήνων αναφορικά με την επιλογή του νέου τους αυτοκινήτου.

Η έκθεση βασίστηκε μεταξύ άλλων και σε στοιχεία του Economist Intelligence Unit (ΕIU).  Από τα στοιχεία προκύπτει ότι η συνολική πτώση της ελληνικής αγοράς είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των υπόλοιπων χωρών της Ευρώπης. Σύμφωνα με την έκθεση,βΒασική αιτία των πιέσεων που δέχθηκε ο κλάδος την προηγούμενη 12ετία, συνιστά μεταξύ άλλων η συνεχής πτώση του ΑΕΠ, καθώς και το ασταθές φορολογικό πλαίσιο για την αγορά νέων αυτοκινήτων. 

Η Ελλάδα το 2016 βρισκόταν στην 15η θέση της λίστας αναφορικά με την ιδιοκτησία επιβατικών αυτοκινήτων, σε σύγκριση με το μέσο ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα.

Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες του κλάδου των νέων επιβατικών αυτοκινήτων βρίσκονται σε στάδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης των χρεών που προέκυψαν από την εκτεταμένη περίοδο πτώσης των πωλήσεων, ενώ οι αποκλειστικοί εισαγωγείς και έμποροι νέων αυτοκινήτων, στρέφουν το ενδιαφέρον τους και προς το εμπόριο ανταλλακτικών, με στόχο την αύξηση του ποσοστού κέρδους τους. 

Η Deloitte εκτιμά ότι η αγορά θα αρχίσει να ανακάμπτει μέσα στο 2017. Οι εκτιμήσεις της εταιρείας είναι ότι μέχρι το 2021 θα ανακτηθεί ένα ποσοστό της πτώσης που έχει υλοποιηθεί στην 12ετία (2004-2016). Η πρόβλεψη για σταδιακή ανάκαμψη από την τρέχουσα χρονιά βασίζεται αφενός στην παλαιότητα της πλειοψηφίας των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην χώρα και θα χρειαστεί να αντικατασταθούν αλλά και στην εκτιμώμενη αύξηση στις πωλήσεις προς τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ