Νάσος Ζαρκαλής (Wind Ελλάς): “Συνδρομητική τηλεόραση, οπτικές ίνες και επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ μέσα στο 2017”

WIND Logo NEW_980x620Μια εικόνα της ελληνικής αγοράς τηλεπικοινωνιών, αλλά και την πορείας της Wind Ελλάδας έδωσε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νάσος Ζαρκαλής, σε ενημερωτική εκδήλωση για τον Τύπο.

Όπως είπε, η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών εμφανίζει τα 2 τελευταία χρόνια τάσεις σταθεροποίησης μετά από 8 χρόνια πτώσης, έχοντας από το 2008 χάσει 3 δις. ευρώ από τα έσοδα της. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της WIND, οι επιδόσεις του κλάδου για την περασμένη χρονιά διαμορφώνονται στα 4,1 δισ. ευρώ συνολικά έσοδα (με την κινητή να εμφανίζει έσοδα 1.8 δις. ευρώ και την σταθερή 2,1 δις. ευρώ).

Σε ότι αφορά στην πορεία της Wind το 2016, ανέφερε ότι η εταιρεία σημείωσε μικρή αύξηση σε τζίρο και λειτουργική κερδοφορία καθώς η χρονιά έκλεισε με συνολικά έσοδα 476 εκατ. ευρώ και EBITDA ύψους 91 εκατ. ευρώ.

Κυρίαρχο ρόλο στο μερίδιο εσόδων της WIND εξακολουθεί να παίζει η κινητή τηλεφωνία που συνεισφέρει το 65% στα συνολικά έσοδα της εταιρείας, με τη σταθερή τηλεφωνία ωστόσο να είναι σε τροχιά ανόδου καθώς ήταν ο τομέας που σημείωσε σημαντική αύξηση στον τζίρο του (11%).

IMG
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wind, Νάσος Ζαρκαλής.

“Το 2016 κάναμε συστηματική πρόοδο σε όλους τους τομείς στρατηγικής εστίασης και αυτό αποτυπώθηκε στα ετήσια αποτελέσματα”, σημείωσε o Νάσος Ζαρκαλής.

Ειδικότερα, όπως είπε, στην κινητή τηλεφωνία το μερίδιο στους ενεργούς πελάτες διατηρήθηκε στο 20% ωστόσο η WIND αύξησε κατά 5%, τα λεπτά ομιλίας που καταναλώνουν οι πελάτες της, τα οποία άγγιξαν τα 7 δις. Αντίστοιχα, το συμβόλαιο W που είναι το μεγαλύτερης αξίας προϊόν της WIND, σημείωσε ετήσια αύξηση 55% στους συνδρομητές συμβολαίου.

Ανέφερε ακόμα ότι μέσα σε έναν χρόνο οι χρήστες smartphone που αξιοποιούν υπηρεσίες data στη βάση της WIND αυξήθηκαν κατά 30%, ενώ η χρήση data από χρήστες smartphone διπλασιάστηκε. Αυτές οι εντυπωσιακές επιδόσεις οφείλονται, όπως είπε, σε μεγάλο βαθμό στο νέο δίκτυο 4G της WIND, καθώς στη διάρκεια του 2016 αυξήθηκε από 11% στο 40% η κίνηση των data που εξυπηρετήθηκε από το 4G δίκτυο.

Ο επικεφαλής της Wind Ελλάς ρωτήθηκε και για την υπόθεση της Forthnet, στην οποία η Wind διαθέτει το μεγαλύτερο “συμπαγές” μερίδιο από όλους τους άλλους μετόχους της εταιρείας. Απάντησε ότι πρακτικά η Wind δεν ασχολείται και δεν επεμβαίνει στη λειτουργία της Forthnet και πλέον δεν εξαρτά τις επιχειρηματικές της κινήσεις από τις εξελίξεις στη Forthnet.

Σε ότι αφορά στη σταθερή τηλεφωνία, ο Νάσος Ζαρκαλής είπε ότι οι πελάτες LLU αυξήθηκαν κατά 9% στις 559.000 στο τέλος 2016, με το μερίδιο αγοράς να ανεβαίνει αντίστοιχα κατά 1,8 μονάδες στο 26,8%. Σημείωσε επίσης ότι δεν είναι τυχαίο που, στο πλαίσιο των επιδόσεων αυτών, το 49% των συνδρομητών κινητής της Wind έχουν πλέον και συμβόλαιο σταθερής τηλεφωνίας στην εταιρεία, καθώς στρατηγική της WIND είναι να προωθεί τη σύγκλιση των υπηρεσιών.

Πορεία σημαντικής ανόδου κατέγραψαν και οι δείκτες ικανοποίησης των πελατών της WIND, όπως ανέφερε. Ειδικότερα, η ικανοποίηση των πελατών έφτασε το 2016 στο 85% (από 58% το 2013), ενώ μείωση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά είχαν και οι αποσυνδέσεις (churn) σε κινητή και σταθερή.

Ο επικεφαλής της Wind Ελλάδας πρόσθεσε ακόμα ότι στις καλές επιδόσεις του 2016 συνέβαλαν τα νέα καταστήματα της WIND που φτάνουν στα 175 σε όλη την Ελλάδα, και τα οποία σημείωσαν αυξημένες πωλήσεις σε πωλήσεις συσκευών και αξεσουάρ (+46%) και διεκπεραίωσαν περισσότερες από 7,5 εκατ. συναλλαγές στη διάρκεια του περασμένου έτους. Η επένδυση της WIND στη λιανική συνεχίζεται και θα αγγίξει συνολικά τα 20 εκατ. ευρώ,, όπως είπε.

Ακόμα, τόνισε ότι το 2016 συνεχίστηκαν οι εντατικές επενδύσεις στο μεγάλο έργο ανάπτυξης δικτύου 4G σε όλη την Ελλάδα, πετυχαίνοντας μέσα σε 1,5 χρόνο τον τριπλασιασμό της κάλυψης 4G. Πρόκειται, όπως είπε, για ανάπτυξη σε χρόνο ρεκόρ και από τις πιο γρήγορες αναπτύξεις δικτύου 4G σε όλη την Ευρώπη. Οι μεγάλες επενδύσεις για το 4G θα συνεχιστούν ως και το 2018, οπότε η πληθυσμιακή κάλυψη του 4G της WIND θα αγγίξει το 100%, σύμφωνα με τον ίδιο.

Πρόσθεσε ακόμα ότι η εστίαση στις στρατηγικές προτεραιότητες συνδυάστηκε με σημαντικές εξελίξεις για τη WIND που στη διάρκεια του 2016.

Ειδικότερα, η εταιρεία ολοκλήρωσε με επιτυχία την έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 250 εκατ. ευρώ και ΑΜΚ ύψους 25 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας την ταμειακή της ρευστότητα.

Επίσης, η εταιρεία προετοιμάστηκε για την ανάπτυξη του δικτύου νέας γενιάς στη σταθερή τηλεφωνία, ολοκληρώνοντας με επιτυχία πιλοτικό έργο εγκατάστασης οπτικών ινών ως τον τελικό χρήστη (FTTc και FTTb) σε Αθήνα και Περιφέρεια, ενώ πρόσθεσε ότι μέσα στο 2017 η εταιρεία θα είναι σε θέση να παρέχει και εμπορικά υπηρεσίες οπτικής ίνας σε τελικούς χρήστες, σε ορισμένες περιοχές.

Τέλος, προετοίμασε την είσοδό της στην παροχή τηλεοπτικού περιεχομένου (όπου θα έχει εμπορικά διαθέσιμες υπηρεσίες το τέταρτο 3μηνο του 2017), ενώ υλοποίησε επενδύσεις ύψους 93 εκατ. ευρώ το 2016.

Επίσης, η Wind Ελλάς προγραμματίζει επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ σε υποδομές και είσοδο στην τηλεόραση για το 2017

Ειδικότερα, το 2017 η εταιρεία, με τη στήριξη των μετόχων της, θα επενδύσει 100 εκατ. ευρώ σε δίκτυα νέας γενιάς κινητής (4G) και δίκτυα νέας γενιάς σταθερής (VDSL, FTTx), μένοντας προσηλωμένη στη στρατηγική της να καταστεί πάροχος υποδομών, ώστε πάνω στα δίκτυα νέας γενιάς κινητής και σταθερής να δώσει νέες υπηρεσίες στους πελάτες της.

Σε αυτό το πλαίσιο, φέτος θα μπει και στην αγορά της τηλεόρασης. Μέχρι το τέλος του έτους, θα λανσάρει μια νέα υπηρεσία multiscreen βίντεο, δημιουργώντας μια ξεχωριστή τηλεοπτική εμπειρία για τους πελάτες της οι οποίοι θα έχουν πρόσβαση σε ζωντανές και catch-up τηλεοπτικές μεταδόσεις και σε ένα πλούσιο κατάλογο βίντεο On-Demand (VOD), από οποιαδήποτε συσκευή επιθυμούν ακόμη και tablet, smartphone ή υπολογιστή.

Σημειώνεται ότι οι υπηρεσίες τηλεόρασης της Wind θα παρέχονται, σε πρώτη φάση, αποκλειστικά μέσα από τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας και όχι (και) μέσω δορυφόρου. Ωστόσο, ο επικεφαλής της Wind Ελλάδας δεν αρνήθηκε το γεγονός ότι η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές με την DIGEA προκειμένου να διερευνηθεί το ενδεχόμενο χρήσης της ψηφιακής πλατφόρμας της τελευταίας για την προσφορά των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης που θα αναπτύξει η Wind Ελλάς.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ